ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
РУШІЙНА СИЛА – ТВОРЧІСТЬ
16.12.2010 / Газета: Одесские известия / № 139(4121) / Тираж: 23655

Вже стало традицією для педагогів Саран­ського району наприкінці року брати участь у Всеукраїнському конкурсі педагогічної майстерності «Вчитель року». Цьогоріч він відбувався за такими номінаціями: «Початкові класи», «Історія», «Іноземна мова. Німецька», «Зарубіжна література», «Образотворче мистецтво». Як правило, вчительські змагання відбуваються у кілька етапів: заочного, очного та фіналу. Метою заочного туру є розгляд конкурсних робіт і оцінка їх за такими критеріями, як актуальність, глибина розкриття системи роботи вчителя, застосування інноваційних методик та технологій, змістовність, оригінальність, практична значущість і стиль викладання. Під час очного етапу конкурсанти демонструють відкриті уроки. А у фінальній зустрічі претенденти на звання найкращого виборюють його у заздалегідь підготовлених конкурсах.

Цьогоріч позмагатися в педагогічній майстерності зголосилися вчителька початкових класів Савранської ЗОШ І – ІІІ ступенів Світлана Миколаївна Жирун, вчителька початкових класів Кам’янської ЗОШ І – ІІІ ст. Людмила Михайлівна Кабанова, вчителька початкових класів Бакшанського НВК Лариса Олександрівна Тарабанчук та вчитель історії Осичківської ЗОШ І – ІІІ ст. Іван Дмитрович Гура.

Фінальний етап змагань відбувся 26 листопада у районному Будинку творчості школярів. Йому передував конкурс відкритих уроків. Члени компетентного журі у складі працівників районного методичного кабінету завітали до Савранської, Осичківської, Бакшанської та Кам’янської шкіл, аби оцінити конкурсантів у звичній для них стихії – класах. Як зазначили методисти, кожен із конкурсантів творчо підійшов до підготовки відкритого уроку, що дало їм змогу яскравіше продемонструвати як власний професійний рівень, так і творчі та інтелектуальні здібності учнів. Так, Л.М. Кабанова запросила гостей до четвертого класу на інтегрований урок з позакласного читання, під час якого провела осінній бал «Осінь така мила, осінь така славна». С.М. Жирун підготувала для третього класу узагальнюючий урок з математики у формі усного журналу за темою «Дії з числами у межах тисячі». Їхня колега Л.О. Тарабанчук на занятті «Я і Україна» вивчала з четвертим класом південний берег Криму, використавши прийом уроку-подорожі. А І.Д. Гура провів у 9-му класі узагальнення знань за темою «Соціально-економічне життя українського народу та український національно-визвольний рух у першій половині ХІХ століття». Уважно проаналізувавши репрезентовані уроки, журі оцінило їх відповідно до прийнятих критеріїв.

На відкритті фінальних змагань усіх конкурсантів, їхні групи підтримки, членів журі та вболівальників привітав голова суддівської когорти – начальник відділу освіти райдерж­адміністрації С.І. Паламарчук. Затим ведуча свята С.І. Усата провела жеребкування, відповідно до якого визначилася послідовність виступів учасників.

У першому конкурсі, що мав назву «Пе­дагогічне кредо», освітяни ознайомили присутніх із власним баченням свого педагогічного покликання, розкрили сутність і мету своєї професійної діяльності. За підсумками виступів стало цілком очевидно, що попри різні стилі викладання, властиві кожному учаснику, рушійною силою їхньої праці є творчість.

Наступний конкурс «Захист-презентація досвіду роботи» тематично продовжив попередній, давши можливість учасникам проілюструвати власні педагогічні методи та прийоми, які використовують вони під час навчально-виховного процесу. До цього конкурсу кожен учасник теж підійшов по-своєму. За допомогою мультимедійних засобів на екран проектувалися фото- та відеоматеріали, на яких збереглися миті шкільних буднів і свят. Оскільки троє конкурсанток репрезентували початкову шкільну ланку, то певні аспекти їхньої роботи були схожими. Серед них – використання ігрових засобів навчання, розвиток індивідуальних здібностей, заохочення школярів до самопізнання та самостійності. Разом з тим кожен вчитель-початківець працює над дослідженнями певної проблеми і використовує для цього різні форми роботи з дітьми. Так, Л.О. Тарабанчук практикує інтегровані уроки, заохочує своїх вихованців до дослідницької роботи. Основним завданням для С.М. Жирун є виховання в учнів мотивацій до навчання. А їхня колега Л.М. Кабанова впроваджує в процес навчання інтерактивні технології. Для І.Д. Гури надійним помічником у викладанні предмета, а також контролю за рівнем знань учнів є комп’ютер. Уроки історії, що провадяться у комп’ютерному класі, для осичківських школярів вже давно не новина. Таким чином конкурсанти довели, що попри різні методики, вони виконують спільне завдання – виховують свідомих, інтелектуально розвинених особистостей.

Заключним етапом фінальних змагань «Вчитель року» став конкурс «Педагогічна ситуація». Учасникам було запропоновано розв’язати на власний розсуд певну проблему, що є типовою для шкільних буднів. Результати відповідей впливали на загальний підсумок. Набрані учасниками бали визначили цьогорічного переможця. Тож звання «Вчитель року-2010» виборола представниця Кам’янської школи Людмила Михайлівна Кабанова. На адресу переможця змагань, а також її колег-суперників звучали найщиріші привітання та побажання. Усім учасникам конкурсу головний освітянин району С.І. Паламарчук вручив почесні грамоти і цінні подарунки.

Проведений захід вкотре довів, що на педагогічній ниві трудяться творчі, неординарні особистості, які присвятили своє життя найвищій меті – навчанню та вихованню.

Автор: Ольга ХІЛЬ, Савранський район


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.007
Перейти на повну версію сайту