Охорона праці стала лише одним з актуальних питань, що обговорювалися на пленумі обласної профспілкової організації працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства.
За відвертим зізнанням Валентини Щербини, голови обласної галузевої профспілки, ситуація з охороною праці водіїв та шляховиків ще дуже далека від ідеалу.
— Збиралися перевіряти Новотроїцьке АТП-16541, та через брак коштів і відсутність технічних можливостей плани довелося змінювати, — з сумом зазначила Валентина Василівна. — Крім цього, з'ясувалося, що окремі керівники, з якими довелося спілкуватися, без особливого захвату й ентузіазму поставилися до ідеї зустрітися з цього приводу.
Та все ж були створені дві робочі групи. Одна вивчала стан справ у Херсонському АТП-16563 (керівник Олександр Каур), інша — в Цюру-пинській дорожньо-експлуатаційній дільниці (керівникОлександр Шакула).
Отож, тільки факти. На в АТП-16563 .колективний договір, зі слів керівника, перебував на реєстрації у райвиконкомі. В копії колективного договору, з яким знайомилися перевіряючі, розділ з охорони праці е. Проте на АТП не виконується низка вимог інструкцій та галузевих положень. Зокрема, тут немає уповноваженої особи з відповідною підготовкою, відсутній наказ про призначення відповідального за виконанням функцій служби охорони праці. На підприємстві не затверджений план методичних занять та інструктажів з охорони праці. Журнали з проведення інструктажів не відповідають зразкам, затвердженим законодавством. Атестація робочих місць не проводиться. А це значить, що люди, які працюють у шкідливих умовах, у майбутньому будуть позбавлені пільгових песній.
— На підприємстві є пункт медичного контролю, але медогляд проводиться не повністю — тільки на виїзді, — зауважила Валентина Щербина. — Цікава деталь: ні аптечки першої медичної допомоги, ні пристрою для вимірювання артеріального тиску в кабінеті немає...
Аналогічна перевірка в Цюру-пинській ДЕД показала, що на цьому підприємстві, незважаючи на значні проблеми з матеріально-фінансовим забезпеченням, перехід на скорочений робочий час, вся робота з забезпечення здорових, безпечних умов праці проводиться відповідно до закону «Про охорону праці». Працівники, робота яких пов'язана з підвищеною небезпекою (стропальники, заправники, електрики), пройшли навчання в спеціальних ліцензованих установах. Постійно, за графіком, проходять медогляд водії, механізатори та всі працівники, пов'язані з несприятливими умовами праці. Щорічно всі проходять флюорографію. Проведена атестація всіх робочих місць. За її результатами право на пільгове пенсійне забезпечення за списком № 2 отримали декілька працівників, серед яких електрозварники, вариль-ники бітуму та асфальтобетонної суміші. Всім працюючим на 21 атестованому місці колективним договором підтверджено право на додаткову відпустку від 4 до 7 днів, працюючим на 19 місцях підтверджено право на доплату за роботу у тяжких і шкідливих умовах праці від 4 до 12% тарифної ставки.
Окрім того, колективним договором установлено перелік професій, посад, яким безкоштовно надається спеціальне харчування за роботу в шкідливих умовах праці. Для попередження випадків виробничого травматизму торік на підприємстві витрачено більше 133 тис. грн. при плані 117 тис. Нещасних випадків на виробництві в останні роки не зареєстровано. Питання охорони та безпеки праці постійно на контролі профспілкового комітету, який очолює Валентина Горшкова.
— Ось така разюча різниця стану справ із забезпечення здорових та безпечних умов праці на двох підприємствах, — констатувала Валентина Щербина. — Звичайно, різні форми власності — приватна і державна. Однак повторюся: у нас була нагода ознайомитися з іншими приватними підприємствами, де ставлення до працюючих незрівнянно краще. Сподіваюся, згадані керівники зроблять правильні висновки...
На пленумі йшлося про те, що затримується виплата зарплати шляховикам, недостатні обсяги робіт і матеріально-ресурсне забезпечення, скорочується чисельність і збільшується плинність кадрів, особливо бульдозеристів, автогрейдеристів, водіїв. Пояснюється це тим, що за останні роки не змінюється тарифна політика: середня зарплата робітника відповідає середньому розряду робіт 3,8 при складності робіт 8 розряду.
Значні фінансові проблеми існують і в автомобілістів. Мова йде про державні компенсації за перевезення пільгових категорій громадян. Обком профспілки звернувся до облфін-управління та управління соцзахисту. На підставі отриманої інформації зробили розрахунки.
Виходить цікава картина: законодавці, надавши право усім ветеранам безкоштовно користуватись автомобільним пасажирським транспортом, забули виділити перевізникам відповідну компенсацію. Пенсіонери звинувачують перевізників. Але чи завжди і в усьому вони винні? На думку Валентини Щербини, слід порушувати питання про забезпечення компенсації автоперевізни-кам або видачу адресної допомоги пільговикам. Об'єктивність конче необхідна і при проведенні конкурсів на маршрути. Міністерство інфраструктури України та облдержадміністрація обстоюють укрупнення підприємств. Не секрет, що якість обслуговування, безпека праці надійніша там, де є своя матеріально-технічна база з усіма необхідними власними службами. Одинокі перевізники безконтрольніші. Але, як підкреслювалося на пленумі, всі ці заходи повинні проводитися максимально виважено і обгрунтовано.
— Багато років надзвичайно болючим для автоперевізників є питання тарифів, вважає профспілковий лідер. — Перш за все, мова йде про їх демократичне встановлення, позбавлення від бюрократичного, довготривалого, багатоступеневого узгодження. В цьому єдині всі області України. Але, напевно, для Херсонщини ця пропозиція особливо слушна. Адже, якщо порівняти тарифи перевезень, то в нашій області вони найнижчі —18 коп./км. А, скажімо, в Криму — ЗО коп./км, Черкасах — 25, у Київській області — 26, Одесі — 25, Миколаєві — 22, Донецьку — 22, Дніпропетровську та Запоріжжі — 24—25 коп./км (залежно від класу). Ми розуміємо, що підвищення тарифів — захід надзвичайно непопулярний. Але не менш ганебно, коли стрімко зростають ціни на пальне, дизельне паливо, гуму і врешті-решт на хліб та молочні продукти тощо, і ніхто їх не стримує...
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.014Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |