![]() |
|
![]() |
![]() |
З 16 по 24 липня в Одесі проходив Міжнародний кінофестиваль. У конкурсній програмі взяли участь 16 повнометражних фільмів. Відбулися і спеціальні позаконкурсні покази – ретроспектива фільмів Кіри Муратової, Фредерико Фелліні, кращих фільмів Одеської кіностудії, спеціальна програма французьких фільмів, а також творчі зустрічі і майстер-класи з відомими режисерами, дискусійні круглі столи. Передбачалося, що у кінофорумі візьмуть участь зірки світового кінематографа, зокрема і російського. Одеситам пощастило побачити Володимира Машкова, якого у нашому місті приймають «як рідного» з тих пір, як актор зіграв роль Давида Гоцмана у фільмі «Ліквідація».
Участь у фестивалі також взяли Кшиштоф Зануссі, Рутгер Хауер, Вадим Перельман, Юрій Мамін, Сергій Чиянц, Лариса Удовиченко, Олексій Горбунов, Юрій Стоянов та багато інших. А от Жерар Депардьє та Сильвестр Сталлоне до Одеси не приїхали.
ПЕРЕМОЖЦІВ НАЗВАНО, ПРИЗИ РОЗДАНО...
Гран-прі ОМКФ одержала російська картина «Дітям до 16...» режисера Андрія Кавуна.
Цьому ж фільму віддали свій приз глядачі, які голосували у залі.
Режисер зізнався, що абсолютно не сподівався на такий теплий прийом свого фільму в Одесі.
Андрій Кавун добре відомий любителям кіно за такими роботами, як «Кандагар» та «Полювання на піранью», вийшов на сцену Одеського театру опери і балету у досить ексцентричному вигляді – босоніж і у закатаних майже до колін штанях. «Що солідніші традиції, то безглуздіше виглядає захід», – відзначив переможець, одержуючи нагороду.
Друге місце журі віддало польському режисерові Юліушу Махульськи за його фільм «Колискова» – комедію, зняту у жанрі трилера, де все виглядає «просто жахливо смішно». Кінорежисер одержав приз і за кращу режисерську роботу.
На третьому місці – «Перукарка» німецького режисера Дориса Дьоррі.
Журі відзначило нагородами ще два фільми: «Моє самогубство» (США, Девід Лі Міллер) та «Жовтень» (Перу, Іспанія, режисери Даніель та Дієго Вега).
Найкращою акторською роботою визнано головну роль Арнуда Боса у кримінальній комедії «Кондитер» (Голландія).
При підбитті підсумків президент кінофестивалю, Вікторія Тігіпко сказала, що залишилася задоволена:
– Вийшло все, як ми задумували, і навіть ще краще.
Вона підтвердила заявлений ще до відкриття намір зробити цей кинофорум щорічним. І навіть повідомила дату і терміни чергового кінофестивалю – з 15 по 23 липня 2011 року. Про те, що за рік може змінитися в одеському світі кінематографії, саме йшлося в останній день фестивалю. У межах круглого стола спалахнула досить палка дискусія. У ній взяли участь представники державної влади та іменитих кінематографістів. Сергій Чиянц, Олександр Гордон, Кшиштоф Зануссі радили одеситам не чекати манни небесної у вигляді державних дотацій і спонсорської допомоги, а пропонувати свої ідеї продюсерам.
– Гроші з'являться услід за талановитими сценаріями – запевняли метри.
Можна по-різному оцінювати підсумки фестивалю, але головна його заслуга безперечна: він сколихнув наше місто і вселив надію на відродження одеського кіно. Особливо у молодих, закоханих у свою справу кінематографістів-початківців.
«ПЕРШИЙ МЛИНЕЦЬ НЕ ГЛЕВКИЙ І З ДОБРОЮ НАЧИНКОЮ»
Голландський кінорежисер Йос Стеллінг, який очолював міжнародне журі, назвав фестиваль «фантастичним» і висловив надію, що приїде до Одеси і на наступний кінофестиваль.
А от що розповіли кореспонденту «Одеських вістей» американський режисер Вадим Перельман і гості з Росії – продюсер і режисер Сергій Чиянц та телеведучий Олександр Гордон.
Вадим Перельман:
– Цей фестиваль – дуже потрібна річ. У нього надзвичайне майбутнє. Перший млинець не глевкий. Навпаки, чудовий продукт, якісний, з доброю начинкою. Я відвідав багато подібних фестивалів. Тут не можу не відзначити високу якість організації, хороший вибір конкурсних фільмів. Приємно вразила щирість і відсутність цинізму у його організаторів. А найяскравіший спогад від фестивалю – це перегляд фільму Ейзенштейна «Броненосець Потьомкін» на Потьомкінських сходах.
Сергій Чиянц:
– Безумовно, у цього фестивалю є майбутнє. І треба зробити все, щоб він був найкращим. Я бував на багатьох фестивалях, зокрема і у складі журі. Є органічні, старі, добре перевірені часом, є абсолютно безглузді і непотрібні. В Одесі ж він дуже органічний. Це той самий майданчик, де він може жити і розвиватися. Яскраве враження? Публіка в оперному театрі на відкритті фестивалю і один з гостей, що приїхав у кабріолеті у супроводі охорони на трьох джипах. Кумедне видовище.
Олександр Гордон:
– Кінофестиваль набирає розмаху і потужності не з першого, не з другого і навіть не з третього року. Якщо в організаторів вистачить грошей і волі повторити кінофестиваль, – це величезна користь для Одеси, України, Росії. Тут навіть першого разу був дуже представницький огляд з дуже якісним журі і приголомшливими майстер-класами. Сподіваюся, що це триватиме і далі. З фестивальних заходів запам'ятався круглий стіл «Кіновиробництво в Одесі».
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.005Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |