![]() |
|
![]() |
![]() |
Не буде перебільшенням, твердження, що володіння інформацією та вміння ефективно застосувати її на практиці, забезпечує успіх у будь-якій діяльності. Зокрема, це стосується вивчення суспільно-політичних процесів, зокрема інформаційно-аналітичного та прогнозуючого блоку в роботі органів влади.
На жаль, в останні роки політичної нестабільності та протистоянь, ні на центральному, ні на регіональному рівнях, питанням інформаційно-аналітичної роботи та водночас – вдосконаленню конструктивного діалогу з громадськістю потрібної уваги не приділялось. А структури внутрішньої політики в складі державних адміністрацій займали другорядне місце.
«Парад дилетантів» на державних посадах, які жили виключно одним днем та знати нічого не бажали, окрім власних інтересів, негативно відбився й на роботі цих підрозділів. Тому доводилося постійно зіштовхуватися з нерозумінням важливості суспільно-політичних проблем або з їх однобічною та суб’єктивною трактовкою. При цьому кожен причетний чиновник вищих структур намагався по-своєму тлумачити завдання органів внутрішньої політики та зв’язків з громадськістю.
Якщо до 2005 року, незважаючи на окремі специфічні проблеми, структури внутрішньої політики в держадміністраціях області та районної ланки чітко знали свою нішу в системі координат вищих органів влади, отримували відповідні вказівки від Адміністрації Президента України, Департаменту внутрішньої політики Кабміну, накопичували корисний досвід інформаційно-аналітичної та пропагандистської роботи, то «псевдо-революційна доцільність» наступного часу, поголівна люстрація усіх начальників управлінь внутрішньої політики облдержадміністрацій в Україні, одразу порушила напрацьовані позитивні надбання. Інформація, яка ретельно збиралася, узагальнювалася та оперативно надавалася керівництву держави, стала нікому непотрібною. Формально діючі структури у вищих інстанціях, які нібито опікувалися моніторингом політичних проблем, перестали навіть хоча б епізодично спілкуватись з фахівцями регіональних управлінь та відділів внутрішньої політики.
Після такої достатньо сумної преамбули, все ж таки слід відзначити, що незважаючи на усі наведені негативні чинники, управління внутрішньої політики Одеської облдержадміністрації намагалось і намагається виконувати свої основні функції та зосереджує зусилля на двох головних завданнях:
– у межах компетенції та з врахуванням специфіки своєї діяльності сприяє підтриманню суспільно-політичної стабільності в регіоні;
– акцентує увагу на створенні позитивного іміджу органів регіональної влади.
Мета управління – залишатися дієздатним, мобільним та самодостатнім інформаційно-аналітичним центром, адже складність та суперечливість загальнодержавних й регіональних суспільно-політичних, соціально-економічних процесів вимагають якісного інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів влади та вірних прогнозних оцінок.
Все це й визначає наступні напрями роботи нашого управління, а саме:
– вивчати, аналізувати та прогнозувати тенденції розвитку суспільно-політичної ситуації, громадську думку, сприяти зниженню гостроти соціальної проблеми;
– підтримувати конструктивні зв’язки з усіма суб’єктами суспільно-політичного життя: обласними організаціями політичних партій, яких на Одещині вже майже 160 (а по районах – у середньому легалізовано по 40 – 50 їхніх осередків), а також громадськими фундаціями, котрих нараховується понад 10 тисяч, 10-тисячним депутатським корпусом тощо;
– здійснювати інформаційне супроводження й популяризувати стабілізаційні заходи виконавчої влади;
– надавати необхідну методичну допомогу відповідним структурам апаратів райдержадміністрації.
Повсякденна практика підтверджує, що постійний діалог з громадськістю забезпечує відкритість влади, сприяє стабілізації суспільно-політичного становища. Треба зрозуміти, що краще вислухати навіть жорстку критику та знайти певний консенсус у поглядах під час спілкування на конкретних, цілеспрямованих заходах, аніж надавати відповіді екзальтованому натовпу під час протестних акцій.
