![]() |
|
![]() |
![]() |
Відбулося засідання постійної комісії облради з питань морегосподарського комплексу. Одна з найважливіших тем, порушених на цій зустрічі, — важкий фінансовий стан Ренійського порту.
До обговорення спонукав лист голови Ренійської районної ради Володимира Чумаченка. Тривогу Володимира Васильовича легко зрозуміти: для району порт є бюджетоутворюючим підприємством (формує більше третини всіх прибутків). Не менш важлива і соціальна складова — півтори тисячі робочих місць. Зрештою, навіть з позицій загальнодержавної політики, Ренійський порт — важлива частина економічної системи всього Придунав'я.
З 2003 року підприємство постійно нарощувало обсяг перевалювання вантажів (пік був у 2008-му, коли цей показник досяг 3,5 мільйона тонн). Проте фінансово-економічна криза призвела до значного зниження вантажопотоків. В умовах «недозавантаження» інших портів та Одеської залізниці везти вантажі в Рені через територію Молдови стало просто невигідно. Так, план завезення на квітень нинішнього року складає всього 6,5 тисячі тонн (за приблизними підрахунками — лише п'ята частина від завантаженості кращих часів). Але, крім очевидної «логіки сьогоднішнього моменту», є й інший — тимчасовий — зріз проблеми. Припустімо, що порт згорне діяльність, стануть непридатними механізми, роз'їдуться в пошуках кращої долі спеціалісти. Але ж через кілька років, коли обсяг перевезень знову зросте, відновлювати зруйноване доведеться зі значно соліднішими затратами. Саме про це на засіданні комісії говорив перший заступник голови обласної ради Микола Тиндюк.
Вирішення проблем Рейнського порту лежить у кількох площинах. У перспективі — це будівництво нової залізничної гілки до нього. На жаль, чехарда зі зміною урядів в Україні призвела до того, що цей проект уже кілька разів то затверджувався, то відхилявся. Полегшити життя ренійцям могло б і будівництво нового автобану (що можливе на умовах концесії). Розвиток інфраструктури сприяв би і створенню на території порту різного роду виробництв (за прикладом Іллічівська).
Але для всього цього буде потрібно ще не один рік, а вирішувати проблему потрібно вже сьогодні.
Як вважає начальник Рейнського порту Сергій Строя (він також є членом комісії), пом'якшити стан могли б деякі знижки і пільги. Зокрема, направлено листа голові обласної ради Миколі Скорику з проханням зменшити в цьому році для порту податок на землю (на 50%, і, природно, у тій частині, що надходить в обласний бюджет). Аналогічний лист до міської влади Рені вже знайшов підтримку. Втім, для кардинального вирішення проблеми потрібні й інші заходи: 20 — 30% знижки на послуги «Укрзалізниці» і пільги на перевезення вантажів територією Молдови (це можливо за умови взаємних знижок двох держав). За підсумками засідання комісії запропоновано розробити текст подібного листа (за підписами голів облдержадміністрації та облради) на адресу Кабінету Міністрів.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.008Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |