![]() |
|
![]() |
![]() |
Одеса та Одеська область — лідери України щодо якості пального на АЗС. Про цей приємний факт одеські журналісти дізналися під час прес-конференції директора Інституту споживчих експертиз України, керівника проекту «Карта якості пального України» Юрія Чорнобривця.
Перевірки якості пального були проведені в 15 областях. Безпосереднім об’єктом дослідження став бензин марки А-95 як найпоширеніший серед споживачів. Експерти брали проби на АЗС, що знаходилися в обласних центрах, а також на найбільш завантажених трасах та у районних центрах. Ці зразки були досліджені у сертифікованій лабораторії за основними показниками: октанове число, фракційний склад, вміст сірки, ароматичних вуглеводів та бензолу.
Порівняно з іншими регіонами результати зразків, взятих з Одеси та області, виявилися досить оптимістичними. Тільки 6,2% опротестованого пального не відповідає жодним стандартам, та ще 6,2 % мають параметри близькі до застарілого держстандарту, тобто таке пальне також не назвеш якісним. А от 60% вклалися у нормативи, а 28% виявилися бензином високої якості «А-95 євро», що відповідає сучасним нормативам. Отримані показники виявились найкращими в Україні, випередивши навіть столицю.
Адже загалом по країні ситуація з якістю пального значно погіршилася. На думку Юрія Чорнобривця, це пов’язано з тим, що держава фактично самоусунулася від процесу контролю за пальним, яке купує населення. Держспоживстандарт не має належного фінансування, і в останні роки, за словами Юрія Чорнобривця, вони обмежувалися лише перевірками дозвільних паперів, без будь-яких лабораторних досліджень. Таким чином, трейдери роздрібного продажу пального мають можливість фактично безкарно продавати неякісний продукт, і деякі з них цією можливістю користуються.
Інститут споживчих експертиз вже сім років займається перевірками якості пального по Україні, публікуючи свої дослідження в ЗМІ. Зараз з банком інформації з цього питання можна ознайомитися через Інтернет на сайті www.benzina.com.ua. Тож відтепер кожен український автомобіліст може дізнатися про характеристики пального, яким він «напуває» свого залізного коня. Наступним об’єктом дослідження має стати дизельне пальне.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.005Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |