ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
ЗИМА І ТАРИФИ – ХТО КОГО?
16.09.2010 / Газета: Одесские известия / № 100(4082) / Тираж: 23655

Ще чотири роки тому в Ізмаїлі було введено двоставковий тариф на подачу тепла. Відтоді багато городян судяться з комунальним підприємством «Ізмаїлтеплокомуненерго». Ось як пояснює свою позицію Олександр Чебан-Лянка, один з тих, хто подав позов на це комунальне міське підприємство.

– Вважаю, що двоставковий тариф, який застосовується в Ізмаїлі уже чотири роки, був ухвалений з порушеннями. Не було враховано багатьох параметрів. У відповідних законоположеннях зазначено, що за наявності приладів обліку тепла оплата провадиться за фактом його подачі відповідно до показань приладів. При двоставковому тарифі ми змушені платити цілий рік. Я розумію – влітку хочуть підготувати господарство до зими, для цього потрібні гроші. Але я тут при чому? Аналогічно може зробити будь-яка комунальна служба за принципом: ви заплатіть, а ми вже потім вам надамо послугу.

Не внесено зміни і до договорів з КП «ІТКЕ». Умови оплати змінено в односторонньому порядку.

Рішення про перехід на двоставковий тариф ухвалено на засіданні виконавчого комітету. Мені пояснюють: тут все правильно, мовляв, установлюють тарифи органи місцевого самоврядування. Чи правильно це? Виконком – це виконавчий комітет органу місцевого самоврядування, яким є рада. А на сесійне засідання міської ради це питання не виносилося! Так, кілька судів тут, на місці, я вже програв, після чого відправив апеляцію до Одеського апеляційного суду. Якщо й там буде невдача, повірте, дійду до Страсбурга.

…От з цієї неприємної теми і розпочалася наша розмова з головним інженером КП «ІТКЕ», депутатом міської ради Віктором Кьосею. Але буде правильніше, здається, спочатку розповісти про те, як тепловики підготувалися до зими.

– Практично підготовка уже завершена, – сказав Віктор Андрійович. – Перевірка показала – збоїв у подачі тепла бути не повинно. Причому ми зуміли підготуватися і завдяки саме двоставковому тарифу. Кошти, що надійшли влітку, використали на ремонт. Як ви гадаєте, якими були б претензії у зворотному разі? У нас служба така, багато в чому зачіпається соціальний аспект...

З 1 вересня була «закачана» система, перевірили ще і ще раз усі «слабкі місця». Поки що авральних ділянок не виявлено. Найближчим часом, гадаємо, одержимо дозвіл облдержадміністрації і ТОВ «Одесагаз» на пуск газу для котелень.

Але проблема і в іншому.

– У чому?

– Ми уже не перший рік подаємо «нагору» пропозиції щодо впровадження енергоощадних технологій. На жаль, до останнього часу відповідні субвенції не виділено. Розумію – потрібно чимало, цілих 6,5 млн грн. Але, як кажуть, «шкурка варта вичинки». Якби змогли здійснити задумане, витрати на тепло могли бути значно зменшені, навіть за нинішнього зростання ціни на газ. Повторюся, хочемо ми того чи ні, зав'язані на політиці. Зростання цін на тепло, звичайно, викликає невдоволення городян. Що цілком можна зрозуміти – не такі вже великі в ізмаїльців доходи. Проте, і нас теж треба зрозуміти. Якщо ми і далі залишатимемося заручниками тільки політичних рішень, підприємство не зможе забезпечувати городян теплом. Тому зараз готуємо економічно обґрунтовані пропозиції щодо підвищення тарифів. Причому двоставковий тариф – це вже доведено, дозволяє «зм'якшувати» удар по гаманцях.

– Наскільки відомо, Ви, не чекаючи державних субвенцій, провели низку заходів щодо енергозбереження.

– Вони не такі витратні, але все-таки дозволять нам у новому сезоні домогтися певної економії електроенергії. Ми замінили насос мережі на південно-західній котельні, що дасть можливість заощадити 50 квт електроенергії за годину, а за сезон не менше 180 тисяч. Помножте на сьогоднішню вартість кіловата, і одержите чималу суму. Ще на одній котельні в результаті заміни насосних агрегатів сподіваємося на економію 30 тисяч кіловат за сезон. Хоч невеликий, але плюс.

– Повернімося до Ваших судових позовів. Чому Ви не внесли зміни у договір? Це перше. Друге – як бути із твердженнями про неправомочність ухвалення тарифів тільки виконкомом?

– Щодо того, хто уповноважений ухвалювати тарифи – ми цікавилися, як справи в інших містах. Переважно ці питання розв’язуються на засіданнях виконкому. Далі. Ні, ми не змінюємо правила оплати в односторонньому порядку. Згідно з відповідними вимогами, обов'язково інформуємо про це у місцевих ЗМІ.

– Проте, судові позови тривають.

– І, як наслідок, неплатники, які заперечують двоставковий тариф, програють, їхні претензії до нас визнаються неправомочними. Наше підприємство неодноразово перевірялося державною інспекцією щодо контролю за цінами в Одеській області. Було визнано, що введення двоставкового тарифу економічно обґрунтовано, порушень не зафіксовано. Більше того, Міністерством ЖКГ і нормативними актами сьогодні запропоновано провадити розрахунки тільки за двоставковим тарифом. Ми не стомлюємося пояснювати це тим, хто сумнівається, оскільки зовсім не зацікавлені в судах із споживачами. На жаль, нас розуміють не всі. Звідси і ще наявні борги.

До речі, за останній рік сума заборгованості знизилася на 300 тис. грн, але поки що все одно залишається значною. А якби не було боргів, змогли б на власні кошти ширше впровадити енергоощадні технології і ще більше здешевити тепло!

Автор: Євген МАСЛОВ, власкор «Одеських вістей», м. Ізмаїл


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.005
Перейти на повну версію сайту