При цьому потрібно брати до уваги, що лейтмотив вдосконалення діалогу з громадськістю полягає в тому, що збереження злагоди та миру в Одеському регіоні – це завдання не лише влади, але і об’єднань громадян, що виступають від імені народу як вищого носія демократії.
Якість інформаційно-аналітичної складової діяльності управління внутрішньої політики та відповідних структур районної ланки завжди була та є свого роду його візитною карткою. З одного боку, працівники структури обласної та районної ланок популяризують найбільш вагомі та корисні заходи влади. З іншого – на підставі постійного моніторингу суспільно-політичної ситуації, водночас аналізують та прогнозують її розвиток.
Так, виключно на позитив працюють щоденні експрес-інформації управління про найважливіші події в усіх сферах життя в регіоні, які надсилаються на адресу Адміністрації Президента України та профільних управлінь Секретаріату Кабміну, а потім включаються у загальні довідки про ситуацію в Україні. Через цей канал структури внутрішньої політики фактично першими оперативно доповідають про те, що відбувається в регіоні, у центральній інстанції.
У щоденних інформаціях визначені рубрики щодо діяльності центральних органів влади, місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування. У тому числі, управління намагається конкретно, чітко керівну та координуючу роль керівництва облдержадміністрації у вирішенні болючих соціально-економічних проблем, популяризувати позитивні здобутки.
Стабілізуюча діяльність органів влади також показується в інформаційно-аналітичних матеріалах облдержадміністрації, які готуються управлінням на адресу Адміністрації Президента України та Секретаріату Кабміну. В них, зокрема, висвітлюються болючі соціально-економічні питання (так звані «зони соціальної напруженості»), акумулюються пропозиції ОДА щодо вирішення актуальних регіональних проблем, наприклад:
– справедливого державного фінансування Одещини в усіх сферах, враховуючи обсяг збору податків та відрахувань до Держбюджету, який забезпечує область; виконання державної «Програми комплексного розвитку Українського Придунав’я на 2004 – 2010 роки»; загальнонаціональної Програми «Питна вода України», розрахованої на 2006 – 2020 роки тощо.
Слід вказати на досить високий рівень достовірності прогнозів управління стосовно електоральних симпатій мешканців Одещини, позицій громадсько-політичних сил. Зокрема, був зроблений точний попередній прогноз результатів другого туру виборів Президента України-2010 в Одеській області (відмічалось, що на користь В. Януковича віддадуть голоси до 75% виборців, що й сталось насправді).
Працівники управління, як правило, залишаються поза кадром офіційної хроніки, однак не ухиляються від регулярного спілкування та діалогу з представниками ЗМІ, висловлювання своїх позицій та прогнозів з будь-яких актуальних питань (що перебувають у сфері службової компетенції) під час «прямих телефонних ліній», прес-конференцій, виступів у пресі, теле- й радіопрограмах, участі в різноманітних заходах суспільного значення.
Слід зазначити, що повсякденна практика приводить до висновку про необхідність посилення ідеологічної функції в діяльності структур внутрішньої політики (насамперед – обласних управлінь) задля участі у вирішенні питань формування здорової громадської думки, політичної свідомості.
У підсумку треба ще раз підкреслити, що головним критерієм ефективності роботи структур внутрішньої політики є сприяння підтриманню суспільно-політичної та соціальної стабільності в регіоні.
Зміна політичної ситуації в країні дає привід сподіватися на краще. Після нещодавніх президентських виборів нове керівництво країни взяло курс на консолідацію усіх гілок влади, створення міцної політичної бази для підтримки проведення намічених реформ. Все це, на наш погляд, вимагає посилення ролі інформаційно-аналітичної складової в органах державного управління – органів внутрішньої політики та зв’язків з громадськістю, які успішно діють як у Росії, так і в західноєвропейських країнах. Водночас потрібно відновити чітку вертикаль підлеглості органів внутрішньої політики по лінії Адміністрації Президента України та Секретаріату Кабінету Міністрів, уніфікувати їх завдання структури та назви, а також усунути дублюючі функції з іншими підрозділами облдержадміністрацій. Настав час відновити пропагандистську роботу. Все це має сприяти вирішенню кардинального завдання: підвищенню авторитету влади на місцях та поверненню довіри народу до неї.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.007Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |