- Отже, почнемо з пункту N51. Пенсійний вік жінкам хоча й підви¬щать з 55 до 60 років, але протягом 10, а не 5 років — набавлятимуть щорічно по півроку. А як компенса¬цію за кожні зайві півроку роботи додадуть до пенсії 2,5% від її розм¬іру. Тобто за 5 років має «набігти» плюс 25%.
Вважаю, це правильно, оскіль¬ки у жінок тепер є можливість вибо¬ру. Вони можуть або піти на пенсію у встановлений термін (якщо загаль¬ний робочий стаж складає не мен¬ше ЗО років), або працювати, зароб¬ляючи надбавку до пенсії. І те, що пенсійний вікжінкам будуть підвищу¬вати поступово, зробить пенсійну реформу менш болісною для людей.
Зміна №2. Протягом трьох років після прийняття закону жінки можуть добровільно вийти на пенсію по-старому -в 55 років. Або пізніше, тоді з урахуванням компенсації, про яку ми вже говорили, матимуть більшу виплату.
Якщо жінка йде на пенсію «по- старому», в 55 років (за умови, що загальний робочий стаж складає не менше ЗО років), вона буде отриму¬вати пенсію, розраховану відповід¬но до свого стажу роботи. А ці три роки потрібні, щоб люди звикли до реформи, яка Україні справді необх¬ідна.
Зміна N93. Максимальна пенсія буде не 12 прожиткових мінімумів для непрацездатних, як пропонува¬лося спочатку, а 10. На сьогодні це 7640 грн. Пропонується також заднім числом врізати й старі пенсії. Що ви на це скажете?
Рішення про максимальний розмір пенсії для непрацездатних в 10, а не 12 прожиткових мінімумів прийнято, виходячи з реалій нашо¬го життя. Хоча воно не вирішує про¬блеми дефіциту Пенсійного фонду. А що стосується скорочення пенсій «заднім числом» — закон зворотної сили не має. Просто пенсії, призна¬чені до набуття реформою чинності, будуть перераховані за новими пра¬вилами.
Зміна №4. Держслужбовці, ма¬ючи потрібний стаж, зможуть вийти на пенсію, якщо далі не працювати¬муть. Тепер їм можна працювати й отримувати пенсію.
Якщо держслужбовець продов¬жить працювати — то пенсія йому буде нараховуватись згідно Закону «Про загальнодержавне пенсійне страхування».
- Зміна N35. Пенсія держслуж- бовців становитиме максимально не 90% від зарплати, як є тепер, а 80%.
- Ця вимушена міра не ліквідує дисбаланс між пенсіями державних службовців та пенсіями більшості людей пенсійного віку, які отриму¬ють пенсію в розмірі приблизно 45 відсотків зарплати. До речі, я не вва¬жаю, що пенсія держслужбовця по¬винна зменшуватися. Вона не така вже й велика. Правильніше підніма¬ти пенсії іншим категоріям пенсіо¬нерів. Хочу нагадати, що державні службовці не можуть суміщати кілька посад, займатися підприємниць¬кою діяльністю тощо.
- Зміна N6. Якщо зарплата дер¬жслужбовця перевищує максималь¬
ний заробіток, із якого платять вне¬ски до ПФ (тепер це 14400грн.), то пенсію йому нарахують, виходячи з суми 14400. Зараз цього обмежен¬ня нема.
- Я підтримую це положення, ос¬кільки воно дозволить збільшити відрахування у Пенсійний фонд.
Зміна N7. Депутатам, у яких закінчився термін повноважень, пен¬сію призначать достроково не за 2 роки до досягнення пенсійного віку, як є тепер, а за півтора.
Як і іншим категоріям пенсіо¬нерів. З цим положенням я також згоден, тому що таким чином мож¬на заощадити кошти Пенсійного фонду.
Зміна N8. При досягненні 62 років державний службовець зобо¬в'язаний піти на пенсію. Нинішню практику продовження терміну пе¬ребування на державній службі як для цінного співробітника пропо¬нується ліквідувати.
Не можу сказати, що однознач¬но підтримую цю норму закону. Тому що особистий запас сил та здоро¬в'я у всіх людей різні, можна й в 70 1 років бути повним сил та енергії, працювати, передаючи свій досвід молодшим колегам, і таких при¬кладів є багато. Вважаю, що тут по¬трібен індивідуальний підхід.
- Зміна N9. При розрахунку пенсії будуть використовуватися не лише дані персоніфікованого обліку, що запроваджений із 1 липня 2000 року, алей дані попередніх періодів роботи за довідками підприємств про зарплату, як фактично є тепер.
Так, для обрахування пенсії за період до 1 липня 2000 р. можна ви¬користовувати дані за будь-які 60 місяців, без врахування переривань стажу. Адже люди, які йдуть зараз на пенсію, працювали і до 2000 року, коли персоніфікований облік ще не був зведений. Тобто, коли в майбутньо¬му на пенсію піде людина, що почала працювати в 2000 році або пізніше, — їй пенсію обрахують виключно за да¬ними персоніфікованого обліку.
Зміна N10. Військовослужбов¬цям підвищать термін вислуги з 20 до 25 років, але не протягом п'яти років, як пропонувалося раніше, а впродовж 10 років — щороку на півроку.
Поступовість і тут дуже важли¬ва. Будь-які різкі зміни викликають спротив у суспільстві. До речі, кожні півроку навчання у профільних
військових вищих навчальних закла¬дах додадуть військовим ще по 1 року вислуги. А взагалі, я — за перехід армії на професійну основу.
Зміна N11. Якщо працівник досяг пенсійного віку й продовжує працювати, то за кожен відпрацьо¬ваний рік з першого до п 'ятого його пенсія збільшується на 6% (тепер приблизно на 1%), аза понад 5 років роботи — на 9%.
Ця міра теж потрібна, адже за¬раз в Україні на 14 млн. працюючих українців ми маємо 13,7 млн. пенс¬іонерів. Бюджет Пенсійного фонду складає близько 20 мільярдів гри¬вень, і нам необхідно зробити все можливе, аби зменшити цю цифру.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.004Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |