![]() |
|
![]() |
![]() |
Як уже повідомляли «Одеські вісті», відбулася зустріч голови обласної державної адміністрації Едуарда Матвійчука з представниками профспілок вантажних перевізників, експедиторів та митних брокерів. Мета зустрічі – обговорення актуального питання, пов’язаного з пропуском вантажів через порти регіону.
Едуард Матвійчук, прокоментувавши стан справ у портах, запропонував присутнім висловити свою думку про причини виниклої проблеми. Промовці, наводячи конкретні приклади, говорили про неприкриту корупцію.
Щоб не бути голослівним, наведу витяги із звернення, адресованого голові Одеської обласної державної адміністрації Е. Матвійчуку. Воно підписане головою профспілки вантажних перевізників нашого регіону Дмитром Охрімчуком, членом громадської ради Державної митної служби України Галиною Вдовіною, представником Асоціації міжнародних автоперевізників України в Одеському та Миколаївському регіонах Дмитром Сергієнком, представником Спілки незалежних перевізників Сергієм Кислицьким та керівником страйкового комітету Олександром Захаровим.
«Так, 26.01.2011 р. сталася надзвичайна, катастрофічна за своїми наслідками подія, – говориться у зверненні. – Начальники митних постів у портах, а також начальники вантажних відділів запросили до себе керівників транспортних та експедиторських підприємств, які працюють у портах, і поінформували їх, що з Києва надійшла команда сплачувати митникам неофіційно готівкою за кожен контейнер, що вивозиться: прохідний транзит – 300 дол. внутрішній транзит – 200 дол. за імпорт (розмитнення) – 500 дол. Гроші, за їхніми словами, підуть до Києва, «в общак». Хто хоче працювати, той мусить платити...»
За словами Д. Сергієнка, митники знають, як змусити платити. У морських портах діє норма, за якою дається кілька безкоштовних днів для організації вивезення контейнера. Після цього за кожну добу беруть від 100 до 500 доларів. Таким чином, митники, починаючи з 27 січня 2011 року, перестали приймати на реєстрацію документи для вивезення контейнерів, а вже завантажені автомобілі просто не випускають. Пояснень не дають, а картка відмови у митному оформленні, як того вимагає закон, не надається. Для транспортно-експедиційних підприємств включаються штрафні лічильники. Частина експедиторів через безвихідне становище уже погодилася на дачу хабарів...
Одеська міська професійна спілка митних брокерів та підприємців повідомила також, що «співробітники Управління СБУ в Одеській області та Управління податкової міліції ДПА Одеської області беруть участь у митному огляді контейнерів з вантажем, вирішуючи долю кожного контейнера, інколи необґрунтовано перешкоджаючи їхньому випуску у вільний обіг, чим грубо порушують чинне законодавство України».
Крім того, за даними цієї профспілки, «у зоні діяльності Південної митниці, на територіях портів у величезних масштабах працюють різні корупційні схеми, які призводять до того, що припиняється рух вантажів, підприємці не можуть розвиватися, платити зарплату, що змушує скорочувати чисельність співробітників».
За даними вантажоперевізників, одного разу на територіях портів скупчилося до 700 автомобілів, які уже були оглянуті, цілком оформлені у митному значенні, але не одержували від працівників СБУ дозволу на виїзд. Удвічі більше автомобілів простоювало, чекаючи заїзду у порти, тому що там не було вільного місця, у зв’язку з чим Одеський порт відмовився від приймання судна-контейнеровоза, який пішов на розвантаження до суміжної країни.
Інформація про ситуацію, що склалася у портах регіону, розійшлася по всьому світу, тому що експедитори одразу ж поінформували про неї вантажоодержувачів. Ті, у свою чергу, довели до відома закордонних відправників вантажу. Таким чином, репутація України як країни-транзитера виявилася «підмоченою».
Вражає абсолютна впевненість державних службовців у власній безкарності і вседозволеності, обурюються перевізники, експедитори та брокери. Така ситуація, на їхню думку, зводить нанівець зусилля Президента України і уряду щодо залучення в країну інвестицій.
Спілкуючись з представниками профспілок, Едуард Матвійчук відзначив, що в обласної держадміністрації, на жаль, недостатньо важелів впливу на чиновників територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади. У той же час він відзначив, що одна з вимог Президента України Віктора Януковича при проведенні адміністративної реформи – скоротити кількість структур, які перевіряють, і перепідпорядкувати їх органам виконавчої влади на місцях. За такої ситуації, за словами губернатора, буде легше притягти до відповідальності чиновників, які працюють не на користь держави. «Він напише заяву про звільнення прямо у моєму кабінеті і гулятиме, поки його не викличуть правоохоронні органи», – підкреслив Едуард Леонідович.
За результатами зустрічі голова облдержадміністрації дав доручення підготувати всі необхідні документи і провести на наступному тижні нараду, на яку будуть запрошені всі зацікавлені сторони, зокрема представники правоохоронних органів.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.005Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |