Професійна діяльність — одна з найважливіших сфер людського життя. Саме в ній людина проявляє та розкриває свої особисті якості, здібності, таланти. Але щоб стати успішним та конкурентноспроможним на ринку праці, треба бути не тільки активним та наполегливим, дуже важливо правильно обрати професію.
Вибір професії — це друге народження людини. Від того, наскільки вірно кожен з нас обере свій життєвий шлях, залежить, яке місце в суспільстві займатимемо. У світі існує понад 40 тисяч професій. У такому розмаїтті складно зорієнтуватись та знайти головну справу свого життя, щоб мати моральне задоволення від роботи, отримувати достатню заробітну плату, приносити користь людям і державі.
Сьогодні всі розуміють, ідо навики вибору професійної кар'єри повинні стати обов'язковим елементом виховання дітей уже за шкільною партою.
Державною службою зайнятості у шести школах Великоо- лександрівського району вста- новлені програмно-апаратні комплекси «Профорієнтаційний термінал», зокрема у двох Великоолександрівських, Ма- лоолександрівській, Білокри- ницькій, Борозенській та Калінінській школі-інтернат №1. Це молодіжний профорієнтаційний Інтернет-портал, доступ до якого здійснюється через спеціальні електронні пристрої (тач-скріни). Нові про- грамно-апаратні комплекси — річ потрібна й пізнавальна. Зокрема, якщо порівнювати їх із друкованими довідниками й посібниками, то переваги профорієнтаційних терміналів у тому, що запропонована в них інформація не статична, а постійно оновлюється через мобільний Інтернет. За допомогою «розумних машин» діти можуть можна дізнатися про різноманітні професії, вимоги професії до працівника, стан і перспективи ринку праці, про вищі й професійно-технічні навчальні заклади, умови навчання, інформацію про права дитини, послуги служби зайнятості. Батьки отримають поради щодо вдалого вибору професії їхніми дітьми, підготовки випускників до іспитів та тестувань; учителі — інформацію щодо організації профоріентаційної роботи з учнями, про наукові новинки у галузі психології та профорієнтації. Це важливо, тому що за допомогою терміналу можна також пройти тестування і відразу дізнатися про свої схильності та здібності до того чи іншого виду діяльності. До кінця 2011 року ще в п'яти навчальних закладах нашого району планується встановлення ПАК «Профорієнтаційний термінал».
Ще одна інформаційна новинка, розроблена і впроваджена Державним центром зайнятості разом з Міністерством освіти і науки з метою допомоги учням шкіл у виборі свого професійного шляху — «Профорієнтаційний щоденник школяра». Розробка розрахована на певну вікову категорію, а саме на учнів 7-10 класів загальноосвітніх шкіл. Цей щоденник виконує роль не тільки звичайного шкільного, а й містить блоки профорієнтаційної інформації, завдяки чому в учнів зі шкільної парти формується уявлення про власну відповідальність за свідомий вибір професії та життєвий шлях, розширюються знання про сфери працевлаштування. А ще тут можна почерпнути інформацію про права та обов'язки громадянина України, і про правила дорожнього руху, про надання першої медичної допомоги, і про широкий спектр послуг служби зайнятості. На сторінках цього видання школярі познайомляться з деякими зі своїх однолітків, які вже зробили свій вибір або тільки готуються до нього. Щоденник містить не тільки інформацію, а й спеціальні вправи, які покликані визначити темперамент, характер, мислення, пам'ять, та методики для самостійного вивчення схильності до певного типу професій.
У день свята останнього дзвоника 1246 школярів 7-10 класів 2011-2012 навчального року 22 загальноосвітніх шкіл району отримали в подарунок від Великоолександрівського районного центру зайнятості «Профорієнтаційний щоденник школяра».
За більш детальною інформацією звертайтеся до спе- і ціалістів центру зайнятості.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.005Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |