ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
НА ШЛЯХУ ДО СПРАВЖНЬОГО НАРОДОВЛАДДЯ
07.12.2010 / Газета: Одесские известия / № 135(4117) / Тираж: 23655

Напередодні Дня місцевого самоврядування ми запропонували кілька запитань новому мерові Одеси Олексію Олексійовичу Костусєву – про його стиль керівництва і основні напрями розвитку Одеси в найближчому майбутньому.

– Олексію Олексійовичу, в умовах кризи доводиться зосереджувати зусилля на пріоритетних напрямах, розподіляючи бюджет за програмно-цільовим методом. Якими будуть ці напрями в 2011 році?

– Я вже не раз говорив про те, яку спадщину від попередньої міської влади ми одержали. Місто практично занепало. Абсолютно всі сфери життєдіяльності в запущеному стані, тому зараз потрібен грамотний кризовий менеджмент для того, щоб нормалізувати роботу. Крім того, створено робочу комісію для докладної інвентаризації комунального майна і визначення ефективності його використання.

Зараз це пріоритетні напрями роботи міської влади.

Відповідно до програмно-цільового методу, кошти з бюджету міста виділяються не на той чи інший напрям, наприклад, соціальний захист, а предметно. Тобто приймаються програми подання допомоги ветеранам ВВВ, інвалідам, програми підтримки громадських організацій і органів самоорганізації населення, розвитку зеленої зони Одеси і багато інших. У них зазначаються одержувачі допомоги, суми потрібних коштів, заходи і очікуваний ефект. Цей принцип буде збережено, але, гадаю, його треба доопрацювати і конкретизувати.

– За рахунок яких видів діяльності місто може знайти додаткові джерела надходження коштів?

– Передусім за рахунок активізації роботи з інвесторами. Інтерес до нашого міста повинен постійно зростати. При попередньому міському голові працювала інвестиційна рада. Щоправда, її діяльність було приховано і від більшості депутатів міської ради, і від громадськості. Я планую зробити роботу такої ради відкритою, створити для інвесторів режим найбільшого сприяння. Місто зможе реалізувати цікаві довгострокові проекти, створювати нові робочі місця, а також поповнити свій бюджет.

Потрібно вести далі роботу з підприємцями. Адже не випадково їх називають найважливішим внутрішнім інвестором. І в багатьох країнах світу в умовах кризи велику увагу почали приділяти саме цьому бізнес-прошарку суспільства. Заповзятливості й бажання працювати нашим підприємцям не позичати. Їм потрібно лише допомагати.

Ще я б назвав туристичну сферу. Одеса – унікальне, відоме цілому світові багатонаціональне місто. Пошук сучасних шляхів його презентування якомога більшій кількості потенційних туристів також дозволить залучити до Одеси чималі кошти.

– Наше місто активно підтримує СОНи. У яких напрямах, на Ваш погляд, їхня допомога місцевій владі могла б стати дієвішою?

– Органи самоорганізації населення потенційно можуть конкурувати із чиновниками і цілими структурами, які вони очолюють, у разі, якщо такі не справляються зі своїми професійними обов’язками. Програму підтримки СОНів теж треба зробити конкретнішою. У передвиборний період проявилася одна дуже істотна проблема: у районах приватної забудови Одеси СОНами фактично підмінили роботу міських ЖКСів. Звичайно, все це особливого оптимізму стосовно людей до влади не додало. На мій погляд, треба чітко розподілити функції, щоб кожен займався своєю справою: СОНи – своєю сферою, а міські служби – своєю. Тоді взаємини органів самоорганізації населення із владою стануть партнерськими, рівноправними. Такий підхід завжди ефективніший, тим більше, що в обох структур одна мета – підвищення якості житлово-комунальних послуг. Це мій наступний крок – після боротьби за прийнятні та виправдані тарифи для одеситів.

– Які основні моменти, що стосуються місцевого самоврядування, на Ваш погляд, повинен закріпити майбутній Статут міста?

– Створення та ухвалення Статуту міста Одеси мусить стати результатом його широкого обговорення і наукової експертизи. У Статуті треба закріпити прості в реалізації механізми участі городян у розв’язанні насущних проблем міста (громадські слухання, місцеві ініціативи, публічний контроль тощо). Статут мусить визначити також, з яких питань провадяться загальноміські референдуми. Потрібна гласність виношуваних ухвал, це дасть змогу уникнути багатьох конфліктів. Гадаю, має бути закріплений порядок звітності міських чиновників усіх рівнів перед городянами, порядок їх відкликання, тоді можна говорити про створення дієвої системи контролю влади з боку громадян. Такий є європейський досвід, що зарекомендував себе протягом десятків років, і нам треба його опановувати.

– Наше місто – активний учасник постійно чинної наради керівників регіонів України і Росії, а також Асоціації міст України. У яких напрямах сьогодні треба активніше працювати в межах цих організацій?

– Один із найпередовіших напрямів сьогодні – це міжнародна кооперація. І в Росії, і в багатьох містах України є цікавий досвід такої співпраці. Зокрема, у науковій і освітній сферах. Його активізація зараз прискорила б вихід із кризи. В усьому світі уряди стурбовані майбутнім своїх країн, створюються нові спілки держав. Я впевнений, що і у Росії, і України є шанс вжити заходів щодо забезпечення обопільного стійкого економічного розвитку наших держав. Можливо, економічна інтеграція з Росією стане однією з майбутніх ефективних стратегій.

– Що відрізняє місцеве самоврядування від місцевого самоуправства?

– Так, визначення стилю керівництва містом як самоуправства звучало в передвиборний період не раз. На мій погляд, самоврядування від самоуправства відрізняється просто: ухвали на рівні міста мусять виноситися в інтересах більшості його городян, а не вузької групи наближених до керівництва осіб. Мусять превалювати інтереси територіальної громади, а не чийогось бізнесу. Потрібно докласти максимум зусиль для того, щоб Одеса набула популярності як місто добробуту та розквіту не тільки в Україні, але й за кордоном. Для цього нам належить дуже багато працювати.

Автор: Світлана КОМІСАРЕНКО, «Одеські вісті», м. Одеса


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.008
Перейти на повну версію сайту