Саме на такій оптимістичній ноті відбувся 3 серпня робочий візит міністра аграрної політики та продовольства України Миколи Присяжнюка на ТОВ НВП «Херсонський машинобудівний завод», що став спадкоємцем «Херсонських комбайнів». Оглядаючи цехи, Микола Присяжнюк не був простим екскурсантом, а задавав чисельні, часом каверзні, питання, а під кінець дійшов висновку: «У підприємства і українських комбайнів є перспектива»
- Нам як сільгоспвиробникам хочеться мати техніку нову, якісну, сучасну, комфортну і в достатній кількості, – сказав Микола Присяжнюк. – Тим паче що до 2015–2016 років ми плануємо довести вирощування зернових до 80 мільйонів тонн на рік. Зараз через недоліки техніки ми залишаємо в полі близько 4–5 мільйонів тонн зерна. Якщо ми аграрна країна, то маємо бути такими від початку до кінця і самі забезпечувати себе сільгосптехнікою. Розробники нових моделей україн¬ського комбайна «Скіф», створеного Херсонським машинобудівним заводом, завірили, що машина буде дивовижною. І це підтверджується результатами випро¬бувань. Тому я в якості міністра беру на себе зобов'язання, що наступного року ми приймемо в експлуатацію мінімум 200–300 нових комбайнів. Не менше 10% з них повинні отримати хлібороби Херсона. Але відповідальність має бути взаємною.
З боку виробника – це якість машин.
Такі вимоги з боку міністра не збентежили голову ТОВ НВП «Херсонський машинобудівний завод» Олександра Олійника:
- У нових комбайнах ми врахували досвід наших колег з Росії і Білорусі, позба¬вивши їх від недоліків вироблюваних ними машин і намагаючись узяти все краще, чого досягло світове комбайнобудування. До створення комбайнів було залучено не лише наше конструкторське бюро, але й фахівців Українського науково-дослідного інституту прогнозування і випробувань. Серйозну допомогу надали компанії з Німеччини, Італії, Франції, Польщі. Одних тільки патентів на винаходи і заявок на них вийшло більше десятка. І усі вони використані в нових комбайнах. В результаті випробувань «Скіфи» показали зменшення втрат зерна, відсотка його дроблення, збільшення швидкості обмолоту, вивантаження. Значно поліпшені й умови роботи самого комбайнера. Перспективною є система централізованого мастила, яке дозволить зробити втручання комбайнера в роботу вузлів і агрегатів мінімальним. Йдеться і про установку супутникової навігації – буквально днями я повернувся з Німеччини, де підписав договір про постачання устаткування. Одна з випробувальних машин зараз переобладнується для прибирання рису. Наступного року випустимо випробувальну партію таких машин, а до осені плануємо початок серійного виробництва. Ми не хочемо повторити той «подвиг», який завод здійснив у 2007 році, коли випустив партію в 300 комбайнів, а вони почали «розсипатися». Це привело до негативної думки про підприємство серед аграріїв. Нинішні комбайни в корені відрізняються від тих, що випускалися 3–4 роки тому. Назва одна, але це абсолютно нові машини. Зараз на них встановлюють двигуни яро¬славського виробництва. Перспективою ж є використання німецьких або, за бажанням замовника, американських силових агрегатів. Важливим для наших покупців є і те, що новий «Скіф» при значно більш високих характеристиках, ніж у «Славутича», завдяки удосконаленням виробництва
і використанню нових технологій дорожчий за нього всього на 30–40 тисяч гри¬вень, хоча і є машиною набагато більш високого класу. Думаю, що аграрії це оцінять. За наявності замовлень до кінця року виробничі потужності дозволяють нам випустити 100 комбайнів «Скіф-230».
Цікаву інформацію повідомила і директор підприємства Таміла Пугачова. Виявляється, що в липні цього року середня зарплата на підприємстві склала 2600 гривень, а у працюючих у цехах вона досягає близько 4 тисяч гривень. А ще у зв'язку з активізацією виробництва підприємству потрібні кваліфіковані фахівці різних спеціальностей.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.005Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |