ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
Красиві, модні, працьовиті
05.03.2011 / Газета: Чорноморські новини / № 20(21190) / Тираж: 8525

(Жіноцтво Одещини — у ракурсі офіційної статистики)

За останніми даними, жінок на Одещині 1266,1 тисячі, або 53,2% від загальної кількості жителів нашого краю. На кожну тисячу представниць прекрасної половини припадає 880 чоловіків.

Впродовж 2010 року в нашій області народилося 28,7 тисячі дітей (14,6 тисячі хлопчиків і 14,1 тисячі дівчаток), тобто 12 немовлят на 1000 жителів. Кожна третя породілля народила дитину у віці 25—29 років. Середній вік матері при народженні дитини — 26,7, а при народженні першої — 24,1 року.

Домогосподарства з дітьми складають близько 40% усіх домогосподарств області, тобто тільки в чотирьох із десяти помешкань є діти, якщо правильніше, то, зде­більшого, одна дитина.

У 2010-у кількість зареєстрованих шлюбів на Одещині порівняно з попереднім роком зменшилася на 438 — загалом з’явилося 17,1 тисячі нових родин. Середній вік жінок, які торік стали на весільний рушник, — 28 років, чоловіків — 31.

Кілька цікавих моментів. Вік найстаршого нареченого області — 96 років. Чоловік узяв за дружину 84-літню пані. Наймолодшою парою, яка побралася, були молодята віком 15 і 17 років.

Торік аж 823 місцеві дівчини обрали собі за чоловіків іноземців. Переважно громадян Російської Федерації (155 шлюбів), а також — сірійців, турків, німців та громадян США.

Що наше жіноцтво стає дедалі практичнішим, свідчить бодай той факт, що в 2010-у укладено 67 шлюбних контрактів — удвічі більше, ніж кілька років тому.

Ми, жінки, частіше хворіємо, проте й живемо довше. Середня очікувана тривалість життя у жінок складає 72,9 року (в чоловіків — 63,3). Варто зазначити, що за останні сім років цей показник зріс по області у жінок — на рік, у чоловіків — на 2 роки. Непогана тенденція для подальшого зростання тривалості життя кожного з нас.

За даними вибіркових обстежень населення (домогосподарств), кількість жінок серед економічно активного населення (віком 15—70 років) становила торік 521,8 тисячі (46,8% всього економічно активного населення), з яких 94,4% були зайняті економічною діяльністю, а решта (йдеться про 29 тисяч панів і панянок) відповідно до методології Міжнародної організації праці класифікувалися як такі, що тимчасово не працюють.

Жінки за свою працю отримують менше, ніж чоловіки. Так, минулого року середньо­місячна номінальна заробітна плата пра­цівників Одеської області (без підприємств, чисельність на яких не перевищувала ценз, встановлений для підприємств малого бізнесу) становила 2046 гривень, при цьому заробітна плата жінок — 2012 гривень (на 16,2% менше, ніж заробляли чоловіки).

У 2010 — 2011 навчальному році у вищих навчальних закладах І—ІІ рівнів акредитації Одещини навчалося 7,6 тисячі представниць прекрасної статі (49,7% від загальної кількості студентів), у ВНЗ ІІІ—ІV рівнів акредитації — 64,3 тисячі (50,6%). Основна частина студенток здобуває осві­ту з таких напрямків, як педагогічна діяльність, охорона здоров’я, соціальні та гуманітарні науки, бізнес, право, мистецтво.

Серед фахівців вищої кваліфікації, які працюють в економіці нашої області, жінок — 48%.

Серед жінок-учених Одещини 35 мають звання академіка або члена-кореспондента (12,4% загальної кількості науковців, які мають ці звання), 1337 — професора або доцента (41,8%), 129 — старшого наукового співробітника (38,7%).

Свято 8 Березня в усіх асоціюється найперше з квітами. Так-от, їх жінкам почали дарувати частіше, адже індекс фізичного обсягу продаж був найбільшим за останні п’ять років: реалізували чи не третину мільйона квіток! І це, незважаючи на те, що за рік вони подорожчали аж на 14%. До речі, у переддень цьогорічного свята свіжих зрізаних квітів для складання букетів (хризантем, троянд, гвоздик) завезено близько 23 тонн!

Квіти — то добре, однак ми, жінки, бажаємо й обновок, і всіляких інших приємних дарунків. Тож варто уточнити, що за останній рік товари та послуги особисто для жінок подорожчали: взуття — в середньому на 8%, одяг — на 2%, сумки — на 12%, ювелірні вироби із золота — на 6%, креми — на 5%, туалетне мило, парфуми, засоби макіяжу та гігієни — на 3%. На 12% зросли і послуги перукарень.

Втім, сподіватимемося, чоловіки не поскупляться зробити приємне своїм коханим, дорогим жінкам.

Автор: Тетяна КОПИЛОВА, в.о. начальника головного управління статистики в Одеській області.


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.010
Перейти на повну версію сайту