9 серпня, на 10 ранку, в Херсоні, було заявлено проведення громадських слухань з питань впорядкування реєстрації автостоянок для зберігання транспортних засобів на території міста Херсона. Але в зазначений час в приміщенні актової зали МКП «Херсонелектротранс», де повинні були відбутись слухання, ледь нараховувався десяток присутніх. Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування» слухання все ж вважались легітимними. Але чи виправдовують у таких випадках подібні заходи свою назву?
До початку слухань присутніх (включно з журналістами) було аж 18 осіб. Активність херсонців не вражала.
І все ж, на сьогодні, навіть однієї особи достатньо, аби слухання вважались такими, що відбулися. Резолюція, яку потім направляють до органу місцевого самоврядування, також вважатиметься правомірною, пропозиції, що виносяться на слухання, підлягатимуть обов'язковому розгляду. А за такої кількості присутніх про яку загальну думку громадськості можна говорити взагалі? Ні, ми дізнаємося про такі слухання, коли у нас відбирають шмат землі, щось закривають чи підвищують тарифи, тоді ми питаємо один одного: а як це сталося? Втім, ставити питання та говорити про пасивність мешканців міста, зайве. Ми такі, які є, ну а хтось чимось дуже вміло користується, правда, не на нашу користь.
А часто буває й так, що більшість херсонців навіть не здогадується про проведення громадських слухань. А за відсутності соціально активних членів громади можна «протегувати» які завгодно рішення.
Так і виходить в результаті, що нас просто ставлять перед фактом, а ми — обурюємося, мовляв, як так? Все зробили, вирішили і затвердили, а нашої думки не спитали; але ж нам у цьому місті жити, чому все вирішують за нас?
Та тому й вирішують, що ми самі дозволяємо це робити. Спочатку ігноруємо реально важливі події, не беремо ніякої участі в житті міста, а потім скаржимось, що нас ігнорують. Самі «привчили» владу, дали їй усі карти в руки, а потім кричимо, що більшість проблем міста вирішується за закритими дверима. Та навіть якщо ті двері відчинити, хто туди зайде? Останні слухання — цьому хороша ілюстрація...
В. о. начальника управління транспорту та зв'язків ХМР, Олександр Пальніков розповів, що про проведення громадських слухань заздалегідь повідомляли в офіційному органі ХМР. Також задовго до слухань було відкрито телефонну лінію, номер телефона було надруковано там же. Зателефонувавши за вказаним номером можна було внести свої пропозиції щодо вирішення долі автостоянок. І за два місяці надійшов лише один дзвінок. То про яку зацікавленість херсонців у громадському житті може йти мова... Точнісінько так перейменували і площу «Салют» на площу імені Чорновола, ми також практично проігнорували питання, що й дало «право» деяким депутатам ставити питання на сесії про нову назву від імені херсонців.
Ми мовчимо, а по-закону вважається, що херсонська громада вислухала, порадилась і винесла свій вердикт. І «правильний» проект «Положення» вже лежатиме на столі у якогось чиновника і чекатиме підпису.
Незабаром відбудуться ще одні слухання. Цього разу херсонцям запропонують обговорити підвищення цін на проїзд в маршрутних таксі. Згідно з розрахунками ДП «Херсо- навтотранссервіс», ціна квитка на проїзд у міському транспорті повинна становити не менше 2,5 грн, а представники інших фірм-перевізників заявляють, що мінімальна вартість повинна бути не менше 3 грн.
Керівництво управління обіцяє повідомити дату та час проведення слухань заздалегідь, Але навряд чи громадськість Херсона зненацька здивує активністю... Натомість зацікавлені сторони матимуть можливість запросити «потрібних» людей та вирішити питання на свою користь. А нам знову залишиться тільки обурюватись, віддаючи свої кровні гривні за проїзд та дивуватися: чому так швидко «худне» гаманець...
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.007Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |