![]() |
|
![]() |
![]() |
Сьогодні актуальним стало питання надання звітності до органів Пенсійного фонду у електронній формі через мережу інтернет. Звітність може бути надана органу Пенсійного фонду України за добровільним рішенням платника страхових внесків у електронній формі за умови дотримання чинного законодавства, яке регулює ці питання, у відповідності із п.11.11 п.11 «Інструкції про порядок обчислення та сплати страхувальниками і застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фонду України», затвердженої постановою правління Пенсійного фонду від 19.12.2003 № 21-1 і зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 16.01.2004 за № 64/8663 (далі – інструкція 21-1).
Для здачі звітів до Пенсійного фонду у електронному вигляді необхідно: мати доступ до мережі інтернет, придбати ключі електронного цифрового підпису в одному із акредитованих центрів сертифікації, у письмовій формі (у довільній формі) повідомити управління Пенсійного фонду щодо бажання подавати звіти у електронній формі.
Згідно з вимогами «Порядку надання звітів до органів Пенсійного фонду України у електронній формі», затвердженого Постановою правління Пенсійного фонду України 19.04.2007 № 7-7, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27 квітня 2007 за № 436/13703 (надалі – Порядок), страхувальник, який виявив бажання надавати звіти у електронній формі, листом довільної форми інформує про це управління Пенсійного фонду України у районі, міста, де він зареєстрований як платник страхових внесків.
Страхувальник надає центру обробки електронних звітів, завірені власною печаткою, копію вищевказаного листа та копію розпорядчого документа щодо визначення посадових осіб, яким надане право накладення електронного цифрового підпису (надалі – ЕЦП) на електронний звіт.
Центр обробки електронних звітів укладає зі страхувальником договір про обслуговування у системі надання електронних звітів. Даний договір визначає права та обов'язки сторін, порядок вирішення суперечок, а також встановлює особливості інформаційного обміну під час надання електронних звітів.
Після укладання договору зі страхувальником, центр обробки електронних звітів інформує про це управління Пенсійного фонду України у районі міста, де страхувальник зареєстрований як платник страхових внесків.
Згідно із п. 3.3.2 Порядку, після одержання від страхувальника електронного звіту, центр обробки електронних звітів здійснює його розшифрування, перевірку цілісності електронного звіту шляхом перевірки ЕЦП, виконує перевірку відповідності електронного звіту встановленому формату та формує квитанцію про одержання електронного звіту.
Електронний звіт не вважається отриманим відповідно до вимог Порядку, якщо страхувальник не одержав квитанцію про одержання електронного звіту або одержав зазначену квитанцію, яка містить інформацію про неправомірність накладених електронних цифрових підписів страхувальника або невідповідності затвердженого формату електронного звіту.
Чинним вважається останній електронний звіт, наданий страхувальником до закінчення визначених законодавством термінів надання відповідної звітності.
Надання звітів страхувальниками до органів Пенсійного фонду у електронній формі значно скорочує як час підготовки звітів, так і час надання звітності – без черги, не відвідуючи територіальних органів ПФУ. Центр обробки електронних звітів ухвалює звітність з 9.00 до 22.00 щодня, крім вихідних, святкових та неробочих днів. Датою і часом надання електронного звіту є дата і час, які зафіксовані у квитанції про одержання електронного звіту.
У звіті, який складений у відповідності із вимогами, значно зменшується кількість помилок, і, як наслідок, – виключається ймовірність застосування штрафних санкцій.
Здача звітності у електронному вигляді не має потреби в підтвердженні даних у паперовому варіанті, що також є економією матеріальних ресурсів страхувальника.
Слід зазначити, що відповідно до п.3 «Порядку надання звітів до органів Пенсійного фонду України у електронній формі» для електронних звітів встановлюються звітні періоди і терміни надання, як і для відповідних звітів у паперовій формі.
Електронний звіт, оформлений належним чином, має таку ж юридичну силу, як і паперовий. Оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов'язковими реквізитами, зокрема з електронним цифровим підписом автора. Докладну інформацію щодо надання звітності у електронній формі, умови договорів та перелік акредитованих центрів сертифікації ключів можна одержати в управлінні Пенсійного фонду України у Суворовському районі м. Одеси, за адресою: вул. Чорноморського козацтва, 95, кабінети 3, 19.
Надія КИЗЬЮРОВА, заступник начальника управління – начальник відділу персоніфікованого обліку, інформаційних систем та мереж управління ПФУ в Суворовському районі м. Одеси
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.006Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |