ІА «Контекст Причорномор'я»
Херсон  >  Моніторинги
Бюджет города: анализ выполнения за 9 месяцев
13.10.2011 / Газета: Херсонський вісник / № 41 / Тираж: 10000

Департамент бюджета и финансов Херсонского городского совета предоставил отчет о ходе выполнения городом бюджетных планов за 9 месяцев 2011 года. Напомним читателям, что городской бюджет формируется за счет поступлений в общий и специальный фонды. При этом средства общего фонда распределяются практически полностью по организациям бюджетной сферы: именно за их счет выплачивается зарплата педагогам, медикам, работникам социальных служб, прочим специалистам-бюджетникам. Также эти средства направляются на уплату коммунальных платежей бюджетных организаций, на ремонт дорог, благоустройство, уличное освещение и так далее. Специальный же фонд, который формируется за счет всего нескольких доходных статей, берет на себя работы по капитальному ремонту жилого фонда (ремонт кровли) обеспечивает круглосуточное водоснабжение силами горводоканала, решает другие важнейшие вопросы жизнедеятельности города. И если исключить доходы за счет собственных поступлений бюджетных организаций, которые составляют большую часть всех средств специального фонда, то получится, что средств на вышеперечисленные виды развития городской инфраструктуры может быть направлено совсем немного. Это деньги, поступающие за счет сбора единого налога, продажи земли, отчуждения коммунального имущества и некоторых других видов платежей. Общая сумма в итоге получается не самая внушительная, и этих средств не достаточно для всех нужд города. Следует учесть, к примеру, что за истекший отчетный период план по отчуждению объектов коммунальной собственности не выполнен на 82,2%! И это — вовсе не вина работников исполнительных органов горсовета. Дело в том, что Херсон, как и все другие города Украины, продолжает испытывать последствия финансово-экономического кризиса последних лет, в результате которого предприятия различной формы собственности, а также физические лица попросту почти перестали вкладывать средства в недвижимость, в том числе, и в коммунальную собственность. В то же время, по сравнению с прошлым годом, довольно существенно — на 8,8% — выросли доходы за счет продажи земли (подробнее смотрите ниже, в отчете директора департамента бюджета и финансов Херсонского городского совета Романа Пидперигоры). Из этого становится понятно, насколько важны эти пункты для городской общины, как они влияют на жизнедеятельность города.

За 9 місяців 2011 року до міського бюджету надійшло 639,2 млн. грн. при планових показниках на рік 895,3 млн. грн., тобто 71,4% від запланованого.

Якщо виключити із загальної суми дотації і субвенції з державного бюджету, то на території міста залучено до бюджету 324,5 млн. грн., тобто половина всіх надходжень. Структура доходів загального фонду і спеці- ального фонду показані на діаграмах 1 і 2.

План доходів загального фонду виконано на 100,8%, за рахунок перевиконання плану по платі за землю. Не виконано план по платі за оренду комунального майна і фіксованого податку на доходи фізичних осіб.

План доходів спеціального фонду виконано на 92,5%.

Перевиконано план надходжень від продажу землі і єдиного податку, при цьому не забезпечено виконання плану по надходженням від відчуження комунального майна і екологічного податку.

У порівнянні з надходженнями минулого року відбулося збільшення таких найвагоміших доходів, як податок на доходи з фізичних осіб, єдиний податок, а також плата за землю і від продажу землі.

Досягнення позитивних зрушень у наповненні бюджету в значній мірі залежало від ефективності заходів з боку виконавчих органів: впровадження нової грошової оцінки землі, збільшення ставок єдиного податку, активізації роботи по продажу землі та ліквідації прихованої зайнятості.

Видатки міського бюджету (діаграма 3) профінансовано на суму 655 млн. грн. А це: бюджетна сфера, соціальний захист населення, житлово-комунальне господарство, дотації бюджетам нижчого рівня.

На жаль, недостатні темпи надходжень до бюджету спричиняють постійну залежність від державного бюджету. Позичок з початку року отримано в сумі 222,6 млн. грн. На сьогодні борг по позичкам становить 18 млн. грн.

Завдяки цьому заробітна плата та енергоносії фінансуються в повному обсязі. Заборгованість по зазначеним видаткам відсутня.

