![]() |
|
![]() |
![]() |
11 серпня начальник Головного управління праці та соціальної політики Одеської обласної державної адміністрації Ірина Маркевич провела виїзний прийом громадян у Любашівському районі. Відвідувачів цікавили питання забезпечення їх курортно-санаторними путівками, автотранспортом. Цікавились вони пільгами на медикаменти, надбавками до пенсії, начисленням зарплати тощо.
По приїзді Ірина Маркевич насамперед ознайомилася з ремонтом одного з приміщень управління праці та соціального захисту населення, що проводиться за підтримки Світового банку в рамках впровадження Проекту «Удосконалення системи соціальної допомоги». Начальник управління праці та соціального захисту населення Любашівської райдержадміністрації Тетяна Зелінська розповіла, що першого жовтня оновлена будівля, де з комфортом розмістяться спеціалісти управління, прийме перших відвідувачів. Їх обслуговуватимуть за єдиною технологією і єдиним зверненням. Це дасть змогу надавати допомогу всім, хто її насправді потребує.
Першим завітав на прийом до начальника Головного управління праці та соціальної політики облдержадміністрації 72-річний інвалід ІІ групи з Любашівки Микола Павлович Ставратій. Через хворобу опорно-рухового апарату він регулярно лікується у райлікарні і з 2007 року очікує путівку до санаторію. Ірина Вікторівна пообіцяла допомогти ветеранові і пояснила, що до цього часу відповідного фінансування не було. Днями на нараді в Києві озвучено, що вже виділено кошти на придбання 5 тисяч 7 путівок, з яких 2597 передбачено для хворих з травмами хребта та спинного мозку. Крім того, 33 тисячі гривень виділено на путівки для «чорнобильців», а 74 тисячі грн – для їхніх дітей. Пропорційно путівки буде розподілено по областях України, і вже наступного тижня інваліди зможуть їх отримати.
Ветерану Великої Вітчизняної війни із села Гвоздавки Другої інваліду І групи Івану Васильович Кір’яку вкрай потрібен автомобіль. Чоловік пройшов війну, все життя пропрацював у колгоспі, а заробив тільки болячки. Має доньку, хвору на цукровий діабет, за якою доглядає, тому без транспорту йому ніяк не обійтися. Торкнувся дідусь і проблеми безоплатного перевезення ветеранів війни і праці. Адже трапляються випадки, коли перевізники не хочуть безкоштовно везти їх у своїй маршрутці до Любашівки. Ірина Маркевич підтвердила, що таке, на жаль, в області трапляється. Перевізники, які порушують чинне законодавство, позбавлятимуться ліцензії.
Земляк попереднього відвідувача, 93-річний інвалід І групи Василь Прокопович Копиця стурбований, що отримує пенсію меншу, ніж його односельчанин, а також потребує автомобіля.
Турбується про подальшу долю свого технічного засобу і ветеран з Любашівки Дмитро Захарович Волошин, який свого часу отримав і сплатив 7 відсотків його вартості.
Відвідувачі порушували низку питань стосовно правильності нарахування заробітної плати, забезпечення ліками дітей-інвалідів, переоформлення пенсії тощо.
Всі залишилися задоволені прийомом, адже отримали ґрунтовну відповідь або роз’яснення на поставлені запитання. Порушені питання взято на контроль, і найближчим часом вони будуть вирішені, а ветерани отримають ще й письмову відповідь.
Після завершення прийому начальник Головного управління праці та соціальної політики облдержадміністрації Ірина МАРКЕВИЧ відповіла на кілька запитань. Перше стосувалося посилення соціального захисту населення в умовах підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги.
– У зв’язку з подорожчанням природного газу з’явилася необхідність захисту малозабезпечених верств населення. Сьогодні в усіх міських та районних управліннях праці та соціального захисту населення налагоджена робота щодо впровадження нового порядку призначення житлових субсидій за спрощеним порядком.
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України, держава дотуватиме оплату житлово-комунальних послуг усім працюючим громадянам, в чиїх доходах вона перевищує 15%, а для пенсіонерів та інвалідів – 10% доходу. При оформленні субсидії за спрощеним порядком скорочено кількість необхідних документів, а саме: працюючі громадяни надають заяву, декларацію про доходи та довідки, що підтверджують задекларовані доходи, непрацездатні громадяни – заяву та декларацію. Все інше лягає на працівників нашого управління.
