![]() |
|
![]() |
![]() |
Вибори залишилися позаду, і тепер можна спокійно проаналізувати, що допомогло пройти тим чи іншим політичним силам у сільські, міські, районні та обласні ради. Відомо, що майже всі викидали неймовірні кошти на передвиборну кампанію, проте ефективність, як з’ясувалося, не завжди безпосередньо залежить від вкладених мільйонів.
Нещодавно в прес-центрі ІА «Міст-Одеса» відбулася прес-конференція на тему «Аналіз виборчої кампанії партій і кандидатів на місцевих виборах в Одесі у 2010 році». На ній були оприлюднені дослідження членів політологічного клубу спільно з науковими співробітниками Інституту соціальних наук ОНУ ім. І. І. Мечникова та експертами Комітету виборців України в Одеській області. Разом вони провели аналіз агітації на місцевих виборах в Одесі і вибрали переможців. Ідеологічна чи політична складова не бралася до уваги, для експертів було важливо оцінити суто технологічний підхід, наскільки реклама яскрава та ефективна.
За словами голови політологічного клубу Євгена Попова, Одеса порівняно з іншими містами України зайняла перше місце за наповненням інформаційного простору політичною рекламою на різних носіях. Одесу виділяє і надзвичайна активність ЗМІ. Експерт зазначив, що ця активність позитивно вплинула на якість реклами. Відчувається також певний технічний прорив. «Кандидати почали активно агітувати через мережі Інтернет — відкривати власні сайти, блоги та користуватися твіттером для інформування громадськості», — розповів Євген Попов.
Переходимо до переможців. Так, у номінації «кращий відеоролик» перше і друге місця посіли телевізійні ролики кандидатів від партії «Родина» Костянтина Грінченка та Олександра Васильєва. Третє місце дісталося екс-мерові Одеси Едуарду Гурвіцу.
Найоригінальнішим слоганом експерти вважають девіз Анатолія Соловйова — «Соловйов свистіти не буде!». Найлегше запам’ятовується, на їхню думку, слоган Наталі Колесніченко — «Колесніченко Наташа — вона наша!». А от що стосується найбанальніших слоганів, їх було настільки багато, що обрати бодай кілька просто неможливо. Майже всі вони побудовані на таких популярних у політичній рекламі словах, як «разом», «змінимо», «зробимо», «переможемо» тощо.
Серед нових технологій впливу на виборця найрозповсюдженішими стали так звані «мимоходи» із зображенням кандидатів і методики нейролінгвістичного програмування (НЛП). Останнє часто використовувалося у друкованій продукції. Загалом експерти звернули увагу на те, що використання НЛП важливо контролювати на державному рівні, оскільки такі технології в поганих руках здатні неабияк впливати на підсвідомість людей. І якщо раніше таке програмування використовувалося як поодинокі «фішки» в рекламі, зараз воно носить масовий характер.
У номінації «найчорніша технологія» на першому місці — розклеювання агітаційних матеріалів конкурента на лобовому склі автомобілів. Зрозуміло, коли людина вранці поспішає на роботу, відтирання клею зі скла зіпсує настрій, а кандидат, агітку якого так надійно приклеїли, стане чи не особистим ворогом. За словами експертів, у цій номінації за перемогу також змагалися нічні телефонні дзвінки з проханням голосувати за певну особу. Звісно, реакцію людини, яку розбудили о четвертій ранку, може собі уявити кожен. Ще одна «чорна» технологія — розповсюдження під виглядом агітації за певного кандидата чи політичну силу брудної та неправдивої інформації про них.
Найефективніша агітаційна кампанія в цілому, на думку експертів, була у партії «Родина». Тут мається на увазі співвідношення витрачених грошей і кількість отриманих місць у міській раді. Хорошим також експерти назвали результат Едуарда Гурвіца і партії «Фронт змін», яка не витрачала величезних коштів на рекламу.
Була також номінація «казус», однак згодом від неї відмовилися. А даремно, адже серед головних претендентів на перемогу тут був кандидат у мери Одеси, який у ТВК надав фотографію, де морда коня була більшою за його обличчя. Конкуренцію йому склав дитячий майданчик, розбитий... посеред футбольного поля.
Загалом впливовість політичних технологій зараз просто лякає, оскільки з їхньою допомогою можна зліпити лідера з нічого. Реклама наділить його всіма важливими для політика якостями, а фотошоп зробить привабливим обличчя. Кандидат філософських наук, професор кафедри політології ОНУ ім. І.І. Мечникова Василь Попков підкреслив, що люди в Україні нарешті починають пробиратися крізь хащі технологій і відкопувати істинні риси політиків. Хотілося б, аби таке пробудження наступило масово.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.007Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |