![]() |
|
![]() |
![]() |
Уже декілька місяців при Одеській облраді діє спеціальна робоча група, що вивчає використання корисних копалин місцевого значення. Один із головних напрямів її діяльності – боротьба з існуванням незаконних кар’єрів на території області, яких налічується понад 260. При цьому лише вісім суб’єктів підприємницької діяльності мають повний пакет дозвільних документів.
Один із неблагополучних у цьому плані районів – Біляївський. Саме туди й виїхала з перевіркою робоча група облради, до складу якої увійшли не тільки представники депутатського корпусу, але й працівники ДАІ, Держгірпромнагляду, журналісти. Це вже не перший подібний виїзд, і не перший район. Але попередні поїздки проходили в холоднішу пору року. Тож помилувавшись на закляклі землерийні снаряди або розритий кар’єр, доводилося обмежуватися переважно перевіркою документів. Зараз у розпалі будівельний сезон, і назустріч мікроавтобусу раз-по-раз проїжджають «КамАЗи» з піском.
Зупиняємо один з них. Документів на вантаж у водія немає.
– Так у них просто накладні закінчилися, – виплутується він. – А тут недалеко їхати – навіщо документи?
Втім, ніхто не прагне зробити крайнім простого роботягу. Зрозуміло ж, що він – просто частина системи, і, як може, заробляє собі на хліб. З’ясовуємо, що пісок брав «он там – на гірочці». Але на цій ділянці – ціле скупчення кар’єрів, мало не впритул один до одного. Що ж, перевірка буде комплексною.
Ось і перший об’єкт. Тут чимдуж кипить робота, часто-густо приїжджають – від’їжджають багатотонні вантажівки. Судячи з наявного журналу обліку, тільки за останні дні тут відпустили товару на 38 тисяч гривень. З хазяїном удалося зв’язатися по телефону, за його твердженням – дозвільні документи є. Що ж, доведеться йому під’їхати з ними безпосередньо до облради.
Ще у двох сусідніх кар’єрів (мале підприємство «Алес» і ТОВ «Агрофірма «Дружба народів»), за словами фахівців, з документами все гаразд. А от уже на під’їзді до наступного об’єкта вдається побачити тільки спини працівників, що тікають у посадку. Телеоператор не встиг навіть дістати камеру. Йому тільки й залишилося, що знімати полишену в кар’єрі техніку без номерів і документів. Наступного разу за сигналом робочої групи сюди навідаються вже представники силових структур.
– Історія цього кар’єру досить цікава, – говорить голова робочої групи, депутат облради Віктор Волков. – Спеціальний дозвіл на видобуток піску тут виданий райдорсервісу, а сама земля за паями належить фізичній особі. Ви чудово бачите, що діється. Це просто якийсь розбійницький напад на наші надра, які належать усій громаді. За великим рахунком, вони просто крадуть гроші з нашого бюджету. У середньому вартість 15-тонного «Камаза» – 300 гривень, тобто відпускна ціна тут – 20 гривень за тонну піску. А вже безпосередньо в місті Одесі його вартість піднімається до 75 гривень за тонну. Якщо перевірити безпосередньо видобуток, факт сплати податків, плюс до цього перевірити людей, які працюють на точках відпуску – відразу можемо прорахувати, скільки ми втрачаємо.
Однак надходження до бюджету – важливе, але не єдине завдання робочої групи облради. Новоявлені «генерали піщаних кар’єрів», відробивши наявний ресурс, залишають на місці колишніх виробіток величезні яри. А це – ерозія та зсуви ґрунту. У самому Біляївському районі вже був випадок, коли в такому занедбаному кар’єрі загинули двоє дітей. Їх просто засипало піском. Тому одним з важливих питань мусить стати рекультивація таких ділянок. Загалом на території Одещини налічується майже півтори тисячі гектарів землі, полишеної колишніми надрокористувачами.
Звичайно, проблему незаконно працюючих кар’єрів самими тільки виїздами – рейдами не розв’язати. Це лише частина комплексних заходів, які запланувала обласна рада.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.012Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |