![]() |
|
![]() |
![]() |
2011 рік — рік нових підходів при плануванні контрольно-перевірочної роботи в умовах нового податкового законодавства. Згідно із змінами до Закону «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій» особливу увагу приділено взаєминам платників податків з контролюючими органами, зокрема порядку допуску до проведення фактичної перевірки. Запропоновано нові норми, які чітко регламентують права і обов'язки платників податків та податкових органів при їх проведенні, врегульовують спірні та неузгоджені у попередньому податковому законодавстві питання. До суб'єктів господарювання вже не застосовуються штрафні (фінансові) санкції за відсутність цінника на товар, що продається (меню, прейскуранти або тарифи на послуги, що надаються).
До суб'єктів господарювання у разі встановлення протягом календарного року в ході перевірки факту: проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); непроведения розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій з фіскальним» режимом роботи; невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, зазначеній у денному звіті, а в разі використання розрахункової книжки — загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня; не-роздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об'єкті такого суб'єкта господарювання —застосовуються фінансові санкції у таких розмірах: вчинене вперше — 1 гривня; вчинене вдруге — 100 відсотків вартості проданих з порушеннями товарів (послуг); за кожне наступне вчинене порушення — у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (послуг) з порушеннями.
В попередньому Законі за допущені порушення застосовувалася фінансова санкція в 5-кратному розмірі.
Водночас ДПА України зобов'язала виключити факти проведення фактичних перевірок у І півріччі 2011 р. суб'єктів господарювання-фізичних осіб підрозділами контролю за суб'єктами господарювання, що здійснюють розрахунки в готівковій формі.
Працівниками інспекції постійно проводиться щомісячний аналіз сум грошового виторгу та зустрічі з суб'єктами господарювання, які здійснюють діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, результатом яких стало різке збільшення сум виторгу через реєстратори розрахункових операцій.
При загальній тенденції до зростання сум виторгів є випадки, коли в суб'єктів господарювання відбувається зменшення сум виторгів через РРО. Відповідно, по таких суб'єктах господарювання проводиться порівняльний аналіз сум грошового виторгу з фактичними затратами (на придбання ліцензій, патентів та ін.). При виявленні різкого зменшення виторгу такі суб'єкти господарювання будуть в числі перших при відборі до проведення фактичних перевірок.
В поточному році значно скоротилась кількість проведених фактичних перевірок в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Це вказує на суттєве зниження податкового тиску на малий та середній бізнес.
Підстави та порядок проведення фактичних перевірок визначено ст. 80 ПКУ.
Фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника.
Така перевірка здійснюється органом ДПС щодо дотримання порядку: здійснення платниками податків розрахункових операцій; ведення касових операцій; наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у т. ч. свідоцтв про державну реєстрацію, виробництва та обігу підакцизних товарів; дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків.
Про проведення планових, позапланових та фактичних перевірок керівником органу Державної податкової служби приймається рішення, яке оформлюється наказом.
На сьогодні позиція ДПС України спрямована на скорочення кількості перевірок. Так, тимчасово призупинено проведення фактичних перевірок фізичних осіб-підприємців та забезпечено коригування плану-графіка проведення документальних планових перевірок 2011 року шляхом зменшення.
Слід зауважити, що робота підрозділів контролю за суб'єктами господарювання, що здійснюють розрахунки у готівковій формі, це не тільки перевірки, навіть тепер не стільки перевірки платників податків, а роз'яснювальна та попереджувальна робота. Потрібно роз'яснювати суб'єктам господарювання необхідність застосування РРО, що, застосовуючи РРО, вони звільняють себе від візитів податківців з перевірками на їхні господарські об'єкти, що їм непотрібно буде озиратися на сторони, приховуючи готівкову виручку чи не-облікований товар від імовірних податківців, якими може бути хтось із покупців чи відвідувачів.
Таким чином, проведення фактичної перевірки розглядається як крайній захід впливу на несумлінного платника, якщо інші неконфліктні засоби впливу (зустрічі, круглі столи, співбесіди, хронометражі і таке інше) не дали позитивного результату.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.007Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |