ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
Актуально — Без «навару» й оперативно
21.12.2010 / Газета: Одесские известия / № 141(4123) / Тираж: 23655

Свіжі в пам’яті перипетії, що супроводжували ухвалення Податкового кодексу України. А суспільство вже обговорює Житловий кодекс. На слуху й Митний. Інтерес до його проекту обумовлений Міжнародним днем боротьби з корупцією, який нещодавно минув.

Згідно із соціологічними опитуваннями, митниця є однією з найкорумпованіших структур. Та й підприємці постійно скаржаться на побори.

Чому так відбувається? З цим запитанням ми звернулися до завідувача кафедри морського та митного права Національного університету «Одеська юридична академія» Євгенія Додіна. Проблема, вважає вчений, у тому, що система митного оформлення та контролю досить непрозора.

Устежити за роботою митників тим складніше, що до неї одночасно підключені численні служби, які також провадять огляди. Це й екологічні, санітарні, ветеринарні комісії, і групи з контролю над переміщенням озброєння, за переміщенням культурних та історичних цінностей.

Тому в проекті кодексу взято установку на спрощення і за рахунок цього – прискорення товарних операцій.

Огляд контейнерів поки ще не вкладається у 2 години. Пояснюється це відсутністю належного технічного оснащення. Наприклад, 2 сканери, до слова – дуже дорогих, встановлені в Одеському порту, не можуть працювати понад 4 години. А графік проходження товарів – цілодобовий. Крім того, на думку Є. Додіна, процес перевірки міг би поліпшити введення до структури митниці відділу оперативно-розшукової діяльності. Наявність додаткових відомостей про осіб, організацій, що відправляють вантажі, про самі вантажі, їх призначення дасть поживу для аналізу ситуації. І позбавить від необхідності робити тотальні перевірки партій товарів. Наприклад, за кордоном у портах перевіряється не більше 5 – 7% від числа всіх контейнерів, які приходять. Але саме в них і знаходять контрабанду! Таку вибірковість і точність «влучення» гарантує висока поінформованість. На думку Є. Додіна, нашим спецслужбам, які реагують на факт, що вже стався, часто не вистачає оперативності.

Позитивним чинником є упровадження трансшипінгу, узаконеного з 1 червня 2010 року – тобто відмови від перевірки транзитних контейнерів. Це відповідає міжнародному праву. І скасовує конфлікти, що виникають, коли митники виймають для перевірки весь вміст контейнера, але потім не вважають за потрібне помістити його назад.

Нинішній Митний кодекс повинен стати третім за останні 19 років. Перший було ухвалено в 1991році, другий – у 2002-му.

Є. Додін говорить, що він цілком може бути ухвалений у новому році. Закон написаний, затримка може виникнути лише через тернисту процедуру ухвалення.

Автор: Владислав КІТІК


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.005
Перейти на повну версію сайту