![]() |
|
![]() |
![]() |
У галереї «Уніон» відбулося громадське обговорення містобудівного та історико-містобудівного обґрунтувань розміщення дворівневого підземного паркінгу з надземними торговельно-офісними приміщеннями на Старосінній площі.
Отже, йдеться про площу 2,2 гектара в самому центрі Одеси, де перетинаються дуже жваві, насичені транспортні потоки міського, приміського та міжміського сполучення. Самого тільки перелічення об’єктів досить, щоб збагнути: район складний і багатофункціональний. Тут розташовані будинки економічного університету і управління Одеської залізниці, залізничного вокзалу та Пантелеймонівського подвір’я, автостанції «Привоз», а також Привокзальна, Старосінна площі та Куликове поле.
Заслужений архітектор України Василь Мироненко розповів про те, що проектом передбачено організувати виїзди з кожного рівня паркінгу, а також з’єднати його з автовокзалом. У новому комплексі з’являться крамниці, офіси, бари, багатозальний кінотеатр. Крім того, вулицю Водопровідну буде розширено до 8 смуг із перенесенням трамвайних шляхів. Намічено впорядкувати і прилеглий сквер, який сьогодні став пристановищем для бомжів і п’яниць. На думку архітектора, будівництво, що відповідає європейському рівню створення привокзальної інфраструктури як розважально-торговельного комплексу, протриває 3-4 роки і не торкнеться навколишньої забудови.
Щиро кажучи, додає великого сумніву доцільність такого масштабного будівництва у кризовий час. В Одесі й так чимало «заморожених» будівництв – житлових будинків і офісних споруд. Для їх завершення потрібно набагато менше коштів, ніж на обговорюваний проект. Тому, напевно, досить велика ймовірність з початком реалізації проекту одержати в самому центрі міста, біля залізничного вокзалу, вічне будівництво.
Дивує й сама концепція. Так, у світі ще зовсім недавно було досить популярне шопінго-розважальне застосування привокзальної інфраструктури. Але від нього поступово почали відмовлятися, бо потрібен дуже великий потік пасажирів, щоб виправдати витрати на створення такої інфраструктури. Як вийде у нас, якщо зовсім поруч розташований торговельний комплекс «Привозу», великий кінотеатр у ВТЦ «На Середньофонтанській»? Чи не забагато однотипних об’єктів на невеликій території?
До зони реалізації проекту потрапляє і автостанція «Привоз», звідки йдуть автобуси у приміські райони. Під час обговорення так жодного разу і не прозвучало відповіді на запитання: чи узгоджувався проект з облдержадміністрацією, у віданні якої перебуває автостанція «Привоз»?
Суперечливою є й ідея перенесення трамвайних шляхів з вулиці Водопровідної. Не дуже вдалий аналогічний досвід Одеса вже має з вулицею Балківською. І дедалі частіше звучать такі думки, що ліквідація там трамвайного полотна виявилася помилкою.
Залишається чекати, які зміни відбудуться з проектом на наступних етапах його обговорення. Хотілося б, щоб він виявився й ближчим до реальності, і точнішим за узгодженням транспортних розв’язок і спорудженням об’єктів торговельно-розважального характеру.
Лана ВОЛІНА
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.004Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |