Комітет виборців України — достатньо відома громадська організація, працівники якої займаються тим, що всіляко перевіряють депутатів міських рад, слідкують за їхньою діяльністю та встановлюють, чи насправді обранці виконують свої передвиборчі обіцянки. Херсонський осередок цієї організації також добре відомий, якщо не всім мешканцям міста, то кожному депутату міськради — точно
24 жовтня було проведено круглий стіл за темою: «Депутати та виборці, співпраця чи недовіра? Рік після виборів», під час якого фахівці Х00 КВУ ознайомили громадськість з результатами своїх останніх досліджень.
Цього разу волонтери перевіряли, як депутати Херсонської міської ради проводять прийом виборців та за допомогою телефонного опитування виявляли точку зору мешканців міста щодо діяльності народних обранців. Одним із напрямків дослідження був «похід до депутатів», тобто відвідування обранців під час їхнього прийому. Перше, що відзначили спеціалісти громадської організації — це те, що місця прийомів були підібрані з урахуванням зручності для виборців. Таким чином, спостерігалась така тенденція: депутатм- мажоритарники приймали на території округів, а ті, кого обрали за партійними списками — за місцем роботи, або ж у партійних офісах. Але не обійшлося і без проблем.
За свідченнями волонтерів, через деякий час після затвердження графіку, депутати змінювали місце прийому виборців. І фахівцям з ГО доводилося їх просто «вишукувати» у місті.
- Нарешті на позаминулому тижні були внесені і оприлюднені коригування до графіку прийому виборців, але і в них є певні неточності, — зазначив під час круглого столу голова комітету підзвітності влади та правового захисту населення при громадській раді обласної держадміністрації Олександр Мошнягул. — Наприклад, В. Га в- рилюку залишили адресу Горького, 29, а 3.Лазарева, за словами наших волонтерів, не приймає у зазначеній в графіку школі № 37».
Під час «походу до депутатів» працівники КВУ відвідали 68 місць прийому і застали лише 28 депутатів міськради. Але, як виявилось, відсутність обранців на місці — не головна проблема. Здивувала волонтерів пасивність самих виборців, адже на прийом приходять від 3 до 5 осіб. Звідси, ясна річ, і проблема — мешканці міста не поінформовані про діяльність «свого» депутата.
- Графік прийому оприлюднювали на сайті міста та в газетах. Деякі депутати розклеюють оголошення на під'їздах будинків, проводять збори мешканців за місцем проживання, спілкуються з виборцями, обходячи округ, — продовжує розповідь про дослідження Олександр Мошнягул, — Чи цього достатньо? Частина депутатів вважають, що так. Вони впевнені, що свідомий громадянин сам знайде всю необхідну інформацію, наприклад зателефонує до міськвиконкому.
Проблеми, з якими херсонці звертаються до депутатів міськради, залишаються одні й ті ж самі. На першому місці — ЖКГ, потім — благоустрій, далі — соціальний та правовий захист.
Волонтери КВУ помітили і такий розподіл: до партійних обранців люди йдуть за фаховою допомогою, до мажоритарників — із загальними проблемами.
Некоторым депутатам нужно отдать должное: что могут — делают, — говорить голова ХОО КВУ Дементій Бєлий. — Но сам по себе прием граждан Херсонскими депутатами, на сегодняшнем этапе, еще очень далек от совершенства».
Завітали на круглий стіл і депутати Херсонської міської ради: Алла Бєліченко, Володимир Кривонос, Ігор, Козаков та секретар ХМР Зоя Бережна. Вислухавши всі зауваження вони досить виважено.відповіли на всі запитання присутніх, що стосувалися їхніх колег. У дискусію депутати не вступали. Просто спокійно говорили про те, що й у їхній роботі вистачає недоліків.
Мені дуже часто вказують на те, що деякі депутати не хочуть відповідати на запитання, — розповіла Зоя Бережна. — Я вважаю, що такі ситуації виникають через те, що депутат ставить власні амбіції на перше місце. І мені дуже прикро, що серед наших колег є такі люди.
Херсонські депутати всі результати досліджень прийняли до уваги, і запевнили присутніх, що будуть «працювати над цими питаннями».
Дивує у цьому моніторингу лише одне — вищезгадана пасивність виборців. Чи є пояснення цьому факту? Невже мешканці міста до такої міри зневірились у тому, що депутати можуть чимось їм допомогти? Невже у херсонців так мало проблем, які може вирішити саме той, кого вони обрали? Чи активні виборці лише у період виборчого процесу? Можливо тепер, коли до народних обранців і справді можна достукатись (хоча б на місцевому рівні), нам треба виховувати у собі справжнього виборця? Дізнаватись про свої права, знаходити інформацію про роботу депутата, шукати виходу із тієї чи іншої ситуації і просити допомоги у тих, кого ми обрали. Якщо це, звісно, нам потрібно. Адже чим активнішим та дисциплінованішим буде виборець — тим результативніше працюватиме депутат. Особисто я не намагаюся вигородити будь-якого обранця. Усі ми з вами знаємо, хто вони і звідки прийшли. Але ж задумайтесь: вони прийшли, щоб відстоювати наші з вами інтереси. А ми зі своєю ментальністю та постійною байдужістю, що іноді переростає в апатію, просто сидимо, склавши руки, і сподіваємося на «манну небесну». А під «камінь, що лежить», як всі добре знають, «вода не тече».
Може й до виборців треба висувати такі вимоги у роботі з депутатами, як і до самих депутатів? І тоді не буде «прірви» між одними й іншими, а буде конкретний результат!
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.004Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |