ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
ТРАНСПОРТ — ЗНАЙТИ БАЛАНС ІНТЕРЕСІВ
29.05.2010 / Газета: Одесские известия / № 55(4037) / Тираж: 23655

Минулого року чверть усіх надходжень до бюджету держави забезпечили портовики. Крім того, на їхню частку припадає близько 60 відсотків переробки внутрішньодержавних і 70 відсотків транзитних вантажів. На жаль, у роботі портів є чимало неузгодженостей і навіть суперечностей.

В облдержадміністрації відбулося чергове засідання регіонального комітету з економічних реформ на тему: «Поточний стан функціонування портів та проблемні питання, які стримують стратегічний розвиток морегосподарської галузі».

У обговоренні взяли участь начальник ДП «Одеський морський торговельний порт» Микола Павлюк, начальник відділу розвитку та інвестицій ДП «Іллічівський морський торговельний порт» Георгій Токман, в.о. начальника ДП «Морський торговельний порт «Южний» Вадим Пархоменко, начальник ДП «Ренійський морський торговельний порт» Сергій Строя, директор «Чорноморндіпроект» Сергій Нікулін, президент приватної компанії «ТИС» Андрій Ставніцер, директор Державної адміністрації морського та річкового транспорту Мінтрансзв’язку Сергій Крижановський.

У своєму виступі Микола Павлюк підкреслив, що минулого року зниження вантажопереробки у портах досягло 17 відсотків. Підсумки першого кварталу поточного року підтвердили тенденцію. У той же час, за його словами, приватні термінали показали зростання до 30 відсотків. Тому необхідно визначити, як далі повинна розвиватися морська галузь, чи буде дано пріоритет державним структурам чи навпаки. Ця ж проблема хвилює і керівників інших портів. Протягом двох років до галузі не надходять інвестиції, не вирішено на законодавчому рівні питання припортових територій. Йшлося також про спеціалізацію портів, нестачу кваліфікованих кадрів.

Тривожною інформацією поділився начальник Ренійського порту Сергій Строя.

За його словами, останні два роки обсяг вантажів у порту неухильно скорочувався. Якщо у 2008 році порт перевантажив 800 тисяч тонн вантажів, то у 2009 році лише 500. При цьому прогноз на 2010 рік невтішний. Останнім нищівним ударом для найбільшого за радянських часів порту на Дунаї став початок роботи терміналів у молдовському порту Джурджулешти.

У той же час керівник РМТП вважає, що врятувати підприємство можна, якщо побудувати залізничну вітку Ізмаїл – Рені і домовитися із молдовською стороною про наскрізні тарифи для Ренійського порту. Тому що перевалювання усіх вантажів, які надходять до порту через Молдову, коштує на 5-6 доларів США дорожче за тонну, ніж в інших портах.

Однак начальник Одеської залізниці Ілля Левицький, у свою чергу, заявив, що будівництво залізничної вітки – це «закопування грошей у землю», тому що ця вітка не залучить до порту більше вантажів. Швидше за все, альтернативою їй може стати автодорога Одеса – Рені...

– Перед нами стоїть завдання щодо збільшення завантаження та перевалювання вантажів у портах області, – сказав журналістам на імпровізованому брифінгу голова Одеської облдержадміністрації, голова регіонального комітету з економічних реформ Едуард Матвійчук. – Важливо знайти баланс інтересів між державними портами та приватними терміналами. Адже останні не несуть на собі того соціального навантаження, яке лягає на держпідприємства. «Золота середина» – це подальший розвиток приватних терміналів за нормальної роботи державних портів.

– Автомагістраль Одеса – Рені, – підкреслив Едуард Матвійчук, – повинна пов’язати наш регіон із Румунією та Балканами, по суті, стати найкоротшим шляхом до Європи. А це, у свою чергу, дозволить збільшити надходження товарів до наших портів.

Автор: Анатолій ДНІСТРОВ


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.007
Перейти на повну версію сайту