ІА «Контекст Причорномор'я»
Херсон  >  Моніторинги
Валерій КОНЯСВ: — У комуналці — як на передовій
07.06.2011 / Газета: Каховська зоря / № 45-46 / Тираж: 8000

- Праця в комунальній сфері — це наче служба в діючій арміїчи в прикордонних військах: завжди на передовій, весь час напоготові, — директор КВУ «Каховський водоканал» Валерій КОНЯЄВ знає справжню ціну своїм словам. Адже за його плечи­ма — два роки служби на кордоні, понад ЗО років в міському газовому господарстві. А з 8 грудня минулого року очолив «Каховводоканал». Відтоді минуло півроку, тож пропонуємо вашій увазі пер­ше (на новій посаді) інтерв'ю директора підпри­ємства, стан справ на якому хвилює кожного, без винятку, жителя міста. Бо без води, як кажуть...

Валерію Івановичу, як працюється на новому місці?

Підприємство — потужне, виробництво — складне, але відлагоджене, колектив — згуртований і бойовий. Всі дільниці і служби діють, як єдиний механізм, панує взаємовиручка і взаємодопомога. З такими можна йти в розвідку. Я вдячний Володимиру Дмитровичу Ско-' роходу за те, що передав мені цей добрий спадок, ре­зультат свого 20-річного керівництва.

Звичайно, в порівнянні з Каховською філією ВАТ «Херсонгаз» тут обсяг роботи більший. Набагато біль­ше й проблем: через морально застарілі і зношені за десятки років експлуатації мережі й устаткування.

Це підтвердила недавня аварія на каналіза­ційному колекторі по вулиці Червоноармійській.

То було справді перше бойове хрещення. Не встиг, як слід, розгледітися, в усьому розібратися, як на Новорічні свята стався аврал. То все одно, що стрибнути прожогом в холодну воду. На вулиці — лютий мороз, на календарі — свято. Ні водопостачання, ні ка­налізацію відключати не можна. Каналізаційні стоки за тимчасовою схемою оперативно спрямували до насо­сної станції в обхід аварійного колодязя, щоб не ски­дати їх у Дніпро. Далі з'ясувалося, що самим лише від­новленням зруйнованого колодязя не обійтися, треба реставрувати і колектор. Виникло багато інших техніч­них проблем. Але завдяки професіоналізму головного інженера Петра Ярошенка і досвідчених фахівців було забезпечено безперебійне водопостачання міста. За підтримки керівництва міськвиконкому і депутатів міської ради, за що я їм дуже вдячний, знайшли і за­просили спеціалістів з Миколаєва і Києва. Спільними зусиллями вдалося впоратися з проблемою.

Слід зазначити, що виділені з міського бюджету 244,4 тисячі гривень були використані досить ефек­тивно й економно: і на реставрацію гасильного коло­дязя, і на промивання та санацію, з використанням нових технологій, самоплинного колектора.

Які Ви зробили для себе висновки з цієї кри­тичної ситуації?

Цілком очевидно, що основа стабільності ви­робництва — його модернізація: заміна застарілого технологічного устаткування, впровадження енергоз­берігаючих технологій. Все це вимагає величезних фі­нансових вкладень, які можна отримати лише ввійшов­ши до відповідних державних програм. Так, сьогодні для нас важливо встановити частотний регулятор на станції другого підйому центрального водозабору. Це дозволить забезпечити постійний тиск в системі водо­постачання і заощадити 30% електроенергії. Підготов­лено і подано всі необхідні документи, програма схва­лена на обласному рівні, тепер відповідь за Києвом.

У той же час ми не сидимо, склавши руки, в очі­куванні бюджетних коштів. Розбили місто на сектори і проводимо інвентаризацію мереж та обладнання, щоб визначитися з обсягом планових ремонтних робіт на майбутнє. Уже здійснено огляд кварталів в межах вулиць К.Лібкнехта-Набережна-Свердлова-І.Золіна. Водночас виконано ремонт каналізаційних та водо­провідних люків по вулиці Леніна.

Цього року виконано поточний ремонт КНС №1 — вперше за останні сім років. Встановлено металоплас­тикові вікна, відремонтовано металоконструкції. По­дбали, зокрема і про естетичний вигляд станції, адже знаходиться в центрі міста. Те ж саме можна сказати і про КНС №3.

Взагалі естетиці виробництва в «Каховводоканалі» завжди приділялася велика увага. Взяти хоча б очисні споруди, куди стікається бруд з усього міста. Але те­риторія цеху прибрана, потопає в зелені дерев і квітах.

Однак стан очисних споруд якраз і викликає найбільший неспокій...

Очисні споруди цілком працездатні, підтримують­ся постійно в робочому стані, але морально застаріли і потребують модернізації. Справа в тому, що змінився хімічний склад каналізаційних стоків — через масове використання у побуті різних мийних засобів. Хімічні речовини, які містяться в них, знищують бактерії не лише в унітазі, а й на очисних спорудах. Тому потріб­на не лише бактеріологічна, а й хімічна очистка стічних вод.

Пережитком минулого стали й мулові карти; за­мість них можна поставити центрифуги для висушу­вання мулу. До речі, за висновками вчених, це пре­красне органічне добриво, краще навіть від перегною.

Але для цього, знов-таки, потрібні великі кошти.

Як підприємство готове до роботи влітку?

Потужностей водоканалу вистачає для того, щоб забезпечити місто водою навіть у найбільшу спеку. Правда, зросте обсяг спожитої води і використаної для її подачі і відведення електроенергії. Зросте й частка необрахованих — через відсутність лічильників води — витрат. Запобігти цьому можна лише шляхом встановлення водомірів: це вигідно і підприємству, і споживачу його послуг.

Також, на жаль, досі не вирішено питання поливу на прибудинкових територіях. Але одне можу сказати напевне: городяни за полив своїх грядок і городів пла- титимуть обов'язково. І знов-таки, єдиний вихід — вста­новлення водомірів.

Який зараз фінансовий стан підприємства? Каховчан непокоїть можливе підвищення тарифів.

Правильніше буде сказати «коригування». І здій­снюється воно лише для того, щоб покрити зростаючі витрати на подачу води і прийом та очищення стоків. Необхідність у такому коригуванні пов'язана з постій­ним зростанням ціни на електроенергію, питома вага якої в тарифі становить 50 відсотків.

Тільки в травні за спожиті енергоресурси «Кахов­водоканал» повинен сплатити 328 тисяч гривень.

Без перегляду тарифів не обійтися, але його мож­на відстрочити: для цього потрібно всього лиш вчасно оплачувати отримані послуги. Адже споживач — це наш єдиний, по суті, інвестор і від його дисциплінованості залежить фінансове здоров'я водоканалу. На жаль, 1,5 мільйона гривень боргу теплопостачальних організа­цій ставлять наше підприємство у дуже скрутне фінан­сове становище. Заборгованість населення, навпаки, скоротилася з 629 тисяч до 269 тисяч гривень.

Тому, користуючись нагодою, хочу подякувати на­шим абонентам за розуміння ситуації і добросовісне виконання зобов'язань по своєчасній оплаті спожитих послуг.

Запевняю: колектив нашого підприємства докла­дає і докладатиме всі зусилля, щоб надавати послуги якісно і без перебоїв.

Автор: -


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.004
Перейти на повну версію сайту