![]() |
|
![]() |
![]() |
4,6 мільйона дітей в Україні стикаються з перешкодами в здобутті освіти напередодні четвертого навчального року в умовах війни. Діти готуються до ще одного навчального року у воєнний час й напередодні суворих зимових холодів. Попри перепони отриманню освіти вони сповнені рішучості навчатися за підтримки відданих педагогів по всій країні.
Напередодні четвертого поспіль навчального року під час повномасштабної війни 4,6 мільйона українських дітей готуються до занять попри численні виклики. Зруйновані класи, перервані уроки, мільйони дітей, які залишаються переміщеними, зрештою, продовження бойових дій — ці обставини здатні позбавити ціле покоління права на освіту та соціальний розвиток, загрожуючи довгостроковому відновленню країни.
Наприкінці 2024/25 навчального року, згідно з даними Міністерства освіти і науки, понад третина учнів не навчалася повною мірою у класах, а 11 відсотків покладалися виключно на онлайн-освіту. Понад 10 відсотків освітньої інфраструктури було пошкоджено або знищено в період з лютого 2022-го по грудень 2024 року.
«Для дітей, які пережили жахи війни, початок навчального року — це надія на освіту без перерв, яка є критично важливою для їхнього розвитку та добробуту, — сказав Мунір Мамедзаде, голова Представництва ЮНІСЕФ в Україні. — Попри труднощі діти сповнені рішучості продовжувати навчання, в такий спосіб реалізовуючи своє право на освіту, — чи то в підвалах, у метро, чи то онлайн».
Заклади освіти нині краще підготовлені до очного та змішаного навчання: 90 відсотків шкіл мають укриття певного типу. Проте руйнівний вплив війни на систему освіти залишається колосальним.
Для дошкільнят перерви в освіті є особливо болючими, адже саме в цьому віці закладається основа для подальшого навчання та розвитку. Багато з них ніколи не відвідували дитсадок, а в прифронтових регіонах 83 відсотки маленьких дітей виявляють ознаки емоційного виснаження та затримки розвитку. Структуровані ігри, спілкування та навчання, які забезпечує дошкільна освіта, необхідні для раннього розвитку та подальшого освітнього шляху дитини.
Новий закон України про дошкільну освіту є важливим кроком уперед на шляху покращення доступу до безпечного, інклюзивного та якісного раннього навчання й догляду. ЮНІСЕФ підтримує розроблення нових стандартів та пілотування різних моделей дошкільної освіти, зокрема мобільних дитсадків, догляду на робочому місці та громадських центрів.
Підтримка ЮНІСЕФ у сфері освіти охоплює як реагування на надзвичайні ситуації, так і відновлення — відповідно до урядових пріоритетів та реформ — з метою забезпечити безперервність навчання та зміцнити довгострокову стійкість системи освіти України.
«Для відновлення та розвитку України потрібно формувати людський капітал майбутнього. Це означає об’єднання широкого кола партнерів для підтримки освіти кожної дитини по всій країні», — наголосив Мунір Мамедзаде.
Лише в першій половині 2025 року ЮНІСЕФ підтримав понад 224 000 дітей, забезпечивши їм кращий доступ до безпечної, інклюзивної та якісної формальної й неформальної освіти, зокрема дошкільної.
ЮНІСЕФ закликає міжнародних партнерів продовжувати підтримку освітньої сфери України як беззаперечну інвестицію в дітей та майбутнє країни.
Завершено ремонт укриттів у трьох навчальних закладах, що дозволило відновити в них очні/змішані заняття:
● Миколаївський ліцей №53 (Миколаївська область)
● Баштанський ліцей «TEMП» (Миколаївська область)
● Новодмитрівський дитячий садок (Херсонська область)
2 000 індивідуальних навчальних наборів (рюкзаки з канцелярським приладдям) видано учням 1-4 та 5-11 класів у Херсонській області. Ще 300 наборів передано учням 1-11 класів ліцею №1 у місті Білгород-Дністровський Одеської області, який зазнав ракетного удару у червні цього року.
Ще 10 нових просторів для психологічного розвантаження освітян відкрилися в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях. Кімнати обладнані усім необхідним для психологічної самодопомоги та відпочинку: зручними меблями та аромалампами, наборами для творчості, друкованими матеріалами з техніками самодопомоги. Загалом у трьох регіонах наразі працюють 32 такі кімнати, де освітяни можуть відновлювати сили та натхнення.
Для підтримки зусиль Міністерства освіти і науки України щодо диверсифікації дошкільної освіти, ЮНІСЕФ пілотує альтернативні дошкільні послуги через корпоративні дитячі садки, які розташовані при університетах та гуртожитках в Одесі, Ізмаїлі та Миколаєві. Головна мета таких просторів – надати батькам можливість поєднувати роботу та навчання з турботою про дитину, а малечі – комфортний і безпечний простір для розвитку та дозвілля.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.051Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |