![]() |
|
![]() |
![]() |
Нерідко діяльність міліції асоціюється з оперативною роботою. Тих, хто координує її, позаочі називають штабістами. Але чи применшує це роль штабних підрозділів? Підбиваючи підсумки кварталу, про значення штабів в організації міліцейської служби розповідає заступник начальника Головного управління МВС України в Одеській області – начальник штабу, полковник міліції Іван ПАСТУШОК.
– Іване Михайловичу, кажуть, штаб – мозковий центр правозахисного відомства?
– Точне визначення. Без нього неможливо було б погодити і спрямувати у потрібне русло діяльність решти підрозділів в органах внутрішніх справ, які ведуть боротьбу із злочинністю, охороняють громадський порядок, відслідковують оперативні обставини. Ці фахівці забезпечують швидке реагування на зміну ситуації, своєчасність виїзду нарядів на місце злочину, курирують чергові частини.
– А робота зі скаргами та звертаннями громадян теж ваша?
– Так, контролюємо порядок прийому, реєстрації та розгляди заяв, повідомлень та іншої інформації про правопорушення і порушення адміністративного законодавства. Постійно відслідковуємо оперативні обставини. Крім того, ми розробляємо, а потім і реалізуємо комплексні заходи, спрямовані на стабілізацію криміногенних обставин, прогнозуємо подальший розвиток ситуації, завдяки чому одержуємо можливість впливати на неї.
– Яким чином?
– Насамперед, шляхом відпрацювання районів, де спостерігається зростання злочинності і правопорушень. Протягом цього року проведено 10 таких заходів. Це вкоротило руки злочинному елементу. Реально скоротилася кількість навмисних убивств (зокрема і на побутовому ґрунті), тяжких тілесних ушкоджень, зґвалтувань, пограбувань, розбоїв, вимагацтв, незаконного заволодіння транспортними засобами, дорожно-транспортних пригод і злочинів, скоєних із застосуванням вогнепальної зброї.
– Усе важливо у штабних підрозділах! Але є ж пріоритети у їхній роботі?
– Категорична відмова від бюрократичних форм спілкування з людьми, негайний відгук на заяви та повідомлення про злочини. Ігнорування та приховування таких звертань від обліку – неприпустимий факт. Результати у наявності: у порівнянні з аналогічним звітним періодом минулого року, майже на третину збільшилася кількість матеріалів, щодо яких ухвалено рішення про порушення кримінальних справ.
Я підкреслюю: від уміння співробітників міліції спілкуватися з громадянами, які йдуть до органів по допомогу, залежить наш імідж міліції та довіра населення до нас. Тут важливі одночасно і такт, і дотримання вимог закону. Адже за добу до чергових частин регіону надходить близько 600 повідомлень різного характеру, 10 – 15% їх указують на злочини. Це сприяє тому, що майже 80% скоєних правопорушень розкриваються по гарячих слідах. Практично щоденна норма навантаження – коли до чергових частин доставляється близько 80 – 100 громадян, затриманих за різні правопорушення.
– Наскільки я знаю, штабні підрозділи дуже жорстко контролюють роботу чергових частин...
– Жорстко і постійно. Це стосується як документації, так і поведінки співробітників чергової частини та їхніх професійних якостей. За скаргою потерпілих на місце пригоди виїжджають безпосередньо співробітники штабу. І самі розбираються у ситуації. Ми з'ясовуємо причини недоробок. Співробітникам, яким не вистачає досвіду, але у яких є бажання навчатися – допоможемо і підкажемо. Якщо ж це свідоме нехтування принципами міліцейської служби, то розмова з таким «товаришем» буде серйозна. Бездушні, несумлінні співробітники піддаються службовим стягненням.
– А які стягнення можливі в таких ситуаціях?
– Діапазон починається із зауваження і доходить, якщо потрібно, до відсторонення з посади. Ця інформація розголошується максимально. Щотижня на оперативній нараді у керівництва відбувається її докладне обговорення. І за її підсумками виноситься колегіальне рішення.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.006Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |