![]() |
|
![]() |
![]() |
Київ, Харків, Донецьк та Львів прийматимуть чемпіонат Європи з футболу 2012 року через те, що Україна надала гарантії та зобов'язання щодо, зокрема, належної підготовки транспортної та комунальної інфраструктури у цих містах. До пріоритетних напрямів віднесено поліпшення стану вуличної мережі, вдосконалення громадського транспорту, придбання додаткового рухомого складу та створення паркінгів. Сотні тисяч гостей судитимуть про нашу країну не стільки за сучасними стадіонами і фешенебельними готелями, скільки за зручністю і комфортністю всього, що їх оточуватиме повсякдень.
Проведений Рахунковою палатою аудит показав, що Мінекономіки, Мінжитлокомунгосп, місцеві органи виконавчої влади і самоврядування за відсутності контролю з боку уряду не виконали покладені на них завдання.
Взяті державою зобов'язання з фінансування заходів на вдосконалення сфери надання транспортних та комунальних послуг приймаючих міст на 2008-2009 роки були зірвані. Так, у 2008-2009 роках, відповідно до Програми Євро-2012, приймаючі міста сумарно мали придбати 111 трамваїв і тролейбусів. Однак на 1 липня 2010 року оновлення парку тролейбусів виконано на 7,7%, парку трамвайних вагонів – на 11,4%, будівництво та реконструкція трамвайних і тролейбусних ліній – на 19,5 відсотка.
Така сама ситуація з виконанням заходів з будівництва, реконструкції, капремонту мереж і споруд централізованого водопостачання та водовідведення. Програмою не визначено ані планових показників, ані очікуваних результатів, не конкретизовано об'єктів (крім одного в Києві). Планові вартісні показники станом на 1 липня ц.р. виконані на 35,5 відсотка. З будівництвом, реконструкцією, ремонтом автодоріг комунальної власності у приймаючих містах справи ідуть не краще, планові показники виконання ледь перевищили 6 відсотків.
Колегія зазначила, що перенесення невиконаних у попередні роки планових обсягів фінансування цих заходів на 2011 рік (40% від передбаченого програмою п'ятирічного фінансування) призвело до відстрочення їхньої реалізації. Фінансова криза і близькість чемпіонату ставлять під загрозу їх вчасне виконання.
Основний тягар фінансування заходів перекладено на державний бюджет, на чому особливо загострив увагу В.К. Симоненко, зазначивши, що з багатьох міст країни заради Євро-2012 фактично «тягнуть фінансові жили», і в результаті виходить, що за рахунок «не футбольних» міст фінансується розвиток інфраструктури приймаючих.
Видатки на місцеві бюджети знизились, хоча міська транспортна інфраструктура (метро, автобуси, тролейбуси, трамваї) і вулиці міст є власністю місцевих громад, до повноважень яких законодавчо віднесено утримання комунального господарства в належному експлуатаційному стані. Частка інших джерел фінансування (інвестиційні кошти) зменшилася у 10 разів і на сьогодні становить лише три відсотки.
Колегія Рахункової палати знайшла критично низький рівень фінансування заходів у поточному році. За перше півріччя фінансування за рахунок коштів держбюджету становило менше 1 відс. передбаченого Програмою річного плану.
Перевіркою з'ясовано, що інформація Мінжитлокомунгоспу, яка подавалася Президенту, Уряду, Мінекономіки та Мінфіну, містить різні показники. Міністерство викривляло звітні дані та дезінформувало найвищих посадових осіб держави.
Коментуючи невтішні результати аудиту, голова Рахункової палати Валентин Симоненко наголосив:
– Успішне проведення Євро-2012 – це перш за все успішне розв’язання соціальних проблем і водночас посилення політичного іміджу нашої держави. А що ми готуємо продемонструвати міжнародній спільноті? Результати колективної безвідповідальності, відомчого безладу? Чехарда розпорядників бюджетних коштів не лише позбавляють країну економічної віддачі від вкладених державних коштів, а й ставлять під удар виконання завдань, що мають велике соціальне значення».
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.006Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |