![]() |
|
![]() |
![]() |
Обговорити проблеми контейнерних довезень і знайти способи спрощення митного контролю зібралися в Одесі керівники Державної митної служби України і перевізники. Розмова вийшла непростою.
Занадто різним установкам підпорядковані ці дві структури. У службовців митниці є конкретна мета — поповнення бюджету. Бізнесмени ж явно відчувають, що це вдається зробити шляхом обмеження їхніх інтересів. Взагалі підприємці найбільш точно знають всі адміністративні купини на шляху переміщення своїх товарів. Перший заступник голови ДМС України Олександр Дороховський лише встигав записувати всі претензії й побажання, які висловлюють перевізники і брокери.
Втім, митна служба не сидить склавши руки і надіслала уряду кілька проектів, потенційно здатних урегулювати багато суперечок. Але вони лежать там мертвим капіталом. А доки равлик повзе, та доки доповзе, з'ясовувати відносини доводиться на рівні персональних домовленостей. При цьому поступливий інспектор може потрапити під суд за лояльність, що йде в розріз із положеннями закону. А занадто пунктуальний і причіпливий може виявитися зарахованим до корупціонерів-здирників. Тому перевізники просять, щоб спрощення процедури пропуску транспорту з товаром відбувалося якомога прозоріше.
З конкретною пропозицією виступила пані Петрова з компанії «Меркурій С». Вона стосується однорідних вантажів, котрі протягом багатьох років стабільно ввозяться до України за тим самим контрактом. Бізнес-леді порадила, з метою економії часу, звільнити товари такого постачальника від оглядів.
Заступник начальника Південної митниці Юрій Соколов відповів, що робота в цьому напрямі ведеться.
Свої коментарі дала і Одеська міська профспілка митних брокерів і підприємців, котра вказала: вартість товару не фіксована і може зростати протягом місяця 2 — 3 рази. Тому, вирушаючи за товаром в один кінець, неможливо прорахувати всі витрати і вигоди на мить повернення з вантажем. Дорого, до 150 доларів на день, обходяться перевізниками також і простої. Виникають же вони, за спостереженнями бізнесменів, через слабку організацію процесу пропуску машин з контейнерами.
Чи винні в цьому порти, де перевізники забирають на свої машини контейнери з бортів суден? Ні, вважають члени Асоціації міжнародних автоперевізників. Простої викликані тривалими оглядами, що провадяться, за формальною версією, для виявлення контрабанди. Особливо відчутно вони стримують просування внутрішнього транзиту. Тому мова не про приватну, а про міжвідомчу проблему, від якої страждає економічний баланс транспортних торговельних операцій.
Чи будуть враховані побажання, чи дочекаються перевізники вирішення порушених питань?
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.008Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |