![]() |
|
![]() |
![]() |
Можливо, в Одесі буде реалізований дуже цікавий проект «Канатне метро». Його презентація пройшла на міжнародній конференції «Піднімальні споруди» у червні цього року.
У великих містах світу, які відчувають дефіцит площ, на курортах, коли необхідно допомогти туристам протягом одного світлового дня зробити пам’ятну подорож найвідомішими місцями, вже давно використовують канатні дороги. Вони є в іспанській Барселоні, австрійському Кітцбюелі, німецькому Кельні, італійському Мілані. Сучасний дизайн канатних доріг добре вписується в індивідуальний вигляд найбільших міст. У Варшаві 2012 року завершать спорудження канатної дороги як сучасного міського пасажирського транспорту довжиною 120 кілометрів. Його безперечна перевага він не перетинається з іншими видами – автомобільним, електричним. Тому є найбезпечнішим.
Одеса – теж не виняток, і тут уже давно оцінили плюси такого способу пересування. Фунікулер біля Потьомкінських сходів та канатна дорога в Отраді були прообразами того проекту, який зараз потрібно буде обміркувати фахівцям.
Треба сказати, що розробники – генеральний директор ІКЦ «Мысль», завідувач кафедри Донського державного технічного університету, доктор технічних наук, професор, лауреат премії уряду Росії в галузі науки і техніки (2007 рік) Анатолій Короткий та асистент кафедри «Транспортні системи і логістика» Донського державного технічного університету Олексій Панфілов запропонували як туристичний варіант дороги уздовж узбережжя, так і варіант міського пасажирського транспорту.
У першому випадку довжина маршруту може скласти 25 кілометрів, у другому – 13,2. Канатне метро розвиває швидкість до 40 кілометрів і здатне перевезти до 6 000 чоловік за годину.
До особливих переваг слід віднести мінімальний вплив на навколишнє середовище, високу стійкість в умовах стихійних лих, невеликі енерговитрати (вони в 5 10 разів нижчі, ніж в автомобіля). Для прокладання траси потрібно не більше 0,1 гектара землі на один кілометр шляху з інфраструктурою. Будуються канатні дороги досить швидко – 10 кілометрів за 23 роки. Окуповуються приблизно за 7 років за рахунок ведення комерційної діяльності на станціях та продажу квитків.
У нашому місті не варто забувати про існування унікального підприємства – «СтальканатСілур», здатного на своїх потужностях забезпечити випуск усього обсягу необхідних для спорудження ліній такого виду транспорту сталевих канатів. «Будгідравліка» могла б допомогти з елементами піднімальних споруд, «Електронмаш» з електронікою. Це серйозне та постійне завантаження заводів, робочі місця для сотень людей. Та й саме функціонування побудованої канатної дороги припускає працевлаштування приблизно 300 чоловік, які будуть займатися її обслуговуванням.
Залишається чекати, яке рішення ухвалять фахівці. Але знайомство з існуючими канатними дорогами та візуалізація проекту, запропонованого авторами для Одеси, залишають відчуття того, що новий об'єкт може стати ще однією пам’ятною візитною карткою міста.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.007Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |