![]() |
|
![]() |
![]() |
Чи зачепить адміністративна реформа місцеве самоврядування?
Удосконалення системи управління пов’язане з розвитком адміністративної реформи в Україні, вважає перший заступник голови Одеської обласної ради Микола Тіндюк.
– Нагадаю, що 9 грудня 2010 року Президент України Віктор Янукович видав Указ про оптимізацію центральних органів виконавчої влади. Це, на мій погляд, один із серйозних і обґрунтованих кроків проведення адміністративної реформи в Україні. Але тільки один з її елементів. Тому що в цьому разі йдеться про саму верхівку – про центральні органі виконавчої влади. І не згадуються ані обласні, ані районні державні адміністрації, які є ланкою усієї вертикалі виконавчої влади в нашій державі. Пройшло понад три місяці після виходу цього Указу, але поки що місцеві держадміністрації не мають посилань із центру, насамперед від Міністерства регіонального розвитку, у вигляді хоча б рекомендованої структури і тих повноважень, які повинні виконуватися в цій системі влади, – відзначив Микола Андрійович в інтерв’ю одеській журналістці Марині Аксьоновій.
У той же час перший заступник голови облради заявив, що особисто він є прихильником дещо іншої стратегії, пов’язаної з розширенням функцій і ролі місцевого самоврядування:
– Оскільки Україна підписала і повинна дотримуватися Європейської хартії місцевого самоврядування, хотів би акцентувати увагу на необхідність виконання зобов’язань, озвучених під час передвиборної президентської кампанії, щодо розширення прав і повноважень регіональної влади і створення структури виконавчих органів у системі обласних і районних рад. Конституція гласить, що єдиним носієм влади в Україні є народ, який реалізує своє право через органи місцевого самоврядування. Тоді давайте будемо послідовними в цьому аспекті. Ця тема також обговорювалася на засіданні консультативної ради при Голові Верховної Ради України, що відбулася 11 березня в Яремчі (Івано-Франківська область). У засіданні взяв участь і голова Одеської обласної ради Микола Пундик.
– Присутні там представники депутатського корпусу обласних рад були одностайні у думці, що нам потрібно розвиватися за сценарієм вдосконалення системи управління державою, зокрема шляхом становлення дієвої регіональної влади. Але, на жаль, у нашій державі поки що така невизначеність існує, – відзначив Микола Тіндюк.
Марія ГРИГОР’ЄВА
Вирішувати комплексно
Проведення адміністративно-територіальної реформи в Україні, і в Одеській області зокрема, – дуже серйозне питання, і підходити до нього треба відповідально, вважає перший заступник голови обласної ради Микола Тіндюк. Цими днями в ефірі телекомпанії «РІАК» він висловив свою думку про мету та перспективи цієї реформи:
– Хотілося б, щоб усі розуміли, що стоїть за термінами «адміністративна», «територіальна» та «адміністративно-територіальна реформа». Територіальна реформа передбачає ухвалення рішень про новий територіальний устрій нашої держави та її територіальних одиниць. Перш ніж виносити такі ухвали, ми повинні запитати себе – для чого, власне, це потрібно? А я так розумію, що мета всіх цих реформ мусить бути одна – забезпечити нормальне функціонування всіх життєзабезпечувальних систем. І найважливіше – щоб громадянин у цій системі одержав той набір прав, свобод і гарантій, які передбачені Конституцією України та іншими законодавчими актами. Щоб послуга прийшла до людини, а не людина їздила по цю послугу до найближчого районного центру, що розташований за 60-70 км. Чи розв’яже територіальна реформа ці проблеми? Я гадаю, що ні.
Якщо говорити про саме поняття адміністративної реформи – це комплекс перетворень, що зачіпає органи виконавчої влади по всій вертикалі та забезпечує їхнє нормальне функціонування з органами влади на місцях, тобто по горизонталі. Чи одержить при цьому людина якісну адміністративну послугу? Можливо, якоюсь мірою це завдання буде реалізоване. Але, мабуть, тут уже потрібно застосовувати й елементи територіальної реформи. Таким чином, ми виходимо на необхідність проведення адміністративно-територіальної реформи як комплексного завдання.
При цьому, на думку першого заступника голови облради, скорочення кількості працівників в органах управління, або так званого бюрократичного апарату, мусить бути не самоціллю, а результатом адміністративно-територіальної реформи. Головне ж завдання має полягати в тому, щоб забезпечити нормальне, ефективне функціонування системи управління.
– Не думаю, що проста зміна структури та повноважень органів управління і територіального устрою держави або регіонів приведе до бажаних результатів. Потрібно розглядати комплекс проблем, пов’язаних із передаванням функцій на місця та ресурсним забезпеченням цих функцій. Усе це зачіпає інтереси кожного громадянина, тому треба провадити широке обговорення в депутатських корпусах районних, селищних і сільських рад, із залученням учених. І тільки коли з’явиться певна модель, її можна буде популяризувати та роз’яснювати населенню, щоб не провокувати людей із приводу якихось речей, що ще навіть не розглядалися, – відзначив М. Тіндюк.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.007Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |