![]() |
|
![]() |
![]() |
Як уже повідомляли «Чорноморські новини», в Одесі пройшов тиждень безпеки на дорогах. Причин для проведення такої кампанії, на жаль, більше ніж предостатньо — тільки за останні дні в нашій області трапилося кілька серйозних ДТП, в тому числі за участю громадського транспорту, у яких загинули люди. А якщо брати до уваги загальнодержавний масштаб, то лише у першому півріччі 2010-го в Україні трапилося 435 ДТП за участю ліцензованих маршрутних таксі, 161 з яких — з вини водіїв маршруток. Основні причини — технічна несправність транспортних засобів та порушення правил дорожнього руху.
Цю статистику навів заступник начальника відділу державного контролю територіального управління головавтотрансінспекції України в Одеській області Олексій Тимків на нараді, присвяченій тижневі безпеки на дорогах.
Так, маршрутні автобуси проходять щорічний техо гляд, але цього, переконують державтоінспектори, недостатньо. Перевірка технічної готовності машини для безпечного перевезення людей мусить здійснюватися що дня — перед початком виїзду транспорту на лінію. Й не оглядово, гаражним механіком, як це часто буває, а цілою групою фахівців, як того вимагають технічні умови експлуатації. До речі, перевізникам заборонено тримати мікроавтобуси поза гаражами, що часто практикується сьогодні. Крім повної готовності машини до рейсу, до перевезення пасажирів зобов’язаний бути готовим і водій. Людину, яка сяде за кермо, має оглянути лікар, що пройшов відповідну підготовку. Часто, йшлося на нараді, щоб отримати ліцензію, автоперевізник бере в штат лікаря. Та як одна людина може виконати належні медичні функції, якщо до шостої ранку необхідно випускати на лінії десятки водіїв? Зведена до формалізму робота призводить до того, що за кермо часто сідають недужі чи збуджені люди. Чим це іноді закінчується, зайве описувати.
Ігор Барбул, виконуючий обов’язки начальника територіального управління головавтотрансінспекції України в Одеській області, закликав автоперевізників не жартувати з законом, який суворо вимагає як надання пасажирам послуг належної якості, так і контролю за режимом праці водіїв, їхнім здоров’ям, со ціальною захищеністю. Як говорилося у виступах відповідальних осіб, серйозній перевірці буде піддано й офіційне працевлаштування водіїв. Іноді компанії наймають на роботу людей, офіційно не оформляючи їх. Відтепер, запевняли, водії працюватимуть тільки за умови відповідних записів у трудових книжках, страхових свідоцтв, гарантій захищеності колективною угодою, профспілками.
А чи знаєте ви, що пасажири застраховані… придбаним квитком? Тільки він, якщо виникне така необхідність, може стати підтвердженням факту, що ви їхали у маршрутці. До речі, відтепер, казали, пасажирів каратимуть штрафами за те, що не беруть квитків, а водіїв — що їх не видають.
Вміння користуватися аптечкою, надавати першу медичну допомогу — також моменти важливі й життєво необхідні. Планується найближчим часом організувати відповідні курси для водіїв маршруток. Принаймні, так пообіцяли на нараді.
До речі, в обласному центрі віднедавна почав діяти «ДТП-Патруль». Організували «швидку допомогу на дорогах» активісти місцевого громадського об’єднання «Спецзагін «Центр» за сприяння управління внутрішньої політики Одеської міськради. Це новий, ще достеменно не випробуваний проект, метою якого має стати профілактика можливих конфліктних ситуацій на дорогах міста, в тому числі й пов’язаних з ДТП.
У проекті задіяно 14 автівок і 50 осіб. Серед добровольців — юристи, механіки, медики. Активісти організації прибуватимуть на місце дорожньо-транспортної пригоди і, в жодному разі не втручаючись у роботу ДАІ, намагатимуться зняти агресію в людей, втягнутих у конфлікт. Зрозуміло, що, у разі потреби, надаватимуть і першу медичну допомогу.
Варто, мабуть, зазначити, що цими днями підсумували діяльність велопатруля, який організували активісти того ж таки «Спецзагону «Центр». Нагадаємо, добровольці (велосипедистів було 50), взаємодіючи з правоохоронцями, впродовж усього літа патрулювали територію від Ланжерону до Аркадії. Велосипедисти також стежили за громадським порядком і на схилах. Одеська міська влада високо оцінила роботу велодружини, відзначивши добровольців подяками та грамотами. Вітаючи хлопців з успішним завершенням літнього проекту, заступник міського голови Микола Сердюк висловив сподівання, що дехто з них неодмінно пов’яже своє подальше життя з роботою в Державтоінспекції, в міліції, адже цим структурам завжди потрібні небайдужі, чесні та добропорядні кадри. А юнаки, сказав, такими вже й проявили себе. Новий же проект, за реалізацію якого взявся «Центр», принесе користь городянам і сприятиме забезпеченню порядку на дорогах.
Пішоходи цього тижня вкотре стали об’єктами прицільної уваги інспекторів дорожнього руху, які провели черговий рейд. З початку року тільки в Одесі за участю пішоходів трапилося понад 250 ДТП, у яких загинуло 19 осіб і 278 були травмовані. Скільки не попереджали та не вчили бути обачними, а люди все одно, ніби втративши розум, біжать на червоний сигнал світлофора, перетинають дорогу в недозволених місцях, нехтують елементарними правилами руху. Мало хто знає, що штраф за такі порушення — від 51 до 85 гривень. Але часто ціною нерозумності та безглуздої безпечності стає життя.
У цьому короткому огляді хочеться згадати ще про одну цікаву ініціативу, яку підтримали городяни. Управління екологічної безпеки Одеської міськради запропонувало одеситам підтримати акцію «День без машин», тобто 22 вересня не сідати в авто (дарма, що день робочий), а осідлати велосипеда чи проїхатися трамваєм. І це не наше ноу-хау. Щороку саме 22 вересня до цієї акції долучається понад 1000 міст світу. В деяких європейських столицях навіть забороняють рух автівок, за винятком машин спецпризначення. Подекуди швидкість авто цього дня обмежили 30 кілометрами на годину. Долучаймося й ми до кращого!
Та навіть якщо не вдалося цього року сісти на велосипед, до наступного «Дня без машин» маємо час розжитися на зручне й корисне для здоров’я двоколісне диво.
І ще кілька слів про приємне. Цього тижня, а якщо точніше, то 24 вересня, одеські транспортники відзначили аж три ювілеї: 130-у річницю конки, 100-ліття відкриття першої лінії електричного трамваю та 65-річчя початку курсування вулицями міста першого тролейбуса. Отаке трамвайно-тролейбусне свято.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.016Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |