![]() |
|
![]() |
![]() |
Місцеві бюджети є головним каналом доведення до населення остаточних результатів виробництва, спрямованого на суспільне споживання.
У ІІІ кварталі 2009 року відділ аудиту бюджетних програм та місцевих бюджетів КРУ в Одеській області провів державний фінансовий аудит виконання бюджету Миколаївського району за 2006 – 2008 роки.
Результати дослідження були невтішні. Вони засвідчили, що у Миколаївському районі не повністю мобілізовані всі наявні ресурси для розширення дохідної бази бюджету району. У процесі його виконання допускалися порушення фінансової дисципліни, що призвели до неефективного використання бюджетних коштів.
Бюджет тут формувався за рахунок районного бюджету, одного селищного та 12 сільських бюджетів. Щорічно він займає лише 0,2 відсотка у загальному обсязі надходжень бюджету Одеської області.
У цілому, через недовиконання уточнених показників, у 2006 та 2007 роках бюджетом району недоотримано 446 тис. гривень. Весь період дослідження характеризувався недофінансуванням видаткової частини. За умови недофінансування основних бюджетних, в т.ч. і соціальних сфер, вільні залишки коштів переважно спрямовувалися на державне управління, здебільшого на виплату заробітної плати, надбавок та премій працівникам місцевих рад. Загалом на фінансування заробітної плати спрямовано вільних залишків коштів 384,0 тис. грн, і це при тому, що видатки на харчування дітей були забезпечені всього на рівні 29,3 % від норми.
Кошти резервного фонду у сумі 14 тис. грн були використані не на ліквідацію наслідків стихійного лиха, а на проведення поточних ремонтних робіт. Під час виконання капітального ремонту Миколаївська ЦРЛ сплатила підрядній організації ТОВ «Український реєстраційний центр» зайвих 12,1 тис. грн, тобто до актів приймання виконаних підрядних робіт було включено вартість деяких матеріалів, що не підтверджено документами бухгалтерського обліку. Крім того, Миколаївська ЦРЛ продала автомобіль УАЗ 315201 за 750 грн, тоді як його експертна оцінка складає 7,6 тис. грн.
Проблемою в районі залишається своєчасне укладання договорів оренди. Затягування органами влади терміну оформлення документів створює умови для незаконного використання земельних ділянок та несплати належних платежів до бюджетів, через що бюджет району щорічно недоотримує 172,9 тис. гривень.
Через бездоговірне використання землі та майна на території району бюджетом втрачаються значні обсяги коштів.
Низька якість управлінських рішень є також наслідком недоотримання фінансових ресурсів. Так, в результаті зниження у 2007 році орендної плати за земельну ділянку площею 10 га з 135 грн/га до 81 грн/га, бюджетом району лише у 2007 році недоотримано 0,5 тис. гривень.
Аналізом надходження до спеціального фонду бюджету району сум відшкодованих втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва встановлено, що розмір даної суми був значно занижений, в результаті бюджетом району недоотримано 13,31 тис. гривень.
Під час спорудження автодороги Київ – Одеса від шкоди, заподіяної внаслідок зняття родючого шару ґрунту, на площі 5,9 га, до бюджету району не надійшло жодної копійки через що недоотримано 75,34 тис. гривень.
Протягом 2006 – 2008 років на території Миколаївської селищної ради фактичне розташування ринку не визначено та не закріплено розпорядчими документами. Натомість існують місця стихійної торгівлі продуктовими та промисловими товарами, виробами легкої промисловості. При цьому, протягом 2006 – 2008 років з загального фонду Миколаївської селищної ради планувалися та були проведені видатки на утримання ринку, якого фактично не існує, на суми 87,9 тис. гривень.
Незважаючи на те, що рішеннями сесій місцевих рад протягом аналізованого періоду затверджувався збір за паркування, як один з видів місцевих податків і зборів, та встановлювалася плата за паркування автотранспорту, робота в цьому напрямі майже не ведеться. При цьому, на території Миколаївки існують місця стихійних паркувань, які є резервом наповнення місцевого бюджету від збору за паркування.
Місцеві програми в районі ухвалюються без визначення результативних показників програм. Усі місцеві програми не мають паспортів. У районі плануються, затверджуються і фінансуються програми, в яких немає економічно обґрунтованих розрахунків коштів для їх виконання, не визначено критеріїв їх ефективності. Ухвалення програм з дрібними обсягами фінансування без чіткого визначення об’єктів вкладень або контингенту (кола осіб, яких вона стосується) є наслідком розпорошення бюджетних коштів.
У цілому, основною причиною фінансових негараздів є небажання місцевих органів влади здійснювати пошук додаткових джерел наповнення місцевої казни, у той час як бюджет повинен бути стабільним та передбачуваним.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.007Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |