Найбільш типовими порушеннями законодавства у сфері надання адміністративних послуг є вимагання документів, не передбачених законодавством, або у формі, непередбаченій законодавством (нотаріально посвідчених копій документів тощо), та порушення строків надання окремих видів послуг.
Начальник Херсонського територіального відділення Антимоно- польного комітету України Галина Теслюк відмічає, що вкрай важливо також зосередити увагу на вирішенні проблематики «переліків платних послуг», що надаються органами державної влади, органами місцевого самоврядування, утвореними ними установами, організаціями та підприємствами, що утримуються за рахунком коштів відповідних бюджетів. На сьогодні інструмент «переліків платних послуг» використовується не для впровадження доктрини послуг (служіння), а з метою отримання коштів від приватних осіб. Більшість із видів діяльності, передбачених у цих переліках, не є адміністративними послугами тому, що вони є або загальними обов'язками усіх адміністративних органів (надання інформації, текстів нормативних актів, консультування тощо), або взагалі не пов'язані з реалізацією владних повноважень (ксерокопіювання, ламінування тощо).
Інспекції та інші контролюючі органи не повинні надавати жодних платних послуг. Бюджетні установи, організації та підприємства можуть надавати адміністративні послуги лише у випадку, коли це прямо передбачено законом, або якщо такі повноваження їм надані (делеговані) органом державної влади, органом місцевого самоврядування, відповідно до закону.
Як повідомила Г.Теслюк, на виконання поставленого завдання територіальні органи Комітету протягом липня-серпня поточного року проводили системне дослідження надання адміністративних, господарських та інших послуг органами влади, органами адміністративно-господарського управління та контролю, а також органами місцевого самоврядування.
В ході проведення зазначеного дослідження Херсонським обласним відділенням опитано органи влади всіх рівнів, а також органи місцевого самоврядування. Проведене дослідження показало, що 186 органів влади та місцевого самоврядування надають 518 адміністративних послуг, при цьому 62 органи влади надають 167 господарських послуг. Дослідження показало, що органами влади також надаються інші послуги та ті, що пов'язані з наданням адміністративних послуг. Такі послуги надаються 49 органами влади та органами місцевого самоврядування, загальна їх кількість становить 105 послуг.
На виконання завдання Президента України, Херсонським відділенням також проведено 6 виїзних перевірок органів влади та органів місцевого самоврядування.
За результатами проведених перевірок, відділенням розпочато розгляд 2 справ, а саме: щодо Державного управління охорони навколишнього середовища в Херсонській області та Державної екологічної інспекції охорони навколишнього середовища в Херсонській області. Зазначені державні органи діють на ринку послуг екологічного характеру. На сьогоднішній день розгляд справи щодо Державного управління охорони навколишнього середовища в Херсонській області завершено. Дії Управління, що полягали у наданні послуг за дискримінаційними цінами за відсутності відповідних обґрунтувань, визнано порушенням конкуренційного законодавства, за що на Управління накладено штраф у розмірі 10 тис.грн. Щодо справи стосовно Державної екологічної інспекції охорони навколишнього середовища в Херсонській області, то на теперішній час розгляд справи триває.
При перевірці діяльності Головного управління Держкомзему в Херсонській області, пов'язаної з наданням адміністративних, господарських та інших послуг, встановлено, що вартість земельно-кадастрових робіт та послуг визначена спільним Наказом Держкомзему, Міністерства фінансів України і Міністерства економіки України від 15.06.2001 №97/298/124 «Про затвердження розмірів оплати земельно-кадастрових робіт та послуг». Згідно з зазначеним Наказом деякі види земельно-кадастрових послуг можуть надаватись органами Держкомзему за договір- ними розцінками. Відділенням встановлено, що при наданні платних послуг територіальними органами Держкомзему Херсонської області відсутній єдиний загальний підхід при визначенні виду та категорії послуги. При цьому Головним управлінням, як органом адміністративно-господарського управління та контролю, не використана можливість щодо визначення умов господарської діяльності територіальних органів у районах та містах області на ринках зе- мельно-кадастрових робіт і послуг, внаслідок чого створено умови до порушення прав споживачів послуг на зазначеному товарному ринку. Оскільки в діях Головного управління вбачаються ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, то на теперішній час відділенням проводиться додаткове дослідження та збір інформації.
Херсонське відділення Антимо- номольного комітету України, досліджуючи ринок щодо надання адміністративних, господарських, та інших послуг органами місцевої влади, місцевого самоврядування, органами господарського управління та контролю, установами, підприємствами та організаціями області, яким делеговані повноваження надавати такі послуги, вважає, що всі послуги необхідно переглянути і згрупувати;
максимально децентралізувати надання адміністративних послуг. Основним суб'єктом надання адміністративних послуг мають бути місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування;
виробити стандарти надання адміністративних послуг;
встановити справедливу, чітку плату за адміністративні послуги.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.006Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |