ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
В облдержадміністрації — Хто платить за ненадані послуги?
02.07.2011 / Газета: Одесские известия / № 70(4195) / Тираж: 18937

Нотатки із засідання колегії облдержадміністрації

За сталою вже традицією чергове засідання колегії облдерж­адміністрації почалося й завершилося серйозною розмовою про подальше збільшення середньої заробітної плати в нашій області. За заявою губернатора Едуарда Матвійчука, в травні таке збільшення склало 97 гривень. Підвели тільки місто Ізмаїл і Овідіопольський район.

Пояснення голови Овідіо­польської райдержадміністрації Михайла Жидкова явно не вдовольнили членів колегії. Зменшення середньої зарплати одразу на 75 гривень свідчить про те, що в районі не налагоджено чіткої системи аналізу цієї проблеми та своєчасного реагування на накопичувані негативні явища.

Колегія доручила першому заступникові голови облдержадміністрації Наталі Чегодар разом із керівниками району й галузевих управлінь розібратися в ситуації.

А основні дебати на колегії велися довкола проблеми постачання будинків засобами обліку витрат теплоресурсів і холодної та гарячої води. За даним питанням із інформацією виступив заступник голови облдержадміністрації Олександр Малін.

Розмови про встановлення лічильників у кожному житловому будинку, у кожній квартирі точаться вже давно. Вживалися конкретні заходи й щодо подання матеріальної допомоги пенсіонерам, іншим незаможним жителям регіону. І що ж у підсумку?

­ Вважаємо, що оголошені результати дивують дуже багатьох. Судіть самі. З понад 9 тисяч будинків, які мають централізоване водопостачання, оснащено засобами обліку лише 29 відсотків. Ще гірша справа зі встановленням лічильників у будинках, де є централізоване опалення (17,7%) і подавання гарячої води (7,4%).

Зразком для міст обласного значення може сьогодні послугувати Теплодар, де всі три позиції цілком виконано у всіх багатоквартирних будинках. В Одесі облік витрат холодної води ведеться лише в кожній четвертій багатоповерхівці. А от обсяг споживаної жителями обласного центру гарячої води й теплоенергії практично не підраховується.

Що стосується райцентрів та інших населених пунктів із централізованим водопостачанням квартир, то в багатьох про лічильники й не думали. Це стосується Ананьївського, Балтського, Березівського, Великомихайлівського й деяких інших районів. Зокрема й Татарбунарського, де встановлено найвищі тарифи за користування холодною водою.

На цьому тлі незрозумілою видається позиція керівників бага­тьох районів, які на черговий запит відповіли, що в додаткових лічильниках не мають потреби.

За словами Олександра Маліна, облдержадміністрація не може погодитися з таким підходом до проблеми й буде додатково вивчати конкретні потреби кожного району.

А тепер переймімося метою відповісти на запитання: чому таке діється? Звичайно, можна стати в позу, як це роблять деякі районні керівники, і заявити, що законодавство не дозволяє їм втручатися в роботу комунального господарства. Але служби ці перебувають не на небі, а в конкретному населеному пункті, у конкретному районі, за становище в якому відповідає та ж райдержадміністрація, виконкоми міських рад.

Але ж є ухвали Кабінету Міністрів України, накази й доручення Міністерства з питань комунального господарства, якими передбачено до кінця поточного року розробити схеми оптимізації роботи системи водопостачання на етапах видобутку, транспортування й розподілу води. Те ж стосується теплозабезпеченння й подавання гарячої води. Визначено терміни виконання намічених заходів, які ввійшли і в основу ухваленого на колегії розпорядження за розглянутим питанням.

Але не всі зацікавлені в такому результаті справи. Справді, навіщо комунальникам лічильники на холодну воду, якщо всі витрати та втрати легко списуються пропорційно на кожну квартиру або житловий квартал. А за теплопостачання мешканці платять величезні суми, хоча взимку багатьом доводиться користуватися додатковими обігрівачами.

Тож лічильники потрібні насамперед нам, споживачам. Ми самі можемо й повинні регулювати свої витрати води й не платити за недосконалість водопостачання, за величезні втрати при транспортуванні холодної та гарячої води. Інакше ми ніколи не змусимо працівників комунального господарства дати справі лад і одержувати тільки зароблене.

Автор: Олексій СТЕПАНОВ


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.005
Перейти на повну версію сайту