![]() |
|
Можливо, в Одесі буде реалізований дуже цікавий проект «Канатне метро». Його презентація пройшла на міжнародній конференції «Піднімальні споруди» у червні цього року.
У великих містах світу, які відчувають дефіцит площ, на курортах, коли необхідно допомогти туристам протягом одного світлового дня зробити пам’ятну подорож найвідомішими місцями, вже давно використовують канатні дороги. Вони є в іспанській Барселоні, австрійському Кітцбюелі, німецькому Кельні, італійському Мілані. Сучасний дизайн канатних доріг добре вписується в індивідуальний вигляд найбільших міст. У Варшаві 2012 року завершать спорудження канатної дороги як сучасного міського пасажирського транспорту довжиною 120 кілометрів. Його безперечна перевага він не перетинається з іншими видами – автомобільним, електричним. Тому є найбезпечнішим.
Одеса – теж не виняток, і тут уже давно оцінили плюси такого способу пересування. Фунікулер біля Потьомкінських сходів та канатна дорога в Отраді були прообразами того проекту, який зараз потрібно буде обміркувати фахівцям.
Треба сказати, що розробники – генеральний директор ІКЦ «Мысль», завідувач кафедри Донського державного технічного університету, доктор технічних наук, професор, лауреат премії уряду Росії в галузі науки і техніки (2007 рік) Анатолій Короткий та асистент кафедри «Транспортні системи і логістика» Донського державного технічного університету Олексій Панфілов запропонували як туристичний варіант дороги уздовж узбережжя, так і варіант міського пасажирського транспорту.
У першому випадку довжина маршруту може скласти 25 кілометрів, у другому – 13,2. Канатне метро розвиває швидкість до 40 кілометрів і здатне перевезти до 6 000 чоловік за годину.
До особливих переваг слід віднести мінімальний вплив на навколишнє середовище, високу стійкість в умовах стихійних лих, невеликі енерговитрати (вони в 5 10 разів нижчі, ніж в автомобіля). Для прокладання траси потрібно не більше 0,1 гектара землі на один кілометр шляху з інфраструктурою. Будуються канатні дороги досить швидко – 10 кілометрів за 23 роки. Окуповуються приблизно за 7 років за рахунок ведення комерційної діяльності на станціях та продажу квитків.
У нашому місті не варто забувати про існування унікального підприємства – «СтальканатСілур», здатного на своїх потужностях забезпечити випуск усього обсягу необхідних для спорудження ліній такого виду транспорту сталевих канатів. «Будгідравліка» могла б допомогти з елементами піднімальних споруд, «Електронмаш» з електронікою. Це серйозне та постійне завантаження заводів, робочі місця для сотень людей. Та й саме функціонування побудованої канатної дороги припускає працевлаштування приблизно 300 чоловік, які будуть займатися її обслуговуванням.
Залишається чекати, яке рішення ухвалять фахівці. Але знайомство з існуючими канатними дорогами та візуалізація проекту, запропонованого авторами для Одеси, залишають відчуття того, що новий об'єкт може стати ще однією пам’ятною візитною карткою міста.
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.014Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |