ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
«Не бійтеся скаржитись...»
27.01.2011 / Газета: Чорноморські новини / № 8(21178) / Тираж: 8525

Підсумкову (за результатами роботи у 2010 році) прес-конференцію дала начальник управління у справах захисту прав споживачів в Одеській області Надія Федосєєва, розповівши про штрафи та санкції (загалом на мільйони гривень), а також навалу неякісної продукції, яку доводилося знімати з реалізації.

Загалом за минулий рік, розповіла посадовець, фахівці управління за участю представників інших державних структур, органів влади та громадських організацій перевірили 1792 суб’єкти господарювання: 732 — торгівлі продовольчими товарами та ресторанного господарства, 652 — торгівлі непродовольчими товарами і 408 — сфери послуг. Майже половина перевірок була позаплановою.

За словами Надії Федосєєвої, під час перевірок на 1734 суб’єк­тах господарювання виявлені 4174 факти порушень законодавства про захист прав споживачів. Найпоширеніші серед них — відсутність своєчасної і повної інформації (1438 випадки) і продаж товарів без відповідних супро­відних документів (1418). Зафіксовані і продаж товарів, які не відповідають вимогам нормативних документів, і відмови споживачеві в реалізації його прав при покупці товару неналежної якості, і реалізація товару без видачі рахунку або іншого документа, що засвідчує покупку, і порушення обумовлених термінів виконання замовлень, і навіть випадки перешкоджання проведенню перевірки. За виявлені порушення накладено штрафів на загальну суму понад 2804 тисячі гривень.

Надія Федосєєва розповіла, що торік перевірено якість товарів, робіт та послуг на загальну суму 26863 тисячі гривень, з них забраковано та знято з реалізації — на 8645 тисяч гривень, тобто 32%. Про виявлені порушення, зазначила промовець, управління нерідко повідомляє інші держустанови. Так, у 2010-му 527 матеріалів перевірок було передано до правоохоронних органів, органів державного контролю та нагляду, місцевого самоврядування, а 88 повідомлень про виявлення неякіс­ної продукції надіслано до територіальних центрів стандартизації, метрології та сертифікації.

Майже півтори тисячі громадян звернулося до управління за захистом своїх прав. Серед скарг, за словами Надії Федосєєвої, були і колективні. Найбільше нарікали люди на послуги ЖКГ (51%). Скарги стосувалися і якості утримання прибудинкової території, і проблем з водопостачанням, опаленням та електроенергією. За зверненнями громадян, поінформувала начальник управління, у сфері ЖКГ було проведено 217 поза­планових перевірок, за підсумками яких 215 суб’єктів господарювання притягнуті до адміністративної відповідальності. Підприємства змусили зробити перерахунки, а загальна сума штрафів склала близько 90 тисяч гривень. Як зауважила Надія Федосєєва, порушення законодавства про захист прав споживачів сьогодні допускають майже всі житлово-комунальні сервіси. Що ж до КП «Теплопостачання міста Одеси», то матеріали з приводу виявлених там порушень вже передані в правоохоронні органи та до суду.

Дуже багато порушень було виявлено в результаті перевірки підприємств торгівлі продовольчими товарами та ресторанного господарства. Основні — відсутність доступної і своєчасної інформації про продукцію та її реалізація після зазна­­чених термінів придатності. Із 732 перевірених 722 допускали порушення законодавства. До них за­стосовані адміністративно-господарські санкції на суму 511,4 тисячі гривень. Більше тисячі осіб притягнуті до амін відповідальності. Було забраковано і знято з реалізації товарів майже на чотири мільйони гривень.

Особливо невтішна ситуація з непродовольчими товарами: кількість скарг на них зросла на 13%. Найчастіше людей не влаштовує якість побутової техніки, взуття та мобільних телефонів. Тішить те, що витрачені на неякіс­ну продукцію гроші в багатьох випадках вдалося повернути. Так, загальна сума повернутих споживачам коштів сягнула понад мільйон гривень. Надія Федосєєва також додала, що управління видало 639 розпоряджень, вна­слідок яких заборонено реалізацію товарів на суму понад чотири мільйони гривень.

Занепокоєне управління і якістю пального на Одещині. Як за­значалося на прес-конференції, торік фахівці перевірили більше 500 тисяч літрів нафтопродукції на загальну суму майже чотири мільйони гривень. Забраковано і знято з реалізації такої продукції на 140 тисяч з лишком гривень.

Як не дивно, скаржаться споживачі і на дуже дорогу продукцію. Зокрема, торік було розглянуто близько 20 скарг, які стосувалися порядку придбання авто і подальшого дотримання договірних зобов’язань. Надія Федосєєва розповіла, що часто покупці сплачують вартість нового автомобіля одразу, проте продавець не виконує своїх зобо­в’язань згідно з пунктами договору і не поставляє автомобіль в зазначені терміни.

Рекламна сфера. Найрозповсю­дженішими порушеннями тут стали використання в рекламі людей без їхнього на це дозволу, незаконне використання державних символів України та інших країн. Перевірено 9 тисяч об’єктів реклами і 55 суб’єктів господарювання. Накладено санкцій на суму понад 66 тисяч гривень.

Начальник профільного управління вкотре закликала споживачів бути уважним під час при­дбання товарів. Аналізуючи підсумки 2010-го, виходить, що особливо пильно варто вибирати побутову техніку та взуття, а також уважно дивитися на маркування і дату виготовлення продуктів харчування. Якщо ж до придбаних товарів чи послуг є претензії, не слід боятися відстоювати власні права, захищати свої гаманці.

Автор: Людмила ОНОПРІЄНКО


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.005
Перейти на повну версію сайту