Невизначеність з опаленням взимку на Светлове змусила захвилюватись всіх каховчан: «Тепло буде?». Як іде підготовка до нового опалювального сезону кореспондент газети цікавиться у директора «Каховтеплокомуненерго» Володимира БОГДАНОВА:
У каховчан немає приводу для хвилювань, підготовка до зими триває повним ходом! Як доказ тому — вже у серпні починаємо запускати воду у системи централізованого опалення.
Чому така оперативність, адже минулі роки гідравлічні іспити систем проводились дещо пізніше?
Кожна пережита зима — це накопичений досвід. Саме він «підказав» нам розпочинати підготовку до наступного опалювального сезону в період поточного. Так ще взимку склали перелік неймовірно необхідних запасних матеріалів, закупили труби різного діаметра. Вже у квітні провели гідравлічні іспити теплових мереж, виявили протікання труб й виконали роботи по усуненню аварійного стану систем. Загалом замінили 500 метрів труб різного діаметра. За останні роки нам вперше вдалося виконати таку масштабну роботу.
Наскільки забезпечено працездатність котелень на наступний опалювальний сезон?
На сьогодні вже повністю підготовлені до роботи три котельні (№1,2,5) — відремонтовано 5 котлів і 14 насосів. Практично готові подавати тепло населенню котельні №3,4. А от обладнання тут дуже застаріле. Якщо не брати до уваги котельню №5, то в інших — не бачило оновлення впродовж 25 років. Завдяки поточним ремонтам, підтримуємо їх у робочому стані.
Дуже скрупульозно ставимось до запірної арматури (засувки, вентилі). Адже від їхнього стану залежить безперебійність теплопостачання в цілому. А у разі аварії від роботи запірної апаратури залежить оперативність ремонтних робіт.
Якщо не встановите засоби обліку тепла, початок опалювального сезону може опинитися під загрозою?
Так, наказ віце-прем'єра А.Клюєва додав чимало клопоту: до 1 вересня всі підприємства комунальної теплоенергетики повинні бути оснащені лічильниками тепла за рахунок цих підприємств. Якщо ж лічильників не буде, Національна комісія регулювання електроенергетики (НКРЄ) відбиратиме ліцензії. Уявіть, нам потрібно 5 лічильників, а це 250 тис.грн. Такі видатки не передбачені підприємством й не закладені у тарифи. Та нерозв'язних проблем не буває. На сьогодні розглядається питання встановлення їх коштом місцевого бюджету.
Ваше підприємство одне з перших в області розрахувалося за спожитий газ...
На сьогодні нам вдалося закрити заборгованість по 2010 рік включно ( 2 млн. 95 тис.грн.). Відкритим залишається питання погашення боргу за 2011 рік — 2 млн. 100 тис.грн. Думаю, без кредитів не обійтися. Адже, якщо не забезпечимо 100% розрахунок за спожитий газ — залишимось без тепла.
Показники розрахунків за спожите блакитн€ціаливо дійсно високі, тож звідкіля «виріс» цьогорічний борг — населення не платить?
Головна проблема в тому, що ціна іноді підвищується постфактум (заднім числом). Час вже втрачено. До того ж, поетапна процедура перерахунків і затвердження нових також забирає багато часу. Все це несе чималі збитки підприємству. А з населенням ми тісно працюємо, як результат — 87% оплати. До початку опалювального сезону виходимо на стопроцентну оплату. Користуючись нагодою, закликаю населення не затягувати з погашенням заборгованості за спожите тепло, яка на сьогодні складає 1 млн. 316 тис.грн.
Чи очікувати населенню чергового підвищення тарифів?
Діючий тариф прийнятий ще в 2008 році. Він і на той час не перекривав всі витрати. А якщо врахувати, що за ці роки вартість газу збільшилась на 50% (у тарифі газ становить 60%), електроенергія — на 23%, заробітна плата — на 58%. Скоріш за все, без чергового підняття тарифів не обійтися. Та конкретно говорити про це ще зарано — вирішується питання про прийняття єдиних тарифів по Україні.
Четверта котельна надто далеко від житлових будинків — це ж великі тепловтрати!?
Задля якісного забезпечення теплом кожної квартири, вирішили піти на деякі зміни. В недалекому майбутньому плануємо об'єднати четверту й третю, а також першу й другу котельні. Це дозволить зекономити енергоресурси, отже, сприятиме більш ефективній роботі підприємства.
При такому ставленні до роботи скарг на неякісне теплопостачання не повинно бути!
- Скарг від населення на якість тепла практично не надходить. Минулого сезону були скарги, як от: «Куди ви стільки топите?». Та ми не можемо зменшити температуру на виході з котельні, адже наріжні квартири й ті, де забиті стояки, не зможуть достатньою мірою отримувати тепло. Тож найкращий вихід — відкривати фрамуги!
Що хотіли б сказати своїм абонентам наостанок?
Хочу завірити каховчан, що зиму можна стрічати без остраху. Навіть на випадок сильних морозів ми маємо достатній резерв тепла. Завжди намагалися відповідально підходити до вирішення будь-якого питання, пов'язаного з теплопостачанням населення міста. І хочу запевнити — не змінимо цієї тактики в майбутньому!
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.005Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |