- Праця в комунальній сфері — це наче служба в діючій арміїчи в прикордонних військах: завжди на передовій, весь час напоготові, — директор КВУ «Каховський водоканал» Валерій КОНЯЄВ знає справжню ціну своїм словам. Адже за його плечима — два роки служби на кордоні, понад ЗО років в міському газовому господарстві. А з 8 грудня минулого року очолив «Каховводоканал». Відтоді минуло півроку, тож пропонуємо вашій увазі перше (на новій посаді) інтерв'ю директора підприємства, стан справ на якому хвилює кожного, без винятку, жителя міста. Бо без води, як кажуть...
Валерію Івановичу, як працюється на новому місці?
Підприємство — потужне, виробництво — складне, але відлагоджене, колектив — згуртований і бойовий. Всі дільниці і служби діють, як єдиний механізм, панує взаємовиручка і взаємодопомога. З такими можна йти в розвідку. Я вдячний Володимиру Дмитровичу Ско-' роходу за те, що передав мені цей добрий спадок, результат свого 20-річного керівництва.
Звичайно, в порівнянні з Каховською філією ВАТ «Херсонгаз» тут обсяг роботи більший. Набагато більше й проблем: через морально застарілі і зношені за десятки років експлуатації мережі й устаткування.
Це підтвердила недавня аварія на каналізаційному колекторі по вулиці Червоноармійській.
То було справді перше бойове хрещення. Не встиг, як слід, розгледітися, в усьому розібратися, як на Новорічні свята стався аврал. То все одно, що стрибнути прожогом в холодну воду. На вулиці — лютий мороз, на календарі — свято. Ні водопостачання, ні каналізацію відключати не можна. Каналізаційні стоки за тимчасовою схемою оперативно спрямували до насосної станції в обхід аварійного колодязя, щоб не скидати їх у Дніпро. Далі з'ясувалося, що самим лише відновленням зруйнованого колодязя не обійтися, треба реставрувати і колектор. Виникло багато інших технічних проблем. Але завдяки професіоналізму головного інженера Петра Ярошенка і досвідчених фахівців було забезпечено безперебійне водопостачання міста. За підтримки керівництва міськвиконкому і депутатів міської ради, за що я їм дуже вдячний, знайшли і запросили спеціалістів з Миколаєва і Києва. Спільними зусиллями вдалося впоратися з проблемою.
Слід зазначити, що виділені з міського бюджету 244,4 тисячі гривень були використані досить ефективно й економно: і на реставрацію гасильного колодязя, і на промивання та санацію, з використанням нових технологій, самоплинного колектора.
Які Ви зробили для себе висновки з цієї критичної ситуації?
Цілком очевидно, що основа стабільності виробництва — його модернізація: заміна застарілого технологічного устаткування, впровадження енергозберігаючих технологій. Все це вимагає величезних фінансових вкладень, які можна отримати лише ввійшовши до відповідних державних програм. Так, сьогодні для нас важливо встановити частотний регулятор на станції другого підйому центрального водозабору. Це дозволить забезпечити постійний тиск в системі водопостачання і заощадити 30% електроенергії. Підготовлено і подано всі необхідні документи, програма схвалена на обласному рівні, тепер відповідь за Києвом.
У той же час ми не сидимо, склавши руки, в очікуванні бюджетних коштів. Розбили місто на сектори і проводимо інвентаризацію мереж та обладнання, щоб визначитися з обсягом планових ремонтних робіт на майбутнє. Уже здійснено огляд кварталів в межах вулиць К.Лібкнехта-Набережна-Свердлова-І.Золіна. Водночас виконано ремонт каналізаційних та водопровідних люків по вулиці Леніна.
Цього року виконано поточний ремонт КНС №1 — вперше за останні сім років. Встановлено металопластикові вікна, відремонтовано металоконструкції. Подбали, зокрема і про естетичний вигляд станції, адже знаходиться в центрі міста. Те ж саме можна сказати і про КНС №3.
Взагалі естетиці виробництва в «Каховводоканалі» завжди приділялася велика увага. Взяти хоча б очисні споруди, куди стікається бруд з усього міста. Але територія цеху прибрана, потопає в зелені дерев і квітах.
Однак стан очисних споруд якраз і викликає найбільший неспокій...
Очисні споруди цілком працездатні, підтримуються постійно в робочому стані, але морально застаріли і потребують модернізації. Справа в тому, що змінився хімічний склад каналізаційних стоків — через масове використання у побуті різних мийних засобів. Хімічні речовини, які містяться в них, знищують бактерії не лише в унітазі, а й на очисних спорудах. Тому потрібна не лише бактеріологічна, а й хімічна очистка стічних вод.
Пережитком минулого стали й мулові карти; замість них можна поставити центрифуги для висушування мулу. До речі, за висновками вчених, це прекрасне органічне добриво, краще навіть від перегною.
Але для цього, знов-таки, потрібні великі кошти.
Як підприємство готове до роботи влітку?
Потужностей водоканалу вистачає для того, щоб забезпечити місто водою навіть у найбільшу спеку. Правда, зросте обсяг спожитої води і використаної для її подачі і відведення електроенергії. Зросте й частка необрахованих — через відсутність лічильників води — витрат. Запобігти цьому можна лише шляхом встановлення водомірів: це вигідно і підприємству, і споживачу його послуг.
Також, на жаль, досі не вирішено питання поливу на прибудинкових територіях. Але одне можу сказати напевне: городяни за полив своїх грядок і городів пла- титимуть обов'язково. І знов-таки, єдиний вихід — встановлення водомірів.
Який зараз фінансовий стан підприємства? Каховчан непокоїть можливе підвищення тарифів.
Правильніше буде сказати «коригування». І здійснюється воно лише для того, щоб покрити зростаючі витрати на подачу води і прийом та очищення стоків. Необхідність у такому коригуванні пов'язана з постійним зростанням ціни на електроенергію, питома вага якої в тарифі становить 50 відсотків.
Тільки в травні за спожиті енергоресурси «Каховводоканал» повинен сплатити 328 тисяч гривень.
Без перегляду тарифів не обійтися, але його можна відстрочити: для цього потрібно всього лиш вчасно оплачувати отримані послуги. Адже споживач — це наш єдиний, по суті, інвестор і від його дисциплінованості залежить фінансове здоров'я водоканалу. На жаль, 1,5 мільйона гривень боргу теплопостачальних організацій ставлять наше підприємство у дуже скрутне фінансове становище. Заборгованість населення, навпаки, скоротилася з 629 тисяч до 269 тисяч гривень.
Тому, користуючись нагодою, хочу подякувати нашим абонентам за розуміння ситуації і добросовісне виконання зобов'язань по своєчасній оплаті спожитих послуг.
Запевняю: колектив нашого підприємства докладає і докладатиме всі зусилля, щоб надавати послуги якісно і без перебоїв.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.004Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |