ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
ДЕРЖАВНІЙ СЛУЖБІ ЗАЙНЯТОСТІ – 20 РОКІВ
20.11.2010 / Газета: Одесские известия / № 128(4110) / Тираж: 23655

ВІД ВИТОКІВ – ДО СЬОГОДЕННЯ

Розвиток служби зайнятості у Татарбунарському районі почався зі створеного у 1991 році районного центру зайнятості на чолі з директором Валентиною Олександрівною Філон.

Починали з добору на роботу однодумців та з пошуку й об­лаштування приміщення. Поруч з В.О. Філон з перших днів стали до спільної праці Г.С. Сивоконь, Л.В. Рибіна, О.П. Гульпа, М.О. Бесідовська, а потім до них долучилися молоді та енергійні Ф.Ф. Комерзан, Н.Т. Савчук, В.К. Ткачук та інші.

Крок за кроком районний центр зайнятості проходив етапи становлення та розвитку, зміцнення матеріальної бази, а головне – укріплював свої позиції в системі виконавчої влади, авторитет серед населення та соціальних партнерів на ринку праці району.

Спочатку були проблеми з визнанням служби. Тому орієнтир було взято на вста­новлення міцних контактів з органами влади, співпрацю з роботодавцями, їх кадровими службами. Стало регулярним проведення профінформаційної роботи з питань законодавства про зайнятість, ситуації на ринку праці. Як результат з року в рік зростала кількість зареєстрованих платників до Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття та кількість поданих ними вакансій для працевлаштування незайнятих громадян району. На сьогоднішній день зареєстровані 760 платників та щороку реєструється більше 800 вакансій, поданих роботодавцями.

За напружені роки діяльності колектив Татарбунарського районного центру зайнятості допоміг десяткам тисяч земляків підшукати підходящу роботу, здобути першу в житті або нову професію чи спеціальність, за­початкувати власну справу. Якщо в списках перших безробітних нараховувалось близько двохсот осіб, то за період існування служби зайнятості цей показник зріс в десятки разів і з 2000 року складав до двох тисяч осіб.

З кожним роком існування центру зайнятості збільшувався перелік соціальних послуг, які надавалися незайнятому населенню та роботодавцям, покращувалась якість їх надання. Щороку зростали обсяги роботи, яку доводилося виконувати співробітникам центру. Ось про що говорять цифри.

Кожен, хто звертався до цент­ру зайнятості, знаходив тут розуміння своїх проблем, співчуття, компетентну правову та практичну пораду, відчував щире прагнення співробітників допомогти.

З початку 2010 року Татарбунарський районний центр зайнятості працює у новій будівлі сучасного типу – Будинку праці. Нова споруда простора і відповідає всім вимогам обслуговування громадян за інноваційними технологіями, впровадженими в Державній службі зайнятості.

З метою підвищення якості соціальних послуг, продуктивності праці співробітників служби, надання розгорнутої інформації роботодавцям і населенню, ро­бо­та центру зайнятості організовується за Єдиною технологією обслуговування не­зай­нятого населення (ЄТОНН). Всі центри зайнятості об’єднує єдина інформаційно-аналітична система (ЄІАС). Засобами ЄІАС забезпечується інформаційна підтримка управлінських рішень щодо надання послуг, фінансових потоків, організації роботи персоналу та документообігу.

Електронний взаємообмін даними з Департаментом ре­єстрації та ліцензування Держпідприємництва України дозволив забезпечити облік зареєстрованих юридичних та фізичних осіб-підприємців і обслуговувати роботодавців за принципом «єдиного вікна».

Електронний взаємообмін з Пенсійним фондом, податковою адміністрацією допомагає виявити факти приховування достовірних відомостей про зайнятість осіб, які перебувають на обліку в центрі зайнятості.

Важливим кроком в інформуванні суспільства стало створення інтернет-порталу Державної служби зайнятості, що дає можливість оперативно підібрати вакансії та претендентів на роботу, розмістити резюме та ознайомитися з послугами, які надає служба зайнятості.

