ІА «Контекст Причорномор'я»
Херсон  >  Моніторинги
В новий навчальний рік
08.09.2011 / Газета: Горожанин и Горожанка / № 36 / Тираж: 3700

з «Профорієнтаційним діловим щоденником школяра»

В старших класах вибір професії стає необхідністю та реальністю. Цей вибір в юнацтві — один із самих важливих та складних. Секрет успішного вибору професії давно відомий. Суть його полягає в наступному: обирати треба ту діяльність, якою подобається займатись, яка цікава. Це правило перевірено на практиці: люди, які досягли в професійній діяльності найбільш високих результатів, як правило, люблять свою справу, а більшість взагалі вважають її головною радістю в житті.

Мета служби зайнятості — зорієнтувати випускників шкіл на свідомий вибір професії, що користується попитом на ринку праці. Це не секрет, що нині у молоді склалися певні стереотипи ставлення до робітничих професій, як другорядних та низькооплачуваних. Ці стереотипи потрібно долати завдяки профорієнтаційній роботі — пріоритетному напрямку роботи служби зайнятості.

З учнівською молоддю спеціалістами центру зайнятості проводяться різноманітні профорієнтаційні заходи: Дні відкритих дверей центру зайнятості, Дні професійного самовизначення, Дні робітничих професій, Ярмарки кар'єри, професіографічні зустрічі та інші.

Державним центром зайнятості разом з Міністерством освіти і науки України в рамках реалізації Концепції державної системи професійної орієнтації населення був розроблений «Профорієнтаційний діловий щоденник школяра». Проект діє під гаслом «Живи і працюй в Україні».

Його мета — сформувати у дітей шкільного віку уявлення про майбутню трудову діяльність, розширити їхні знання про світ праці та перспективи розвитку кар'єри, допомогти напрацювати корисні вміння і навички, що стануть запорукою правильного вибору професійного шляху, адже вибір професії, актуальної на ринку праці, і є кращим захистом від безробіття.

Подача інформації розрахована на дітей певної вікової категорії 7-10 класів та полягає у використанні різноманітних форм та способів, що прийнятні для дітей та у ненав'язливій формі вирішують наступні завдання:

спонукати молоду людину до планування та систематизації своєї навчальної та позакласної діяльності, опанування новими джерелами інформації;

визначити інтереси та нахили молодої людини, виявити пізнавальні здібності, які стануть ресурсами при вирішенні життєвих і професійних питань;

навчити молоду людину спілкуватися з різними людьми в різних обставинах, доводити свою думку і вміти відстоювати її;

підготувати молоду людину до усвідомленого вибору професійної та трудової діяльності;

розвинути інтелектуальні здібності;

допомогти осягнути розмаїття навколишнього ділового світу.

Школярі — ще діти і тому завжди чекають подарунків. Вже другий навчальний рік розпочався саме з подарунка учням — це шкільні щоденники. В минулому навчальному році Херсонський міський центр зайнятості безкоштовно розповсюдив серед учнів 7-10 класів 1100 щоденників, до початку нинішнього навчального року 13000 екземплярів цього видання знайшло своїх власників.

Щоденники дуже сподобались і вчителям, і батькам, але саме головне, що вони сподобались учням, бо користуються ними саме вони. Щоденник — власність учня, що є відображенням його досягнень у навчанні, вміння грамотно і охайно вести записи, і одна із форм зв'язку педагогічного колективу школи з батьками.

Завдяки змісту щоденника учні отримують багато цікавої інформації про світ професій, мають змогу зорієнтуватись і визначитись, який тип професій найкращий для кожного з них. Виконують різноманітні завдання, спрямовані на розвиток особистості, логічного мислення, шляхів подолання конфліктів, основних правил спілкування.

Автор: Ольга Калнауз


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.091
Перейти на повну версію сайту