Установам соціально-культурної сфери вдалося спрямувати 10 млн. грн. на капітальні видатки. А це:

придбання лічильників обліку тепла та автономного генератору струму, меблів для закладів освіти;

придбання комп'ютерного та побутового обладнання;

реконструкція котельні дитячого дошкільного закладу № 14;

проведення капітального ремонту приміщень, покрівель, систем опалення та водопостачання, придбання предметів довгострокового користування в закладах освіти і культури;

придбання медичного обладнання та проведення капітальних ремонтів в закладах охорони здоров'я;

проведення капітального ремонту Херсонського спортивного комбінату «Кристал».

На виконання міської програми запобігання та лікування серцево-судинних захворювань за 9 місяців 2011 року спрямовано 497 тис. грн. для проведення ремонтних робіт та придбання медичного обладнання Центру серця. У вересні рішенням міської ради збільшено видатки на виконання зазначеної програми у сумі 574 тис. грн. для ремонту рентген — операційного блоку відділу інтервенційної кардіології інфарктного відділення «Херсонська міська клінічна лікарня ім. О. С. Лучанського» з метою встановлення стаціонарного ангіографу.

Крім того, на черговій сесії міської ради планується ще виділити 556,5 тис. грн., тобто програму підтримки Центра серця буде виконано в повному обсязі.

Без затримок і у повному обсязі фінансуються державні програми соціального захисту за рахунок субвенцій з державного бюджету, а саме, виплати допомоги сім'ям з дітьми, малозабезпеченим сім'ям, інвалідам з дитинства, дітям-інвалідам, нарахування пільг та субсидій населенню на житлово-комунальні послуги, придбання твердого палива та скрапленого газу, послуги зв'язку, інші пільги, передбачені законодавством.

Успішно фінансується міська комплексна програма «Соціальний захист». Розширюється коло громадян, яким надається допомога, пільги на житлово-комунальні послуги, збільшується розмір адресної матеріальної допомоги. Тому фінансування програми за 9 місяців 2011 року збільшено у порівнянні з відповідним періодом минулого року на 15%.

За 9 місяців поточного року (діаграма 4) витрачено на видатки галузі житлово-комунального господарства 67,2 млн. грн. Ці видатки спрямовувались на дорожнє господарство міста, на будівництво, на покриття різниці в тарифах теплопостачальним підприємствам, на благоустрій, на фонд охорони навколишнього природного середовища і капітальний ремонт житлового фонду.

Незважаючи на відміну транспортного податку (в 2010 році — 12,1 млн. грн.) вдалося винайти ресурс і профінансувати ремонт доріг в сумі 14,5 млн. грн.

Видатки 9 місяців поточного року на благоустрій міста зросли проти 9 місяців 2010 року на загальну суму 3,4 млн. грн. А це:

санітарне утримання вулично-дорожньої системи;

озеленення міста;

освітлення міста та технічне обслуговування мереж зовнішнього освітлення та інше (утримання та ремонт малих архітектурних форм, встановлення урн, ремонт лав).

З метою проведення онов

лення основних фондів комунальних підприємств міста, модернізації виробничого процесу надано фінансову підтримку:

МКП «Херсонміськсвітло» для придбання спецтехніки з ремонту та обслуговуванню мереж зовнішнього освітлення;

Міськводоканалу для здійснення реконструкції скважин, придбання спеціалізованої техніки;

-МКП «Дорожник» на придбання спецтехніки для ремонту та утримання доріг міста.

-МКП «Херсонтеплоенерго» для реконструкції основних фондів та підготовки до початку опалювального сезону,

-МКП «Гарантія» для придбання крематору для бродячих тварин.

Залишаються на порядку денному роботи щодо продовження капітального ремонту житлового фонду, реконструкції мереж зовнішнього освітлення, реконструкцію каналізаційних мереж та каналізаційної насосної станції в с. Степанівка, придбання обладнання для реконструкції системи аерації міських очисних споруд та інвентаризація об'єктів зеленого господарства.

Автор: За інформацією департаменту бюджету і фінансів Херсонської міської ради


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.005
Перейти на повну версію сайту