За допомогою тач-скрінів робо­тодавцям забезпечена можливість самостійного ознайомлення з професійно-кваліфікаційним складом шукачів роботи.

Сьогодні центр зайнятості – це десять висококваліфікованих спеціалістів, які повсякчас готові працювати з клієнтами, допомагати їм виходити з кризових ситуацій, знаходити шляхи вирішення проблем зайнятості населення району.

Татарбунарським районним центром зайнятості щороку виконуються визначені Програмою зайнятості населення показники, при розробці яких завжди вра­ховуються тенденції соціально-економічного розвитку району та визначається комплексний підхід до вирішення питань зайнятості.

Сподіваємось, що і в подальшому кожен клієнт, який звернеться до Татарбунарського районного центру зайнятості, відчує захист і турботу, надію та віру, що тут до­поможуть та підтримають. Ми­ відкриті для співпраці і з роботодавцями, і з незайнятим населенням. Ми готові робити все необхідне для досягнення найважливішої мети – соціального захисту всіх, хто цього потребує.

Любов ЛЮТИКОВА, директор Татарбунарського РЦЗ

НАДІЙНИЙ ПОМІЧНИК У ВИБОРІ МАЙБУТНЬОЇ ПРОФЕСІЇ

Хто з нас, граючись у дитинстві, не уявляв себе лікарем, міліціонером, продавцем, військовим, говорячи при цьому: «Я буду шити, як моя бабуся» або «Я буду шофером, як мій тато». З роками вподобання змінювалися, змінювалися й уявлення про професійне майбутнє. Добре тому, хто відразу й назавжди обрав професію, про яку може сказати: «Моя професія – моє життя». Але як досягти цього? Як обрати ту єдину стежину у просторі професій?

Молодій людині завжди важливо відчувати підтримку та одержувати допомогу від вчителів, батьків, психологів, друзів – всіх, хто небайдужий до її майбутнього. Але при цьому вона повинна зробити свій вибір самостійно. Дехто з молоді отримує інформацію про професії з інтернету, розповідей та прикладів старших товаришів, друзів. Разом з тим з часом змінюються форми і методи подачі інформації і, відповідно, молодь стає більш обізнаною, що дає можливість прийняти свідоме рішення.

«Профорієнтаційний термінал» і є тим самим дієвим засобом і орієнтиром у профорієнтаційній роботі з школярами та їх батьками, який використовує служба зайнятості.

На початку 2009 року відбулося перше знайомство учнів одеських шкіл з можливостями профорієнтаційного терміналу. Нині школярі 60-ти місцевих загальноосвітніх навчальних закладів мають можливість за допомогою Програмно-апаратного комплексу для професійної орієнтації отримати цікаву та корисну інформацію, яка допоможе визначитись з освітньою траєкторією, сферою трудової діяльності, в якій їм хотілося б самореалізуватися.

Ми побували в Одеській загальноосвітній школі №16 та поспілкувалися зі старшокласниками, яких побачили навколо професійного терміналу. «Відповідаючи на тести, які пропонуються розробниками терміналу, – говорить учениця 8-го класу Анастасія, – я дізналась про не відомі мені до цього професії: арматурник, волочильник». «А я, – розповідає її подруга Наталка, – дізналася про найкращі та найпрестижніші підприємства нашого міста, на одному з них хотіла би працювати». А ось вчитель Людмила Адамівна Власенко наголошує: «Я сама з цікавістю виконувала всі тестові завдання, а про дітей годі й говорити».

Проект «Профорієнтаційний термінал» триває, викликаючи неабиякий інтерес у школярів, адже стає для них слушним порадником у визначенні свого професійного майбутнього.

Автор: Ірина САВЧУК, заступник начальника відділу оргроботи Одеського МЦЗ


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.009
Перейти на повну версію сайту