![]() |
|
![]() |
![]() |
В Одеському порту знято тижневу «блокаду» митного оформлення контейнерів з імпортними товарами та відправлення їх вантажоодержувачам.
«Одеський порт знову приймає й оформляє контейнери», — повідомив учора на зустрічі з журналістам тимчасово виконуючий обов’язки начальника порту Юрій Васьков. Водночас він відзначив, що «офіційної інформації про причини такого блокування ми дотепер не отримали, хоча й відправляли запити керівництву Державної митної служби України».
Подив з приводу запровадженого тиждень тому 100-відсоткового огляду контейнерів у режимі імпорту і внутрішнього транзиту з повним вивантаженням вмісту кожного контейнера та припинення їх оформлення висловив начальник управління зовнішньоекономічної діяльності та європейської інтеграції Одеської облдержадміністрації Сергій Тетюхін, відзначивши, що «такий режим контролю в Одеському та Іллічівському морських торгових портах не покращує інвестиційну привабливість регіону». «Хоча наше управління і не займається безпосередньо цією проблемою, але відслідковувало цю дивну ситуацію з точки зору підтримки інвестицій», — додав він.
Слід зазначити, що до 25 січня на території Одеського порту знаходилося 250 завантажених автоконтейнеровозів, які чекали оформлення і дозволу на виїзд у напрямку вантажоодержувачів. Доставка контейнерів практично зупинилася. Керівництво Одеського порту звертало увагу керівництва Держмитслужби та інших відомств на необхідність «термінового реагування на ситуацію», оскільки це «веде до зупинки порту з прийому контейнерів та обслуговування суден-контейнеровозів».
Як зазначається у зверненні в.о. начальника порту Юрія Васькова до Державної служби морського і річкового транспорту, Міністерства інфраструктури, Державної митної служби та Одеської облдержадміністрації, після 23 вересня 2010 року, коли Прем’єр-міністр Микола Азаров доручив контролюючим відомствам спростити процедури контролю вантажів і транспортних засобів у морських торгових портах, «час оформлення одного контейнера з імпортом скоротився з 30 до 5 годин. При цьому рівень відходу скоротився з 95 до 70 відсотків з імпорту та з 80 до 2 відсотків — з внутрішнього транзиту». Проте 14 січня з боку контролюючих служб знову були висунуті вимоги про 100-відсотковий огляд контейнерів з повним вивантаженням вмісту та зупинено їх оформлення. Це призвело до того, відзначається в документі, що «на 21 січня вивезення контейнерів у режимі імпорту і внутрішнього транзиту практично зупинилося... Заїзд у порт великовантажних автомобілів за контейнерами з 17 січня зупинений... Багатомільйонні збитки несуть всі учасники транспортного процесу. Офіційної інформації про причини зазначених дій від контролюючих органів у порт не надходило».
Фото ДП «Одеський морський торговий порт».
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.005Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |