ІА «Контекст Причорномор'я»
Херсон  >  Моніторинги
Чесний бізнес
22.08.2011 / Газета: Чорноморець / № 65 / Тираж: 2265

Наша країна є досить молодою державою. За часів її становлення та нових пріоритетів внутрішньої та зовнішньої політики зароджувалось мале підприємництво.

Як господарюють нині підприємства, засновані в ті часи?

1.

На сучасному етапі малі підприємства ще не є таким потужним сегментом економіки, як це має бути. Але серед найбільш значних переваг, що є характерними для малих вітчизняних підприємств, слід відзначити, насамперед, їхню мобільність, здатність швидко реагувати на зміни в зовнішньому економічному, політичному середовищі та спроможність найбільш оперативно пристосовуватись до потреб споживчого попиту, який у сучасних умовах змінюється з вражаючим динамізмом.

Однією з найпривабливіших сфер для малого підприємництва вважається аптечна. Тому кількість аптечних структур у Скадовську до початку фінансової кризи постійно збільшувалася. Це спричинило конкурентну боротьбу між ними за місце на ринку і водночас створило більший вибір для покупців. Але у будь-якій діяльності виживає найсильніший, найкраще виявляє себе професіонал, а час тут, безперечно, найвагоміше випробування.

2.

Уже 17 років в аптечній сфері успішно працює приватне підприємство «Максім». За результатами ранжирування економічних показників та динаміки діяльності серед 35 суб'єктів господарювання різних форм власності, які зареєстровані та працюють в Херсонській області, у 2011 році підприємство «Максім» здобуло перевагу над конкурентами й посіло 7 місце в рейтингу «Роздрібна торгівля фармацевтичними виробами».

- Дорога до таких вершин була тернистою, — розповідає кореспонденту «Ч» директор підприємства, член координаційної ради ОДА з питань розвитку підприємництва від Скадовського району, член виконкому міської ради Сергій Володимирович Максимов. — Спочатку я працював представником великої фармацевтичної компанії «Елі Ліллі», що зареєстрована у США. Потім керівництво цієї компанії на ділових переговорах запропонувало мені зайнятись фармацевтичною діяльністю. Ми з дружиною вирішили спробувати себе у цій сфері.

Для того, щоб отримати ліцензію, підготували необхідний пакет документів, так званий «аптечний паспорт». А потім це все відправили до Києва у Ліцензійну палату, за рішенням якої у 1994 році й отримали ліцензію на провадження господарської діяльності із роздрібної торгівлі лікарськими засобами.

Ще є величезна кількість норм, яких треба дотримуватися, щоб відкрити аптеку. Це, по-перше, вимоги до приміщення, яке повинне бути відповідно обладнане шафами, холодильниками. Для нормальної роботи аптеки у приміщенні мають витримуватися температурний та світловий режими, необхідна також певна вологість, бо медикаменти повинні зберігатися у певних умовах. В іншому випадку лікарські засоби просто втратять свої властивості й можуть завдати шкоди людям. Зараз, наприклад, тільки в центральній аптеці ПП «Максім» працюють 14 холодильників.

Норми зберігання медичних препаратів постійно зазнають змін. Відповідно змінюються і вимоги до приміщень зберігання лікарських засобів. Це створює додаткові труднощі в господарюванні: доводиться збільшувати площу складів, виробничих приміщень, торгового залу тощо.

3.

Нині наша мережа складається із 10-и структурних підрозділів — аптек, аптечних пунктів та кіосків. Три аптеки розташовано в сільських населених пунктах — Но- вомиколаївці, Михайлівці та Лазурному, решта — у місті. Маємо ще аптечний пункт в Радгоспному.

Ще наше підприємство забезпечує лікарськими засобами 18 ФАПів району, хоч часто нам це економічно невигідно. Наприклад, у Дарівці та Новоукраїнці Тарасі- вської сільради виходимо майже щомісяця на нулі, але жителі віддалених сільських населених пунктів теж повинні мати можливість придбати хоча б найпростіші медичні препарати на місці, а не їхати по них до районного центру.

Реалізують медичні препарати у ФАПах фельдшери, але відчутного заробітку за додаткове навантаження вони не мають: 70- 80 гривень у місяць не компенсують їм мороки з веденням документації та касових операцій.

Загалом у підприємстві «Максім» працевлаштовано 50 осіб. У нас працюють 4 бухгалтери, водій, фармацевти та провізори. Усі працівники — зі спеціальною середньою та вищою освітою. П'ятеро мають групу інвалідності. За законом ми мали б працевлаштувати тільки двох людей із вадами здоров'я.

Усі працівники ходять у відпустки, одержують оздоровчі та соціальні виплати.

У літній період за рахунок відпочивальників зростає навантаження на провізорів і фармацевтів, які працюють у Скадовську, Лазурному та Красному. Відповідно, у них збільшується і заробітна плата за рахунок премій за інтенсивність праці.

А в працівників сільських аптечних пунктів розмір заробітної плати залежить від кількості реалізованої продукції. Це є для них своєрідним стимулом.

Закуповуємо на реалізацію ті препарати, які є більш ефективними і користуються попитом у людей. На асортимент впливає і той фактор, які препарати найчастіше призначаються лікарями. Нині ми повністю задовольняємо потреби населення у різноманітних медичних засобах. А якщо якихось ліків немає, то їх можна замовити, і через короткий час вони з'являться в аптеці.

Нині в Україні майже вся сировина для медичних препаратів закуповується за кордоном. Звідси — і зростання собівартості продукції компанії-виробника. Сам виробник не продає виготовлені ним лікарські засоби, реалізує їх оптова компанія із постачання. От з такими оптовиками ми вже і маємо справу. Наша націнка на медичні препарати з часів заснування бізнесу не змінювалася. Імпортні медичні засоби ми закуповуємо у представників зарубіжних компаній-виробників. Хочу запевнити, що працюємо з досить великими і перевіреними дистриб'юторами, тому можемо гарантувати якість продукції.

На мою думку, в аптечному бізнесі на першому місці має бути якість обслуговування. Важливо, щоб люди отримували у нас хороші послуги, а про наше підприємство були тільки позитивні відгуки. Хотілося б, щоб клієнтів задовольняла цінова політика на ліки, висока кваліфікація і професіоналізм працівників.

Наше підприємство пишається своїми працівниками. У нас практично немає плинності кадрів. Колектив працює разом вже багато років. Із роботи йдуть тільки в декретну відпустку, але потім знову повертаються. У нашому колективі вже склалося декілька подружніх пар. Святкуємо разом весілля, радіємо народженню дітей. Колектив спрацьований, люди поважають одне одного і люблять справу, якою займаються. Це, я впевнений, відчувається.

Автор: Валентина СВАШЕНКО


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.006
Перейти на повну версію сайту