![]() |
|
![]() |
![]() |
Чого-чого, а усілякого роду нововведень у нас дуже багато. І тому, коли у другому кварталі минулого року було створено Державну житлово-комунальну інспекцію в Одеській області (такі інспекції є в усіх областях України), про її існування мало хто знав. Але в міру того, як колектив, котрий очолив професіонал своєї справи Володимир Георгійович Краснов, почав предметно контролювати дотримання законодавства комунальними службами, правильність установлення тарифів на послуги ЖКГ і якість цих послуг, число звертань до інспекції почало швидко зростати. Сьогодні у її особі люди знайшли надійного захисника своїх прав, борця зі свавіллям тих комунальників, які ігнорують закони й вимоги споживачів.
Ми попросили Володимира Георгійовича розповісти про завдання інспекції і про те, як вони втілюються у життя.
– Спочатку повідомлю шановних читачів «Одеських вістей», що лише за перше півріччя нашою інспекцією проведено не лише планові перевірки щодо контролю за дотриманням суб’єктами господарювання вимог законодавства у житлово-комунальній сфері, але й тридцять чотири позапланові. Під кінець року ці показники значно зростуть. За результатами перевірок було складено понад сорок актів і один припис.
– А яка основна мета переслідувалася при створенні територіальних органів Державної житлово-комунальної інспекції?
– Контроль, причому суворий, за дотриманням стандартів якості житлово-комунальних послуг. І домагатися реальної ліквідації суб’єктами господарювання виявлених порушень. Хоча при цьому зауважу, що інспектувати, як трактують словники, це означає перевіряти правильність чиїхось дій у порядку нагляду та інструктування. А функції вживання заходів належать до інших органів.
– Чи багато порушень виявлено?
– Я знов-таки пошлюся на показники першого півріччя. Нами було виявлено понад 450 порушень законів, установлених стандартів, нормативів, норм, порядку і правил у ЖКГ. Більшість усувалася оперативно. Було надіслано 8 звертань до прокуратури для вживання заходів, ініційовано перерахування 34,4 тис. гривень до бюджету за неякісні житлово-комунальні послуги населенню.
– Володимире Георгійовичу, чи підпадають під контроль інспекції об’єднання співвласників багатоквартирних будинків?
– Безсумнівно, як і житлово-будівельні кооперативи, приватні організації, які надають послуги з утримання житлових будинків. Як це не сумно, але в об’єднаннях співвласників багатоквартирних будинків, що вас цікавлять, виявлено багато недоліків.
– Можете їх назвати?
– Якщо все перераховувати, то вийде довгий перелік. Назву лише найбільш характерні. Тарифи на послуги з утримання будинків, споруд і прибудинкових територій установлюються довільно й не затверджені органами місцевого самоврядування. Відсутні договори між власниками приміщень і правлінням або не приведені у відповідність із вимогами законодавства. Як і акти підготовки будинків до зими, паспорти їх готовності до опалювального сезону. Багато неточностей містять статути об’єднань.
– А журнали реєстрації заяв мешканців ведуться?
– Не скрізь. Ми часто стикаємося з фактами відсутності актів виконаних робіт з ремонту і планових оглядів будинків. Буває, що нам не можуть пред’явити навіть технічний паспорт будинку. Я вже не говорю про акти обстеження димовентиляційних каналів, які повинні засвідчуватися газовою службою.
– Як же тоді визначається плата за послуги? Яким шляхом вона здійснюється?
– Найчастіше шляхом різних зборів коштів і внесків, що, звичайно ж, неправильно. Повинно бути суворе дотримання оплати за встановленими тарифами.
– Яка реакція інспекції на подібні порушення?
– Ми видаємо відповідні розпорядження, даємо рекомендації, направляємо матеріали до прокуратури, якщо для цього є підстави. Повинен відзначити, що останнім часом наша взаємодія із правоохоронними органами стала результативнішою.
– А з ким ще співпрацюєте заради блага споживачів послуг ЖКГ?
– З Державною інспекцією щодо енергетичного контролю за режимами споживання електротеплової енергії в південному регіоні Держенергоконтролю України з Головним Одеським обласним управлінням зі справ захисту прав споживачів. Постійно провадимо виїзні наради з розгляду звертань громадян у районних адміністраціях міста Одеси, в інших місцях. Було дано десятки рекомендацій органам місцевого самоврядування і виконавчої влади щодо усунення виявлених недоліків і поліпшення роботи у сфері житлово-комунального господарства.
– Я знаю, що інспекція провадить моніторинг стану затвердження тарифів нижчими за розмір економічно обґрунтованих витрат на їхнє вироблення. Є якісь результати?
– Були виявлені порушення, допущені при затвердженні тарифів. Зокрема, у Котовську на «Котовськводоканалі», у Южному на комунальному підприємстві «Водопостачання і каналізація» і в Теплодарі – в «Теплодарводоканалі». До органів місцевого самоврядування були надіслані роз’яснювальні листи про необхідність приведення тарифів у відповідність з їхньою собівартістю. Або передбачити відшкодування збитку відповідно до чинного законодавства.
– Володимире Георгійовичу, я докладно ознайомився з вашими звітними документами і переконався в тому, що інспекція, можна сказати, при мізерному штаті виконує великий обсяг такої необхідної простим людям роботи. Адже тільки звертань надійшло кілька сот. На них дано докладні відповіді. Провадяться особисті прийоми. З якими питаннями найчастіше звертаються до інспекції громадяни?
–Утримання будинків і прибудинкових територій, теплозабезпечення, водопостачання і водовідведення. І звичайно ж – тарифи. Ми постійно при зустрічах і в телефонному режимі провадимо роз’яснювальну роботу з населенням, керівниками організацій і підприємств. У складі різних комісій беремо участь у перевірці готовності теплогосподарств до роботи у пору холодів. Висловили свою позицію на засіданнях Одеського міського і обласного штабів щодо підготовки до опалювального сезону 2010-2011 років, на нарадах в обласній держадміністрації з питань готовності житлово-комунального господарства до зими.
– І таке запитання: чи вдалося домогтися зниження тарифів для жителів хоч одного будинку?
– Як ви вже знаєте, ми провадимо моніторинг стану тарифів. Використовуємо таку форму, як громадські слухання. В Одеській області з жителями 6048 будинків було проведено 1281 громадське слухання. Кожне з них запротокольовано. У результаті, починаючи з травня цього року, були змінені тарифи оплати комунальних послуг для жителів 325 будинків.
– Володимире Георгійовичу, гадаю, що після ознайомлення з нашою розмовою у читачів з’явиться бажання звернутися до інспекції з конкретними запитаннями. Давайте назвемо її координати.
– Будь ласка. Ми завжди готові вислухати всіх, хто прийшов зі скаргами, зауваженнями, пропозиціями. Наша адреса: м. Одеса-58, проспект Шевченка, буд. 12. Телефон 784-56-06.
– Дякую за розмову.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.007Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |