ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
КЛЮЧ ДО ДЕЛЬТИ ДУНАЮ
04.12.2010 / Газета: Чорноморські новини / № 122(21163) / Тираж: 8525

Завершення будівництва захисної дамби довжиною 2,73 кілометра обабіч морського підхідного каналу до української дельти Дунаю забезпечило повноцінне використання глибоководного суднового ходу (ГСХ) «Дунай — Чорне море».

З нагоди цієї події минулого тижня у Вилковому відбулася прес-конфереція, на якій перед журналістами виступили заступник голови Державної адміністрації морського і річкового транспорту України Віктор Сударев і директор ДП «Дельта-лоцман» Олександр Голодницький. Нагадаємо, що дане підприємство є замовником робіт з проектування і будівництва ГСХ.

— Із закінченням цих робіт, — сказав Віктор Сударев, — є всі підстави говорити, що Україна зробила значний прорив у відстоюванні своїх інтересів як транзитної держави, ставши одним із головних гравців на регіональному ринку вантажних і пасажирських перевезень. 11 листопада, наприклад, по ГСХ пройшло 19 суден, підтвердивши реальність його проектних характеристик (до 20 суден за добу), що стало черговим доказом перспективності розвитку цієї транспортної артерії. Активна фаза експлуатації глибоководного суднового ходу, без сумніву, сприяє посиленню економічної і політичної безпеки України, зміцненню територіальної цілісності країни, а також дозволяє одержати відповідні важелі геополітичного впливу.

— Завершення будівельних робіт на дамбі зробило прямування судновим ходом максимально безпечним, — додав Олександр Голодницький. — Завдяки дамбі вдалося зменшити замулювання морського підхідного каналу, а також перекрити північно-східний жолоб, спрямувавши весь потік у річище каналу. Тепер плин Дунаю йде саме річищем.

Дамба забезпечила також стабільність технічних характеристик суднового ходу, в тому числі й найголовнішої — незмінність розміру прохідної осадки морських велетнів. А ще ця захисна споруда прикриває судна від сильних північних і північно-східних вітрів, що особливо лютують тут в осінньо-зимовий період. І, нарешті, підтримка постійної глибини каналу значно зменшила обсяг днопоглиблювальних робіт, а це — істотна економія бюджетних коштів.

Оновлення ГСХ «Дунай — Чорне море», безумовно, посприяє розв’язанню багатьох соціально-економічних проблем, які існують у Придунав’ї. Відомо, що сьогодні тут нема значних промислових підприємств, крім тих, які причетні до перевезеннь водним шляхом. Отже, пожвавлення перевезень створить умови для модернізації і будівництва об’єктів транспортної інфраструктури у цій частині Одещини, включаючи відродження судноремонтного виробництва і постачання, розвиток туризму. Друге життя одержать порти Ізмаїл, Рені і Вилкове.

На черзі — нові роботи з облаштування ГСХ. Сьогодні тут проводять судна з осадкою до 5,85 метра, а протягом наступного року цей параметр буде доведений до 7,2 метра. На це планується виділити 73,5 мільйона гривень з коштів ДП «Дельта-лоцман».

м. Вилкове.

Автор: Олег ВЛАДИМИРСЬКИЙ


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.006
Перейти на повну версію сайту