ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
Обручка для театру
11.06.2011 / Газета: Чорноморські новини / № 48(21218) / Тираж: 8525

В Одеській опері відтепер буде свій музей. Він відкриється незабаром у приміщенні квиткових кас з виходом у Пале-Рояль, що переїдуть на своє історичне місце — у вестибюлі театру є дві чудові старовинні каси, які використовуватимуться за призначенням. Так буде зручніше і для продажу квитків, і для музею, який отримає автономний вхід і зможе працювати повноцінно, а не лише під час вистав. Під час створення музею приміщення використовуватиметься як виставкова зала і відкриється для відвідувачів у середині вересня експозицією «Геній і злодійство», присвяченою Антоніо Сальєрі. А новий сезон самого театру розпочнеться прем'єрою — оперою Римського-Корсакова «Моцарт і Сальєрі». Про це розповіла генеральний директор Одеського національного театру опери та балету Надія Бабіч на зустрічі з журналістами, що відбулася у Золотому залі Літературного музею.

Історія театру — це, по суті, історія Одеси, дзеркало історичних та культурних процесів, що відбувалися у місті впродовж двох століть. Ідея створення музею при оперному виношувалася багатьма поколіннями театралів, адже тут існує чимала колекція експонатів. Завдяки активній позиції нового керівника робота зі створення музею розпочалася. Опікуються цим працівники Літературного музею на чолі з директором Тетяною Ліптугою. Пошуком експонатів займатиметься також Істори-ко-краєзнавчий музей, у фондах якого — найбільша кількість «свідків минулого». Від театру пошукову роботу очолив Семен Коган, колишній музикант оркестру, а нині — хранитель театральної колекції. Тематико-експозиційний план музею опрацював художник Станіслав Зайцев, і на невеликій виставці у Літмузеї «Вже час нам в оперу скоріш...» показаний невеликий зріз майбутньої експозиції.

Керівництво театру і Літературного музею звертається до одеситів з проханням: передавати у дарунок майбутньому музею експонати — матеріали про театр, друковані видання, афіші, програмки, буклети, квитки, а також публікації, рукописи, фотографії та інші близькі до театру предмети, наприклад, віяла, театральні біноклі та інше. Експонати прийматимуть в Одеському літмузеї по вівторках, середах та четвергах з 12.00 до 15.00.

Одним з нових цікавих експонатів майбутнього музею вже став невикористаний театральний квиток від 22 червня 1941 року. Хтось не пішов у театр, бо почалася війна...

Як зазначила Анна Полторацька, керівник проекту музею історії театру, Одеський оперний — це те постійне, що не помінялося в Одесі за багато років. Тож давайте зберігати його разом.

Надія Бабіч розповіла журналістам, що у 2011 році в театрі вступили в силу нові правила екскурсійного обслуговування. Не секрет, що раніше екскурсії проходили з численними порушеннями, у зв'язку з чим туристичні компанії самостійно надавали відповідні послуги групам, офіційно не оплачуючи за це театру. Сьогодні тут діє нова система екскурсійного обслуговування, яка передбачає

індивідуальне і групове відвідування. Для цього створена служба екскурсоводів із співробітників театру та Літмузею, які пройшли спеціальну підготовку. Таким чином, Одеський театр опери та балету офіційно відкритий для широкої публіки як об'єкт культурної спадщини і пам'ятка історії та архітектури національного значення. Лише від екскурсій бюджет закладу поповнився цьогоріч 24 тисячами гривень. Ще одне джерело надходжень — фотосесії в інтер'єрах театру, які з початку року вже принесли 29 тисяч гривень.

Через затяжну реставрацію, ремонт і постійну кризу керівництва в театрі не було гідної реклами. У травні тут почала працювати власна рекламно-інформаційна служба. Нині відбувається підбір кадрів і оновлення кола підрядників, які виготовлятимуть відповідну продукцію. Офіційний партнер оперного — компанія «Пласке» замовила у дизайн-студії Артемія Лебедева у Москві фірмовий стиль та імідж театру. Цими днями повний бренд театру буде презентований на сьомому Міжнародному фестивалі маркетингу. Журналістам продемонстрували новий фірмовий стиль Одеської опери — логотип, шрифти, кольорові рішення, композиційні шаблони. Новий логотип театру нагадує обручку (на знімку). Це для того, щоб Одеса назавжди обручилася з театром, жартували присутні.

