ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
Мораль як похідна стану суспільства
13.01.2011 / Газета: Одесские известия / № 148(4130) / Тираж: 23655

Відбулося перше засідання громадської колегії з питань захисту громадської моралі в Одеській області під головуванням заступника голови облдержадміністрації Дмитра Волошенкова.

Як відзначила представниця Національної експертної комісії України з питань захисту громадської моралі в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях, депутат обласної ради, заступник голови колегії Людмила Акімова, зміна громадсько-економічної формації в країні негативно вплинула на етичні, моральні принципи життя людей, на їхні взаємини між собою. Почастішали прояви насильства, нетерпимості, нешанобливого ставлення до оточення. Тому з’явилася особлива необхідність повернутися до ухваленого ще в 2003 році Закону України «Про захист громадської моралі», до якого було внесено зміни і доповнення.

Начальник управління у справах захисту прав споживачів в Одеській області Надія Федосєєва розповіла про те, як порушується закон у сюжетах, зображених на носіях зовнішньої реклами. На жаль, рекламодавці, прагнучи привернути увагу людей, використовують теми агресивно вираженого сексуального характеру. Особливо цим грішать виробники алкогольної продукції. Враховуючи провідні позиції України у світі щодо алкоголізму серед школярів, така тенденція виглядає особливо небезпечною. Дедалі популярнішою стає в рекламі й тема насильства.

Приблизно половину сюжетів рекламодавці замінили самостійно, коли одержали попередження від управління у справах захисту прав споживачів. З рештою доводиться розмовляти мовою штрафів і звертань до суду (уже відкрито 7 справ).

Завідувачка кафедри прикладної лінгвістики ОНУ ім. І.І. Мечникова, доктор філологічних наук, професор Наталя Бардіна нагадала про заборону використання впливу на підсвідомість людини за допомогою спеціальних технологій. Однак у рекламі такі підходи стають усе більш розповсюдженими. І ситуація ця ніяк не контролюється.

Дмитро Волошенков запропонував провести семінар за участю тих, хто займається виготовленням реклами. І визначити основні «правила гри». Цю ідею підтримали професор кафедри політології ОНУ ім. І.І. Мечникова Василь Попков і ректор Південноукраїнського національного педагогічного університету ім. К.Д. Ушинського Олексій Чебикін.

Дійсний член міжнародного комітету захисту прав людини з питань культури Наталя Коваленко запропонувала більше уваги приділити соціальній рекламі. На її думку, види оперного театру і Потьомкінських сходів, які зображені на рекламних носіях у центральній частині міста, – це мертва, несучасна реклама. Треба переглянути попередній досвід і запропонувати нові, співзвучні часу, сюжети. Сюжети з динамічного і яскравого життя Одеси.

Завідувач кафедри психіатрії ОНМУ, доктор медичних наук, професор Валерій Бітенський говорив про необхідність проведення професійної експертизи всього того, що може загрожувати громадській моралі. Але як бути, якщо аморальні вчинки стали нормою життя нашого сучасного суспільства? Якщо передусім поставлено прагнення стати заможним і успішним за всяку ціну, навіть за рахунок знищення оточення? Мораль – це ж похідна стану суспільства. Її формує буття, яке, як відомо, визначає свідомість.

Людмила Акімова ознайомила присутніх з результатами перевірки спеціалізованих крамниць, де реалізується продукція сексуального та еротичного характеру. Цікаво, що на запит Людмили Степанівни із трьох районів Одеси надійшли відповіді, що торговельних точок з такою спеціалізацією немає. Секс-шоп, виявляється, у місті всього один – на проспекті Глушка,17. Тобто в райадміністрації закривають очі на суцільні порушення законодавства: секс-шопи повсюдно розташовані у житлових будинках, що заборонено, у безпосередній близькості від шкіл. Та й реалізована ними продукція не має документів, що підтверджують її легальне ввезення до країни.

Попереду дуже велика робота з місцевими органами влади, щоб привести роботу одеських секс-шопів у законодавче русло.

Перший заступник начальника управління освіти та науки облдержадміністрації Тетяна Лазарєва познайомила з положенням про проведення обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Моральний вчинок». Він провадитиметься у п’яти вікових категоріях серед школярів, студентів професійно-технічних і вищих навчальних закладів з метою популяризації гідних людини вчинків, підтримки морального збагачення дітей, підлітків та молоді.

Автор: Лана ВОЛІНА


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.005
Перейти на повну версію сайту