ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
Причали, які стоять самі по собі
07.05.2011 / Газета: Одесские известия / № 49(4175) / Тираж: 18386

Всі зі 110 баз-стоянок для суден маломірного флоту, наявних в області, працюють із порушенням установлених вимог.

Це показала перевірка, проведена управлінням морегосподарського комплексу, транспорту і зв’язку облдержадміністрації разом із прокуратурою. Тому начальник управління Олександр Ілько вважає за доцільне внести низку змін до Правил користування маломірними суднами на водних об’єктах Одеської області.

Маломірний флот представляють в області 18,5 тисячі катерів, прогулянкових баркасів, переустаткованих шлюпок, вітрильників, стилізованих під старовину, спортивних яхт, морських велосипедів, пляжних скутерів-«бананів». Пункти, де вони базуються, розсипані по узбережжю. Проведений моніторинг дав змогу виявити там серйозні недолади.

Так, під Татарбунарами з перших же п’ятьох перевірених стоянок на чотирьох не був офіційно оформлений жоден зі штатних працівників. Порушення виявилося типовим для багатьох базових пунктів маломірних суден. Тобто персонал одержував зарплату в конвертах, і податки до бюджету не надходили. Також всуціль і всюди у причальних матросів були відсутні відповідні допуски й дозволи на роботу.

У 35% баз-стоянок термін дії документів на зайняті ними ділянки берега закінчився 2-3 роки тому. У деяких власників дозвільні документи взагалі жодного разу не оновлювалися з радянських часів. Багато стоянок існують за фактом, але юридично ніде не зареєстровані й стоять самі по собі.

Цікаво, що в правовому полі найменше бажають перебувати господарі причалів, біля яких швартуються катери вартістю у кілька сот тисяч доларів. А також пунктів, де для відпочивальників улаштовують прибуткові морські атракціони з катанням на «бананах». Хлібними місцями для самовільників залишаються Затока й Кароліно-Бугаз. Крім того, лічені з підприємців, що влаштувалися там, мають ліцензії на надання прокату. Так, Затоцька селищна рада виділила торік близько 40 точок для розміщення прокатних пунктів. Але тільки 7 осіб мали ліцензії на законне право здійснювати перевезення пасажирів маломірними суднами.

Тому запропоновані управ­лінням зміни до Правил, що стосуються обліку та зберігання плавзасобів на пристанях, причалах, у пунктах базування маломірних суден, їх пересування, видаються логічними. Пропонується вилучити із Правил таке поняття, як «тимчасова база-стоянка». Останнє давало змогу утворювати буквально експромтом бази, діяльність яких не піддавалася контролю. Чорноморське регіональне представництво Держфлотінспекції України має дані про те, що на узбережжя приїжджають підприємці зі своїми скутерами і без будь-яких погоджень займають берегову площу. Із 110 баз для маломірних суден 45 – тимчасові. Істотною зміною може стати скасування спрощеного порядку реєстрації тимчасових баз, коли домовляються тільки власник бази і місцева адміністрація. По закінченні сезону тимчасовець так само раптово зникає, як і з’явився. У зв’язку із цим, вважає О. Ілько, не зайвим було б створити реєстр баз-стоянок і запровадити штрафмайданчики для суден, на зразок тих, що створені для порушників правил дорожнього руху. Потрібні також рятувальні пости.

Не менш актуальне і питання про безпеку перебування на воді. ДФІ зареєструвала у 2010 році 2 аварійні і 1 нещасливу пригоду на пунктах базування маломірних суден. Як наслідок, 2 людини загинули, 2 травмовані.

Новий варіант правил належить винести на сесію обласної ради. Як повідомив на прес-конференції О. Ілько, правовий механізм, що регулює роботу баз-стоянок рибальського флоту, перебуває поза компетенцією облдержадміністрації. А шкода…

Автор: Владислав КІТІК


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.005
Перейти на повну версію сайту