Балет «Лускунчик» та опера «Травіата» стали першими спектаклями, які супроводжуються новою якісною рекламною продукцією. З 19 червня глядачі зможуть купити нові ілюстровані брошури із статтями про історію театру, про оперу чи балет та їх авторів, інформацію про постановників. Окремо будуть надруковані безкоштовні програмки з відомостями про виконавців. Уся нова рекламна продукція, в тому числі репертуарні афіші, відтепер виходитиме в єдиному стилі. У липні стане доступною нова версія сайта театру, яка створюється також за підтримки компанії «Пласке». Через сайт можна буде придбати і квитки. На всіх основних глобальних файлообмінниках будуть відкриті офіційні сторінки Одеського оперного. У найближчих планах компанії «Пласке» — випуск серії сувенірів з символікою театру.

Художній керівник театру Василь Навротський розповів про найближчі творчі плани колективу. Вже почалися сценічні репетиції прем'єри—опери Олександра Бородіна «Князь Ігор». Диригент-постановник — головний диригент театру Олександр Самоїле, режисер-постановник — запрошений із Росії Станіслав Гаудасинський. Прем'єрою «Князя Ігора» 3, 5 та 9 липня театр завершить сезон.

Постановка російської опери — довгоочікувана подія і для шанувальників музики, і для самого театру. Не секрет, що основу репертуару оперного складають твори італійських композиторів, тоді як російські та українські представлені лише поодиноко.

«Князь Ігор» — легендарна російська опера «великої форми», епічна музична драма, дія якої відбувається у Давній Русі у XIII столітті. Прекрасна музика, грандіозні народні сцени з потужним звучанням хору поєднуються в ній з надзвичайно красивими аріями головних героїв.

Опера ставитиметься у канонічній версії. Станіслав Гаудасинський, який вже поставив у Одесі нову версію «Турандот», — прихильник класичного підходу. Він готує «Князя Ігоря» як масштабне епічне полотно, закладене партитурою. Ця постановка також здійснюється за підтримки компанії «Пласке».

Підбиваючи підсумки театрального сезону, що наближається до завершення, Надія Бабіч зазначила: театр обрав еволюційний шлях розвитку і планомірно виходить із затяжної кризи. Кадрова політика базується на особистостях — і в менеджменті, і в творчій частині.

У минулому сезоні було запущено нову версію опери Д. Пучіні «Турандот» у постановці Станіслава Гаудасинського. Проведено і поставлено на постійній основі концертну програму «Музика старого Відня». Створено опікунську раду театру, до якої увійшли авторитетні та впливові одесити. На конкурсній основі збільшено штат співробітників. Чимало зроблено для забезпечення належних умов праці.

З 15 липня по 15 серпня трупа перебуватиме у відпустці. Тим часом у театрі пройде низка концертів Національного симфонічного оркестру України під керівництвом Хобарта Ерла. Відбудуться також непрофільні заходи, як-от II Міжнародний кінофестиваль і фестиваль пародій «Велика різниця». Це принесе до бюджету театру чималі кошти, які підуть на його розвиток.

У планах—проведення у 2012 році першого фестивалю оперного мистецтва. Робота над його підготовкою тільки починається. Тривають переговори про співробітництво з такими видатними діячами мистецтва, як Георгій Ковтун, Вадим Сікорський, Олександр Горенштейн та інши. Досягнуто домовленості з італійським режисером Антоніо де Лючіа про роботу над новою версією опери Д. Верді «Бал-маскарад». У наступному сезоні головний балетмейстер театру Юрій Васюченко поставить «Казки Віденського лісу».

Плани — грандіозні. Спільними зусиллями досконала форма Одеського оперного театру наповнюється гідним змістом.

Автор: Ольга ФІЛІППОВА


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.008
Перейти на повну версію сайту