ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
ЗАВАНТАЖЕННЯ – НЕ БІЛЬШЕ СЕМИ ВІДСОТКІВ...
04.12.2010 / Газета: Одесские известия / № 134(4116) / Тираж: 23655

В Одеському порту завершився черговий сезон круїзної навігації. Про те, яким він став для підприємства, які проекти вдалося реалізувати і що ще належить зробити, кореспондентові «ОВ» розповів начальник морського вокзалу Державного підприємства «Одеський морський торговельний порт» Микола Маковецький.

– Миколо Іллічу, з якими показниками Одеський морвокзал закінчив цей рік?

– Загалом за навігацію поточного року Одесу відвідали 74 лайнери під іноземним прапором. Ми прийняли 91 тисячу пасажирів круїзів, і це на 29 тисяч більше порівняно з минулим роком. Відзначу, що з 2000 року кількість суден даної категорії у нас постійно зростала. У жовтні порт відвідало найбільше за всю історію гавані круїзне судно – лайнер «Norwegian Jade», під прапором Багамів, довжиною 296,13 метра.

Додам, що цього року було зроблено дуже багато в плані розвитку інфраструктури морського вокзалу. Ми відкрили оновлені причали №№ 15 і 16, які можуть приймати судна до 330 метрів у довжину. Сьогодні це найдовші причали на Чорному морі. Також оновили фасадну частину вокзалу, зробили привабливим вхідний павільйон, замінили інженерні мережі. Начальник порту Микола Павлюк особливого місця надає розвиткові саме пасажирських круїзних перевезень. І ми сподіваємося, що такі новації залучать до Одеси більше туристів.

На сьогодні подано вже 64 заявки на рік прийдешній, і також є заявки на вхід 28 круїзних суден у 2012 році.

– Яке зараз завантаження морвокзалу?

– Ми можемо приймати до 4 мільйонів туристів на рік і 5 суден щодня, але цього, на жаль, не відбувається. Наразі завантаження морвокзалу становить лише 5 – 7% від його потенціалу. Причин декілька. По-перше, в Одесі немає потрібної кількості комфортабельних автобусів, які мусять бути обладнані кондиціонерами та підйомниками для інвалідних візків. По-друге, нам бракує професійних гідів-перекладачів з добрим знанням англійської, італійської, французької та інших мов. Розв’язанням цих проблем повинні займатися як міська влада, так і туроператори.

– У порту діє постійна екскурсійна програма «Одеський порт: вчора, сьогодні, завтра». Наскільки рентабельний цей проект?

– У листопаді виповнилося три роки від упровадження цієї програми. Адміністрація порту оцінює проект як успішний. За цей час було проведено 573 екскурсії. Близько тридцяти тисяч чоловік побачили визначні місця порту. Серед екскурсантів – студенти і учні одеських шкіл, українські й закордонні туристи, учасники міжнародних конференцій і симпозіумів. Прибуток від екскурсійної діяльності за 3 роки склав 56 тисяч гривень. Звичайно, грошові надходження, за мірками найбільшого підприємства морської галузі, невеликі. Але головне в іншому. Ми не робимо ставку на комерційний бік проекту. Головна мета екскурсій – популяризація унікальної історії нашого порту і об’єктивна інформація про його сьогоднішню діяльність.

– Миколо Іллічу, останніми роками багато говорилося про можливу реалізацію проекту «морський трамвай». Наскільки сьогодні реально втілити його в життя?

– Я вважаю, що проект «морського трамвая» в Одесі на даний момент економічно недоцільний. Держава та міська влада цим проектом не займатимуться. Для цього треба великих коштів. Я вважаю, що для реалізації цього проекту потрібен тільки приватний інвестор. Але вартість палива і амортизаційні відрахування такі великі, що проїзд коштуватиме дорожче, ніж у маршрутці. Звичайно, «трамваї» могли б курсувати уздовж міського узбережжя, як це було в радянські роки, наприклад, із Лузанівки до центру і далі на Ланжерон, Аркадію та інші пляжі. При цьому можна було б продовжити маршрути до Іллічівська та Южного. А причали морського вокзалу Одеси вже сьогодні готові приймати подібні «трамваї».

Автор: Євген НИЗОВ


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.006
Перейти на повну версію сайту