Наше місто знаходиться на Дніпрі, і прогулянка по річці на човні — це завжди приємно, але для більшості мешканців Херсона човни -це аж ніяк не розкіш, а саме транспорт, за допомогою якого можна дістатися на інший берег. До нашої редакції звернулись орендарі човнового причалу № 9 з проханням розповісти про «політику» орендної плати
До співтовариства «Аматор» човнового причалу № 9 входить 900 осіб — усі вони володіють човнами та орендують для цього транспорту місце на причалі. Більшість власників — це пенсіонери, які використовують човен для того, аби перебратися на сусідній берег річки, де знаходяться їхні дачні ділянки. До останнього часу проблем у співвласників причалу № 9 не виникало. Навіть, коли у міському управлінні Держкомзему сказали, що орендна плата за земельну ділянку підвищиться, то члени кооперативу всі податки справно сплачували, незважаючи на те, що плата за землю підвищилась у 6 разів. У літній сезон цього року кожен власник човна сплачував 45 гривень на місяць орендної плати (враховуючи підвищену ціну оренди за земельну ділянку).
Але на цьому негаразди підприємства не скінчилися. У тому ж управлінні членам співтовариства «Аматор» повідомили, що плата за земельну ділянку під водною акваторією теж підвищується, Цього разу у 262 рази.
Тож, якщо раніше всі члени співтовариства «Аматор» разом за рік сплачували 14 тисяч 325 гривень орендної плати за земельну ділянку під водною акваторією, то відповідно до перерахунку міського управління Держкомзему відтепер вони мають внести до бюджету за цю ж саму ділянку 3 мільйони 748 тисяч 237 гривень!
Директор човнового причалу № 9 Федір Холод говорить, що співтовариство просто не витримає таких податків і збанкрутує: «Ми просто у відчаї. І платити такі кошти просто не взмозі, тому маємо підвищувати орендну плату для власників човнів до 70 гривень на місяць. Ми вважаємо, що таким чином влада намагається просто покласти на нас — простих людей, відповідальність за фінансову кризу та інші негаразди з грішми».
Таким чином, відтепер, всім власникам човнів, які орендують місце на човновому причалі № 9, доведеться сплачувати 70 гривень на місяць. Якщо підприємство хоче «утриматися на плаву», то їм доведеться суттєво підвищувати ціни.
«І це в тому випадку, якщо нам підрахують орендну плату за ділянку під водною акваторією з того часу, коли повідомили про це. Тобто з 26 вересня цього року, — продовжує Федір Холод. — А якщо нам треба буде сплачувати за водну акваторію ще з початку літа, так як і за землю, то власники човнів просто підуть з нашого причалу, а ми — втратимо роботу».
У той же нас, у міському управлінні Держкомзему говорять, що нова грошова оцінка земель: як земної, так і водної поверхні — вимога теперішнього законодавства. Начальник Управління Галина Момот зазначає, що працівники Держкомзему просто виконують свою роботу і діють згідно з законом: «Нормативна грошова оцінка земель міста була проведена ще в далекому 1999 році, але вона не включала в себе оцінку земель, які знаходяться під водними об'єктами. У поточному ігу/ році міською радою І /І була затверджена нова грошова оцінка земель, до якої увійшла й водна поверхня. Вона була введена в дію з 1 червня цього року. Тепер відповідними документами передбачено, що працівники Держкомзему мають право надавати витяги з норматив- но-грошової оцінки під водними об'єктами. І тепер, коли фахівці нашого Управління підраховують орендну плату саме за ці ділянки, то цифри виходять немаленькі і землекористувачів це шокує. Адже користувачі земельних ділянок під водними об'єктами сплачували раніше невеликі суми, а зараз вони значно більші. Якщо говорити про власників човнів то, на жаль, жодні пільги на них не розповсюджуються. Коефіцієнт функціонального призначення у них найнижчий 0,5%. При цьому для комерційних об'єктів ми рахуємо його 2,5%».
Отож, сплачувати орендну плату за земельну ділянку та землю під водною поверхнею по-новому доведеться не лише власникам човнів співтовариства «Аматор», а й всім херсонцям, які мають у своїй власності човен та орендують для нього місце на будь-якому причалі чи пристані.
Але голова човнового причалу № 9 Федір Холод говорить, що такі зміни просто обурливі. Адже всього на причалі № 9 працює 12 осіб, і всі вони отримують мінімальну заробітну плату, Як саме можна товариству «Аматор» звести «кінці з кінцями» при тому, що більше половини власників човнів — це пенсіонери (для них будь-яке підвищення цін досить відчутно «б'є» по гаманцю) — невідомо.
Власники човнів в один голос заявляють, що сплачувати такі кошти — це грабунок для звичайних людей. І якщо з органами місцевого самоврядування їм домовитись не вдасться, то, на знак протесту, вони почнуть перекривати рух на Дніпрі та почнуть страйкувати.
Як бачимо, для того, аби можновладці та чиновники звернули увагу на звичайних громадян, останнім часом доводиться застосовувати саме такі форми спілкування.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.004Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |