ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
...А навздогін — тролейбус і трамвай
09.04.2011 / Газета: Чорноморські новини / № 30(21200) / Тираж: 8525

Напередодні «Гуморини» одесити отримали від міської влади «веселий» подарунок — з 31 березня проїзд у маршрутних таксі подорожчав у середньому до 2,5 гривні.

Заступник начальника департаменту транспорту Одеської міської ради Олександр Сошенко заявив на прес-конференції, що збільшення вартості проїзду стало нелегким, але необхідним заходом. Зростання ціни на проїзд — єдина можливість уникнути загальноміського страйку перевізників, які відмовляються працювати за такими тарифами. Олександр Сошенко розповів, що нещодавно серед водіїв ходили «смски» такого змісту: «Араби повстали, чому ж ми мовчимо? Зупини свій автобус, посигналь, не рухайся».

Тарифи на проїзд, пояснював чиновник, не змінювалися з 2008 року. За цей час вартість палива зросла майже вдвічі, запчастин — у 2 — 2,5 раза, розмір мінімальної зарплати — також удвічі. Перевізники більше не в змозі працювати і покривати свої витрати. Більше того, компенсація за проїзд пільгових категорій населення також на їхніх плечах. Адже за перевезення «пільговиків» торік Одеса не отримала взагалі грошей з державного бюджету, а Одеській області виплатили лише 36 відсотків від необхідної суми. Перевізники вимагали підняти плату за проїзд суттєвіше — від 3 до 7 гривень.

Григорій Хаскін, директор НПЦ «Економінформ», переконаний: при ціні на проїзд 2,5 гривні розвиток громадського транспорту неможливий. Новий тариф дозволить транспортникам вижити, хоча про покращення якості обслуговування, про закупівлю нових авто мова навіть не йде. За даними, які навів Георгій Хаскін, проїзд в інших містах України також подорожчав: у Києві та Львові — на 50 копійок, у Харкові — на 25 — 75 копійок, причому у деяких містах ціна вже перевищує 3 гривні. Врятувати ситуацію могли б дотації держави, однак вона сьогодні не виконує своїх зобов’язань перед перевізниками.

У системі міських перевезень ліквідована також система зональності, коли за проїзд на різні відстані платилася різна сума, яка викликала чимало нарікань через недопрацювання. Відтепер пасажир платитиме фіксовану суму незалежно від відстані, яку проїхав.

Щоб підсолодити гірку пігулку пасажирам, автотранспортні компанії віднині потурбувалися про те, щоб водії маршрутних таксі користувалися мобільними телефонами лише у крайніх випадках. Олександр Сошенко розповів, що такий експеримент проводиться наразі на 191-у маршруті, а згодом пошириться й на інші. Від початку року вже звільнено трьох водіїв маршрутних таксі за нецензурну лайку на робочому місці. «Ми дуже вдячні пасажирам, які телефонують і скаржаться на хамство та негідну поведінку водіїв. Телефонуйте, повідомляйте номер автобуса, і транспортний заклад обов’язково вживатиме відповідних заходів», — зазначив директор автотранспортного підприємства «Кіностудія» Віталій Вокалюк. Скаржитися можна за телефоном 748-01-90.

Підготовлене також рішення про те, щоб автобуси зупинялися у центрі міста лише на зупинках. Однак проблема в тому, що автобусних зупинок у центрі практично… нема. Є лише тролейбусні та трамвайні.

Це ще не всі «радісні» новини. Олександр Сошенко повідомив, що незабаром, навздогін за маршрутками, подорожчає вартість поїзду в трамваях і тролейбусах. Якщо рішення буде затверджене, то тут квиток коштуватиме 1,5 гривні. Подорожчає проїзд і в автобусах звичайного режиму, де він коштує 50 копійок. Що­правда, такі автобуси варто занести у Червону книгу — їх на маршрутах майже нема. Після подорожчання проїзд у таких автобусах зросте до 1,5 гривні, обіцяють збільшити і кількість автобусів звичайного режиму на 6 одиниць.

Незабаром, 22 квітня, відбудеться конкурс на ви­значення автоперевізників. Вимогами передбачається, що автотранспортні підприємства повинні забезпечити маршрутки протипожежними засобами для безпеки пасажирів, повідомив Олександр Сошенко. Департамент також вимагає обладнати всі автобуси підйомниками для інвалідів.

Ще до початку конкурсу департамент транспорту має намір розірвати угоду з трьома перевізниками — причиною стала велика кількість скарг на ці підприємства і невелика кількість рухомого складу для обслуговування пасажирів. Сьогодні в Одесі 12 перевізників, причому 90 відсотків усіх перевезень припадає на два підприємства «Південьтранс» та «Північтранс».

Олександр Сошенко розповів, що створено робочу групу з опрацювання перспективного плану розвитку транспорту. Режим руху маршруток буде складений так, щоб інтервал між ними становив не більше 7 хвилин. Він також пообіцяв, що незабаром розпочне роботу диспетчерська служба, яка працюватиме цілодобово. Департамент транспорту просить у міської ради 8 мільйонів гривень на придбання обладнання, яке дозволяє відслідковувати рух автотранспорту в режимі реального часу.

Автор: -


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.025
Перейти на повну версію сайту