– Ірино Вікторівно, скажіть, будь ласка, наскільки зросте кількість жителів області, які зможуть скористатися субсидією на оплату житлово-комунальних послуг?
– Їхня кількість зросте мінімум у два, максимум – в чотири рази. В даний час люди не знають, скільки платитимуть, тому їх звертається небагато. Основна кількість звертань припаде на початок опалювального сезону – у вересні та жовтні, коли підніметься ціна на тепло і гарячу воду. Сільські жителі, звичайно, звертатимуться за субсидіями на природний газ та вугілля.
– А що буде з пільговиками?
– Готується реформування соціальних пільг, і розробляється відповідна концепція, за якою людей не позбавлятимуть права на пільги, а будуть надавати їх у грошовому еквіваленті. Приміром, разом з пільгами громадяни, якщо це дозволяє, можуть оформити і субсидію. Пільги як були, так і залишаться. Ставиться мета, щоб люди почали більше економити.
– З кожним роком збільшується кількість самотніх і непрацездатних громадян, яким немає куди подітися. Протягом кількох років районне керівництво навіть планувало відкрити стаціонарні відділення для престарілих у великих селах району. Правда, забракло коштів.
– Якщо є потреба і гроші, то такі будинки потрібно відкривати. Спочатку треба облаштувати приміщення і поселити людей. Коли це буде зроблено, я у своєму звіті зазначу, що з’явилися нові стаціонарні відділення. Поїду в міністерство, і тоді з наступного року підуть державні трансферти на підтримку цих закладів милосердя.
– Ірино Вікторівно, в умовах трансформації економіки України гостро постала проблема соціального захисту населення. Відомо, що планується впровадження Єдиної технології прийому громадян, які звертаються за призначенням усіх видів соціальної допомоги до органів праці та соціального захисту населення.
– Сьогодні Міністерством праці та соціальної політики України за підтримки Світового банку здійснюється Проект «Удосконалення системи соціальної допомоги».
Відповідно до вимог Проекту, в усіх місцевих управліннях впроваджено типову структуру, штатний розпис та Стандартну модель надання соціальної допомоги на місцевому рівні. Це дозволить позбутися черг, забезпечити рівномірне навантаження на спеціалістів управлінь соціального захисту населення та уникнути дублювання функцій.
Для реалізації Проекту та створення належних умов роботи управлінь за єдиною технологією прийому громадян необхідно провести ремонтні роботи, забезпечити кабінети офісними меблями, комп’ютерною технікою та відповідним програмним забезпеченням. З 36 місцевих управлінь праці та соціального захисту населення участь в проекті взяли 30. За кошти Світового банку в управліннях Кодимської, Любашівської, Ренійської та Березівської райдержадміністрацій проводиться капітальний ремонт, в інших 26 – поточний.
Після закінчення ремонтних робіт, забезпечення офісними меблями, кондиціонерами, комп’ютерною технікою та відповідним програмним забезпеченням вони зможуть працювати за єдиною технологією прийому громадян в повному обсязі. Таким чином, ми наблизимося до світових стандартів щодо обслуговування населення.
– Як у вас справи з кадрами?
– Наші співробітники мають маленьку зарплату, але величезне навантаження. Вони виконують великий обсяг суспільно-корисної роботи. Фактично наше управління – кузня кадрів, тому наших співробітників беруть на роботу залюбки у будь-яку організацію. А ті, хто залишився, віддають всю свою душу, допомагаючи людям. Хочу порадувати своїх колег: наступного року планується підвищення зарплати на 20 відсотків працівникам управлінь, а працівникам терцентрів – на 17 відсотків. Це приємна новина, адже є випадки, коли наші співробітники звільняються, якщо можуть знайти більш оплачувану роботу. Так, в одному з районів звільнилося 5 чоловік. Тому потрібно укомплектувати штат відповідальними працівниками, щоб не зірвати роботу щодо начислення субсидій тощо.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.005Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |