![]() |
|
![]() |
![]() |
Як відомо, однією з гострих економічних проблем Одеської області залишаються питання ефективного використання водних ресурсів і водних об'єктів. У зв'язку із цим відділ аудиту бюджетних програм та місцевих бюджетів КРУ в Одеській області у l кварталі 2010 року провів державний фінансовий аудит ефективності використання земель водного фонду області за період 2007-2009 років.
За інформацією Контрольно-ревізійного управління, площа водного фонду, що під водоймами загальнодержавного значення, становить понад 14305 гектарів. З них з господарською метою використовується лише близько 139 гектарів. Під водоймами місцевого значення перебувають 19176 гектарів, з яких використовуються лише близько 24 гектарів, що становить 0,1 відсотка загальної площі.
Про підсумки аудиту кореспондент «Одеських вістей» розмовляє з заступником начальника відділу державного фінансового аудиту виконання бюджетних програм, місцевих бюджетів і діяльності бюджетних установ КРУ в Одеській області Олександром ТКАЧЕМ.
– Яка мета стояла перед працівниками відділу?
– Головною метою дослідження була оцінка стану ефективності використання земель водного фонду, установлення причин, які впливають на порядок використання водних об'єктів, визначення основних напрямів удосконалення процедури їх використання і, безумовно, розробка пропозицій, що сприяють якісним змінам в управлінні як землями водного фонду, так і водними об'єктами Одеської області.
– І який же головний висновок?
– Результати проведеного аудиторського дослідження свідчать, що використання земель водного фонду і водних ресурсів у період з 2007 по 2009 роки було недостатньо ефективним.
– А в чому конкретно, на думку аудиторів, криються причини низької ефективності?
– Одна з причин, безсумнівно, у відсутності цілісної законодавчої та правової бази. Крім основних нормативних актів, що належать до цієї сфери, таких як Земельний і Водний кодекси, ці питання регулюються досить великою кількістю підзаконних актів, дотримуватися яких у деяких випадках буває неможливо або досить проблематично.
Також треба сказати, що недостатня робота районних державних адміністрацій у плані залучення додаткових фінансових ресурсів значно стримує процес надходження грошей від оренди земель водного фонду і водних ресурсів до місцевих та державних бюджетів. Як показали результати аудиторського дослідження, заходи, розпочаті органами виконавчої влади і місцевого самоврядування, не забезпечили усіх резервів для наповнення бюджету шляхом передачі у користування земель водного фонду і водних об'єктів. У результаті бюджети різних рівнів втратили за 2007-2009 роки доходів на суму близько 900 тисяч гривень.
– А які порушення у господарській діяльності були встановлені в результаті аудиту?
– За останні три роки на території Одеської області водні об'єкти перебували у користуванні на умовах спільної господарської діяльності. Складені договори фактично були договорами оренди, які, до речі, укладалися сторонами без згоди органу управління державним майном. При цьому експертна оцінка водних об'єктів, переданих у користування, проведена не була, а оплата за спільне використання встановлювалася за згодою сторін без узгодження з регіональним відділенням Фонду держмайна України в Одеській області. Предметом підписаних договорів були водні об'єкти. Фактично, крім водних об'єктів, суб'єкти підприємницької діяльності використовували землі прибережної захисної смуги, на яких споруджували будинки відпочинку. При цьому вони не платили державі жодної копійки.
– Таким чином, можна сказати, що використання водних об'єктів на умовах спільної діяльності не призводить до істотного збільшення бюджетних надходжень?
– На жаль, так. По суті, така діяльність лише сприяє одержанню прибутку приватних осіб за рахунок використання державного майна, причому за мізерну плату. Діюча система контролю не здатна повною мірою створити необхідні умови для охорони і раціонального використання земель водного фонду та водних об'єктів.
З виявлених за 2007 – 2009 роки Держземінспекцією в Одеській області порушень у частині використання земель водного фонду на загальну суму 24 тисячі гривень, відшкодовані 18,1 тисячі гривень. Крім того, за результатами проведених фахівцями облводгоспу перевірок щодо дотримання водоохоронного законодавства, за 2007-2009 роки було встановлено, що держава зазнала збитків у розмірі 2618, 3 тис. грн. Фактично відшкодовано 87, 8 тис., що становить лише 3 відсотки від загальної суми.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.009Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |